Spring naar bijdragen

De dag van een christen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo,

Ik doe mijn profielwerkstuk o.a. over het christendom, Ik wil graag (zo uitgebreid mogelijk) weten hoe vaak jullie met het christendom bezig zijn op een gewone dag. Dus hoe een dag van een christen erruit ziet. Alvast bedankt

Pim

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik word 's morgens wakker.. Rij naar m'n werk.. doe wat dingen.. rij 's avonds weer naar huis.. Eet .. ga tv kijken/radio luisteren en/of kruip achter de computer en ga aan het einde van de avond naar bed.

Dat is een gemiddelde dag.. Heel veel uitgebreider krijg ik het niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfoeh, moeilijke vraag, wat is "met het christendom bezig zijn"... Voor mij is het toch vaak (als het goed is tenminste) iets wat gewoon mijn dagdagelijkse leven doordringt, niet iets wat ik even doe van dat uur tot dat uur om dan weer over te gaan naar de orde van de dag. Maar goed, momenten waarop ik zeg maar wat explicieter bezig ben met geloofszaken:

-'s ochtends lees ik vlak na het wakker worden, terwijl ik nog in bed lig, een paar hoofdstukken uit de Bijbel (doet mijn vriend ook, we hebben samen een leesrooster-achtig iets waardoor we in principe ook samen de teksten kunnen bespreken, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat er zelden van komt, tenzij er echt iets erg raars in de tekst van die dag staat)

-voor het ontbijt doe ik kort wat yoga (ja, da's niet expliciet christelijk, maar als het goed is voor mij wel een manier om wat ruimte te maken voor rust, de waan van de dag even uit m'n hoofd te halen en me open te stellen voor spiritualiteit, wat voor mij per definitie wat met God te maken heeft)

-bij elke maaltijd probeer ik even tijd te maken voor een woord van dank, voor het eten en gewoon voor andere dingen die in me opkomen, al gebeurt het ook wel eens dat ik het vergeet

-ik kom bijna elke dag wel op credible, hier actief zijn zorgt er sowieso wel voor dat je geregeld eens aan het denken gaat over dingen die met het geloof te maken hebben

-voor het slapengaan probeer ik ook even tijd te maken voor gebed, meditatie, enzovoort (maar dat stelt meestal minder voor dan het klinkt als ik het zo zeg hoor, ik heb wel de neiging me er gauw vanaf te maken omdat het laat is en ik moe ben, of omdat ik nog een boek wil lezen in bed ofzo)

En nuja, verder hangt het er gewoon een beetje vanaf hoe de dag loopt, soms heb je een goed gesprek met iemand over geloven, soms loop ik even een kerk binnen om een kaarsje te branden, soms zijn er situaties waarvoor ik bid tussen de vaste momenten door, en soms zit mijn hoofd ook gewoon veel te vol met andere dingen en komt het er allemaal niet van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn OT. De TS vraagt namelijk om een gemiddelde dag van een christen. Nu weet ik niet hoe 'de' gemiddelde dag van 'een christen' er uit ziet maar als ik mezelf even schaar onder 'de christenen' dan is dit dus mijn 'gemiddelde' dag.

Mocht de vraag specifieker bedoeld zijn dan hoor/zie ik het wel van de TS smile.gif

en Bona, ach.. 'wij' als bank vallen tegenwoordig ook onder de staat, he ... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Bedankt voor de reacties!

Mischien is het inderdaad handiger om de vraag te specialiceren, het probleem is echter dat dit bijna niet mogelijk is. Wat ik er wel had moeten bij zetten is dat ik natuurlijk bedoel hoe ziet een gewone dag erruit, van een christen gerelateerd naar het geloof, dus zeg maar, op welke wijzen je dagelijks met het geloof bezig bent!

Het spijt me voor de onduidelijkheden, en nogmaals bedankt voor de reacties!

Pim

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Hallo,

Ik doe mijn profielwerkstuk o.a. over het christendom, Ik wil graag (zo uitgebreid mogelijk) weten hoe vaak jullie met het christendom bezig zijn op een gewone dag. Dus hoe een dag van een christen erruit ziet. Alvast bedankt

Pim

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat twee miljard mensen op deze planeet dezelfde dagindeling hebben, enkel omdat ze christen zijn.

Maar je vraag "hoe vaak jullie met het christendom bezig zijn" kan ik voor mezelf wel beantwoorden. Ik ben op een normale dag niet bezig met het christendom. Met Christus heb ik dan weer wel een vrij goede relatie.

Misschien vind je dat een flauw antwoord, maar smb raakt het de kern van wat het christendom is: een relatie met Christus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor de reacties!

Mischien is het inderdaad handiger om de vraag te specialiceren, het probleem is echter dat dit bijna niet mogelijk is.

Ik neem aan dat je begeleiding hebt van een mentor/docent. Als deze zijn vak verstaat dan weet hij hoe een gedegen onderzoek het beste opgebouwd kan worden en wat voor deelvragen enz enz je nodig hebt.

Vraag hem/haar eens om wat hulp want met zo'n onderzoeksvraag ga je het echt niet redden. Ik denk dat je het beste datgene wat je wil onderzoeken aan kan passen naar iets meetbaars of iig iets wat je in enquetevorm kan gieten.

Hele veel succes met je onderzoek. Nog wel een vraagje, waarom heb je voor deze onderzoeksvraag gekozen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid