Spring naar bijdragen

graag naar school?


Ga/ging jij graag naar school?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Ga/ging jij graag naar school?

    • Ja, echt wel!
      5
    • Meestal wel, maar soms was het toch wel met tegenzin.
      7
    • Dat wisselt, soms wel, soms niet.
      2
    • Meestal niet echt, maar soms is het wel ok.
      5
    • Echt niet!
      5
    • Neutraal/ik weet het niet.
      0


Aanbevolen berichten

Ik ging over het algemeen graag naar school. Op de basisschool zat ik met 3 groepen in 1 lokaal (groep 3,4,5 en daarna groep 6,7,8) Dat waren ook alle kinderen van het dorp bij elkaar, heel klein dorpje. Het voordeel was zeker dat we allemaal met elkaar speelden, meisjes en jongens door elkaar (uiteraard had je ook veel typische dingen die alleen jongens of alleen meisjes leuk vonden, maar er was altijd wel weer iets te beleven waar de groepen samen kwamen)

Pesten was erg zeldzaam, er was 1 jongen die wel eens gepest werd, maar dat hield ook op toen iedereen wat ouder werd.

Op school was het ook leuk, wel wat ouderwets, maar door de gemengde leeftijd konden de snellere leerlingen op hun eigen tempo vooruitwerken.

Ik vond die tijd echt geweldig en kan elke ouder aanraden om met jonge kinderen op het platteland te gaan wonen.

Op de middelbare school was het ook heel leuk. Ik was inmiddels verhuisd naar een wat groter stadje, maar nog steeds niet de grote stad. De school was een progressieve (van oorsprong katholieke) havo-vwo school die in de jaren 70 als dependance van een groter lyceum begonnen was. Vol met jonge leerkrachten in de 20 (die waren toen ik er op zat begin jaren 90 dus 40 a 50 jaar oud, maar sommige hadden hun wilde haren nog wel behouden) Er waren veel activiteiten, sport, film, toneel, muziek. Wat vrienden betreft mengde het ook goed, je had wel kliekjes omdat je nu eenmaal van verschillende basisscholen komt, maar er was al gauw een groter groepsgevoel. Ik was nooit te vangen binnen een uitgesproken subcultuur, ik kon het goed vinden met zowel alto's, nerds, kakkers en 'het coole groepje' Als het coole groepje ook allemaal van computerspelletjes houdt, is dat dus automatisch cool. Verder was ik ook nog goed in sport, veel tennis en basketball, het was net de tijd dat Michael Jordan ook in een nederlands boerengat een wereldster werd (in de USA was ie dat natuurlijk al jaren)

Verder denk ik dat er toen nog niet zo erg in subculturen gedacht werd dan nu. Die benamingen hier boven gebruikten wij nooit, al kun je die achteraf wel op verschillende mensen plakken. Hoogstens dachten wij in muziek termen, grunge of house

of boerenmuziek dat was wel een echte scheiding. Ook hier kon ik me weer niet ergens bij aansluiten want ik hield zowel van Nirvana als van Turn up the Bass. De lokale dorpsdisco speelde daar ook handig op in door een wirwar van mini zaaltjes en kamertjes te creëren met verschillende muziekstijlen en zo de hele jeugd aan te trekken. (helaas bleef het de achterhoek, dus de echte goede muziek uit die tijd die ik nu leuk vind, die mistte ik totaal, daarvoor moest je toch in Amsterdam of Rotterdam zijn.)

al met al vond ik mijn jeugd een geweldige tijd, veel leuker dan volwassen zijn. Ik heb geen last gehad van de puberteit, ik zou zo weer 14 willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

School haatte ik altijd al en nog steeds. Daar heb ik geen diepgaande reden voor.

Misschien het vroege opstaan en dan meteen geconfronteerd worden met het gegeven dat ik weer een hele dag vol uren in de klas moest doorbrengen. Huiswerk maken had (en heb) ik ook altijd een hekel aan. De pauzes en tussenuren vond ik altijd wel gezellig maar dat op een hele dag was dat niet zo lang. Daarom heb ik het altijd gehaat.widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb school eigenlijk altijd heel erg leuk gevonden! Pas sinds ongeveer een half jaar voel ik af en toe enige weerstand opkomen tegen het hele schoolse gebeuren. Dit komt ook wel een beetje omdat ik eigenlijk dit schooljaar had moeten beginnen op de universiteit maar ik door allerlei omstandigheden nog maar in de 5e zit. Eigenlijk zijn al mijn vrienden op dit moment volop aan het genieten van hun studenten leven en merk ik ook steeds dat de aansluiting tussen mij en mijn klasgenoten niet altijd even soepel verloopt. Maar goed, nog maar 1,5 jaar en dan ben ik ook zo ver dat ik kan gaan studeren (en ik moet aan al deze negatieve dingen ook nog eventjes toevoegen dat het zo z'n voordelen heeft om nog op de middelbare te zitten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de basisschool vond ik het nog leuk, ik had goede vriendinnen en het leren ging me makkelijk af. Maar ik herinner me ook wel dat ik het de laatste 2 jaar wat minder vond, omdat ik me erg verveelde en een stomme juf had. Ben dan ook mbv een nerdenprogramma 2 jaar eerder naar de middelbare school gegaan dan gebruikelijk in mijn provincie (ik kom uit Duitsland en daar is onderwijs in elk Bundesland anders geregeld). Daar kwam ik dus in een klas terecht met allemaal kinderen die op de basisschool onder de beste leerlingen waren geweest en dat was niet erg goed voor de sfeer - uitzoeken wie nu nog wel goed was en wie niet, begin van de puberteit etc. Qua lesstof was het wel goed, maar ik ben er 6 jaar met veel tegenzin heengegaan, pas de laatste 2 jaar werd het wat beter omdat we cursussen hadden ipv klassen en dat was wat minder kliekjesgedoe.

Sinds ik op de uni zit ga ik graag "naar school", ook al mis ik weleens colleges. Maar dat vind ik er ook het fijne aan, dat je zelf wat meer kunt bepalen hoeveel lesuren je nodig hebt, hoe je je studie invult etc.

Quote:

Ik merkte trouwens wel dat ik eigenlijk relatief weinig belang hechtte aan leuke klasgenoten ofzo, ik vond het natuurlijk wel fijn als ze er waren maar als ze er niet waren vond ik het ook best, ik had sowieso buiten de klas mijn vrienden dus dat zat wel goed, ik ging niet minder graag naar school als ik in mijn eigen klas minder sociale contacten had.

Same here, maar pas sinds ik op de uni zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik zit nog op de middelbare school, maar meestal vind ik het wel leuk. Het ligt er natuurlijk wel aan welk vak. En het speelt misschien ook mee dat het op school meestal gezelliger is dan bij mij thuis. Met mijn vrienden en vriendinnen althans, want verder worden er ook weleens vervelende opmerkingen gemaakt naar mij toe. Maar mijn leraren zijn aardig. Ik kan meestal goed meekomen met de les, maar als ik een slimme opmerking maak dan krijg ik meestal 60 ogen van medeleerlingen op me gericht die zich afvragen waar ik het over heb en hoe ik dat weet. ('Ben jij lid van Greenpeace of zo?')Ik ben ook een van de weinigen die weleens het nieuws kijkt of de krant leest. Maar de pauzes, met zo'n groepje bij elkaar en praten en lachen, dat is super. Ik zit nu in 4 gym, dus ik moet nog een tijdje, maar ik denk dat ik het wel uithou. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ilsefecit: herkenbaar hoor! Ik had ook gewoon mijn eigen vriendengroep op de middelbare school en de rest van de mensen, daar had ik niet zoveel mee. Ze zeggen ook dat je de middelbare school heel erg gaat missen. Er zijn inderdaad dingen die ik mis ja. Maar er zijn ook dingen die ik niet mis. smile.gif

En nu zit ik op het conservatorium en ik ga zeker graag naar school. (Zacht uitgedrukt..) Het is er fantatisch. smile.gif Leuke mensen, leuke vakken, leuke wereld. Heerlijk.

En op de basisschool ging ik ook graag naar school. En op de middelbare school ook wel hoor, ondanks de mensen. ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd een bloedhekel gehad aan school, omdat ik het gewoon niet naar mijn zin had. Ook zag ik er altijd heel erg tegenop om na de zomer weer naar school te moeten.

Maar nu heb ik het gewoon zo naar mijn zin, dat ik graag ga. En zelfs aan het einde van de zomervakantie, kon school wat mij betreft wel weer beginnen. Ik heb het nu zo naar mijn zin. En er zijn zoveel fijne mensen bij ons. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid