Spring naar bijdragen

Zorgverzekeringen


Aanbevolen berichten

Ik heb unive zekur, is en blijft voor mij het goedkoopst. Alleen basisverzekering met alleen verplicht eigen risico. want mijn meds zijn prijzig maar tandarts en podotherapeut zijn goedkoper dan aanvullend verzekeren. Sja..

Maar RaiN, ben jij niet te oud voor zekur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar RaiN, ben jij niet te oud voor zekur?

wat wil je daarmee zeggen?? boosrood.gif (geintje)

geen idee eigenlijk, ik was aan het vergelijken op de site van de consumentenbond, ik kon niet zo snel leeftijdscriteria vinden, tot welke leeftijd kun je je daar verzekeren dan? ik ben pas 27 hoor, of hoor ik nu tot de ouderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongeren verzekeringen hebben vaak alleen maar een advies leeftijd, zelfs als je 80 bent mag je dan zo'n pakket. Er zitten gewoon alleen dingen in die interessant zijn voor jongeren. Zo zit er bijvoorbeeld geen kraamzorg in maar wel fysiotherapie. Geen idee hoe dat bij Unive zit trouwens.

Ik neem zelf trouwens altijd alleen een basisverzekering en dan met maximaal eigen risico. Ik heb mij voorgenomen mij alleen te verzekeren voor dingen die ik niet zelf kan betalen. Als er een keer iets is dat met het eigen risico betaald moet worden, heb ik al jaren geld uitgespaard door de korting. Dan is dat eigen risico wat je eventueel moet betalen nog steeds minder dat het geld wat ik uitspaar. Ik ga in januari overstappen naar Ander zorg. Als ik vanaf nu steeds periodes van 20 maanden heb waarin ik geen gebruik maak van mijn eigen risico dan heb ik de kosten er uit. Daarbij gaat het toch eerst van het verplichte eigen risico af.

Aanvullend heeft hier ook niet zoveel zin, ik geef gemiddeld denk ik zo'n euro.png60,- per jaar uit aan brillen, dat kan dus nooit uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb mij voorgenomen mij alleen te verzekeren voor dingen die ik niet zelf kan betalen.

Dat is inderdaad een prima uitgangspunt. Ik heb juist baat bij een zo laag mogelijk eigen risico en dus een hogere premie, dat is voor mij goedkoper. Onzinverzekeringen doe ik niet aan. Ik heb wel lang moeten dubben over een overlijdensrisicoverzekering; uiteindelijk heb ik dit wel gedaan i.v.m. de hypotheek. Als ik overlijd kan mijn partner van het uitgekeerde bedrag in één klap de helft van de hypotheek aflossen en een nette begrafenis betalen (en vice versa), dat is weer een zorg minder. En je gaat gegarandeerd ooit dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou het is een jongerenverzekering, ik kan het zo snel niet terugvinden maar óf tot 23, óf 27 óf 30. Even kijken of ik het nog kan vinden
knipoog_dicht.gif

als je dat nog kan vinden zou heel mooi zijn...

overigens heb ik niks aan kraamzorg. mijn vrouw wellicht, maar we hebben ons voorgenomen het bij eentje te laten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kreeg gisteren een brief binnen over National Academic. Daar heb ik vorig jaar ook al naar gekeken en die is best goedkoop. In ieder geval voor studenten.

Volgens mij is dat dezelfde als mijn zusje kreeg van de week. Wat ik van haar gehoord heb is die inderdaad best goedkoop (voor studenten, maar is ook een jongerenverzekeraar) en kun je voor nog geen 100 euro per maand een basis en aanvullende verzekering hebben. Ze zei met 250 euro vergoeding per twee jaar voor brillen en lenzen. Dus dat ga ik deze week ook eens even controlerensmile.gif


Samengevoegd:

Grappig, de website die op de folder van (inderdaad) national academic staat doet het niet. 'pagina niet gevonden' xD


Samengevoegd:

Net gebeld: voor lenzen en brillen is de vergoeding 230 euro per twee jaar, zonder eigen bijdrage en zonder medische indicatie voor contactlenzen.

Nu ga ik Ohra nog even bellensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, mijn verzekering blijft voor mij toch het goedkoopst. Gewoon Zekur van Unive, alleen basisverzekering voor 88,88 euro p/m. Ik kan vrijwillig eigen risico niet hebben. Manlief stapt daar waarschijnlijk ook naar over, met 100 euro vrijwillig eigen risico. Dan is het een euro of 84. Met 500 euro eigen risico een euro of 70.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hm, mijn verzekering blijft voor mij toch het goedkoopst. Gewoon Zekur van Unive, alleen basisverzekering voor 88,88 euro p/m. Ik kan vrijwillig eigen risico niet hebben. Manlief stapt daar waarschijnlijk ook naar over, met 100 euro vrijwillig eigen risico. Dan is het een euro of 84. Met 500 euro eigen risico een euro of 70.

100 euro eigen risico is minder dan het wettelijk verplichte minimun van 170...

@de Wit: dan heb ik niet goed gekeken. Maar hij blijft duurdersmile.gif En kun je een uitgebreid profiel aanmaken?smile.gif Dat doe je door bij 'profiel' iets in te vullen in het vakje 'uitgebreid profiel'. Een paar puntjes is al genoeg.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid