Spring naar bijdragen

Wat geloven christenen over Jezus?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Bekijk het filmpje, is heel mooi, gaat over 3 christenen die worden aangesproken en verschillende vragen worden voorgelegd,en zich geen raad weten, en het woord van Allah wordt meteen herkend.

Het woord van Allah heeft zelf invloed op hen die geen arabisch kennen. Wat een wonder : ) Nee ik ben hier niet om christenen te laten zien hoe dom ze zijn maar ik nodig uit naar de waarheid.

dan zou je jhe niet bedienen van volstrekt falende logica, en je zou niet negeren wat je nioet kan beantwoorden. Kortom, je hebt geen interesse in de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

eerst word mijn topic verwijderd omdat ik geen links mag plaatsen wordt er gezegd plaats maar in je eigen topic doe ik dat wordt het alsnog verwijderd (bang voor de waarheid? )

Dan op die manier

(deel 1)

(deel 2)

Barbara,

Ik heb een stukje van die filmpjes gekeken die je eerst had geplaatst ('Degene die Jezus aanbidden'). En ik vind dat er zulke simplistische vragen in worden gesteld (bijvoorbeeld tot wie mensen baden toen Jezus dood was, of waarom engelen Jezus niet van het kruis redden), dat ik niet zo'n zin heb om er uitgebreid op te reageren.

Als je hier bent om mensen te bekeren, wat ik sowieso een dubieuze motivatie vindt, probeer je dan op zijn minst eerst te verdiepen in waar christenen in geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Als je hier bent om mensen te bekeren,

Barbara is hier niet om mensen te bekeren. Ze is, zoals zoveel mensen die hun geloof verkondigen, volstrekt niet geïnteresseerd in het bekeren van mensen, ze is ook niet in mensen geïnteresseerd. Het enige dat haar drijft, is, als ze achteraf wordt aangesproken, of dat nu door Allah, Johovah, of God is, kunnen vertellen dat ze haar verhaaltje heeft afgedraaid en dat mensen het niet wilden horen, dus dat het niet haar schuld is.

Ze volgt de methodes van ontelbare onnozele moslims, onnozele JG's en onnozele christenen. Het patroon is altijd hetzelfde, de verdediging ook: "ik heb mijn best gedaan, maar mensen wilden niet luisteren".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbara van Loo schreef:

Quote:
het Christendom Jezus als de enige zoon van God, of wordt Jezus net zo gezien als Adam als 1 van de zonen van God, omdat in de bijbel gezegd wordt dat we allemaal kinderen zijn van God.

Kunt u svp aangeven wát ik dan verkeerd gezegd heb? Dan kan ik daar voortaan rekening mee houden. Wát is, bijvoorbeeld, de gnostische variant in dit onderwerp die ik er in bracht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 31 augustus 2010 12:57:10 schreef wateengedoe2 het volgende:

Quote:
piet: dat is
; het 'los' zien van elkaar van Christus en de (Christus)geest. Dit is niet christelijk.

Ik las daar o.a.In de traditionele christelijke godsvoorstelling is er een onoverbrugbare kloof tussen de mens en God. Mens en God zijn wezensongelijk

Als Paulus dus zegt, dat God de Geest die in Jezus was óók in onze (heidenen)harten uitgezonden heeft, is er dan nóg een onoverbrugbare kloof tussen God en de mens? Christus betékent Geest, want Paulus schreef:

Christus IN u, de hoop der heerlijkheid'

Nee, hier zou ik aan vastlopen, maar ik geloof, dat Gods Geest, ofwel de Christus, in mij woont en verheug mij daar dagelijks op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk hebben gnostici aan die pagina van Wikipedia gewerkt - dit citaat over het christendom is in ieder geval nogal kort door de bocht. Ja, God en de mens zijn van zichzelf wezensongelijk, maar door Zijn menswording (Jezus is 100% God en 100% mens) kunnen wij mensen nu wel bij God komen.

Verder klinkt je uitleg oppervlakkig christelijk (de H. Geest woont in elke gedoopte christen; ik neem aan dat jij ook het sacrament van het doopsel hebt ontvangen), maar 'de Christus' spreekt alweer voor het gnostische element in jouw geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 31 augustus 2010 14:20:36 schreef wateengedoe2 het volgende:

Quote:
Waarschijnlijk hebben gnostici aan die pagina van Wikipedia gewerkt - dit citaat over het christendom is in ieder geval nogal kort door de bocht. Ja, God en de mens zijn van zichzelf wezensongelijk, maar door Zijn menswording (Jezus is 100% God en 100% mens) kunnen wij mensen nu wel bij God komen.

Had Paulus dan tóch ongelijk toen hij in Fil.2.5-8 schreef:

'Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, die, in de gestalte Gods zijnde, het God gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, maar Zichzelf ontledigd heeft en de mensen gelijk geworden is...'

We zien hier dat met de naam Christus Jezus niet de persóón van Jezus bedoeld wordt, maar de Géést, die in de mens Jezus zou komen! In ieder geval is Hij ons gelijk geworden en daar mogen wij niets van afdoen?

Quote:
Verder klinkt je uitleg oppervlakkig christelijk (de H. Geest woont in elke gedoopte christen; ik neem aan dat jij ook het sacrament van het doopsel hebt ontvangen), maar 'de Christus' spreekt alweer voor het gnostische element in jouw geloof.

Dus dan IS ons lichaam eigenlijk géén tempel van de Heilige Geest?Waarom schreef Paulus in 1 Korinthe 3.16 dan:

'Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat Gods Geest in u woont?'

Paulus zei toch niet, dat zij dit éérst moesten geloven en dat dán pas de Geest pas in hen zou komen wonen? Leggen we dan het initiatief en de verdienste ervan niet volledig bij de mens zélf? Ik denk het wel, beste schrijver!En wat zei Jezus tegen de Farizeeen,toen zij Hem beschuldigden van godslastering, omdat Hij, een mens, Zichzelf tot God maakte? Hij verwees hen naar Psalm 82.6. waar staat:

'Wel heb ik gezegd: Gij zijt goden....'

Dat 'goden'wijst zondermeer op iets goddelijks! Het tweede deel liet Jezus echter achterwege, want daar zegt de tekst:

'Ja, allen zonen des Allerhoogsten'

Het zóónschap God ontvangen we echter pas, als we gelóven dat Gods Geest in ons woont. Paulus schreef in Galaten 3.26 immers:

'Gij zijt allen zonen van God dóór het geloof in Christus Jezus'

Maar dát geloofden die Farizeeen kennelijk nog niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is dat niet een beetje beledigend?

Daar heb je gelijk in, het was niet echt netjes. Ik zal bovenstaande even weghalen. Maar ik blijf erbij dat ik er verder inhoudelijk niet meer op inga.

Quote:
Zeg dan, dat u het niet met dit Schriftgedeelte eens bent, want daar komt het op neer. Of weerleg het?

Nee; wij hebben in het verleden al heel vaak dit soort gesprekken gehad (ook op het GKv-forum, meen ik mij te herinneren) en er is nooit iets constructiefs uit voortgekomen. Vandaar dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@wateen gedoe: Legt
u
dit Bijbelgedeelte dan eens uit?Dát is toch eigenlijk uw plicht, als u het afwijst? We praten toch als gelovigen met elkaar? Nee, ik ga niet akkoort met uw reactie! U bent het verplicht aan mij, om met Schriftuurlijke argumenten te komen. Zo gaan we niet met elkaar om.

Ik heb bij mijn weten geen contract met credible.nl (en anders mag de crew mij wel eens heel snel mailen over het bijbehorende salaris, wat ik nog nooit ontvangen heb knipoog_dicht.gif), dus zo'n verplichting is er niet. Enfin, als het gesprek zo moet, houdt het voor mij helemaal op. Wie zegt dat ik de H. Schrift afwijs? Ik wijs alleen af hoe jij hem interpreteert, that's all.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Metadiscussie verwijderd, en P. Strootman wilt u van uw stokpaardje afkomen uw visie komt niet overeen met de christelijke zoals benoemd in de FAQ van Credible.

Wees dan zo vriendelijk en wijs mij slechts één Schriftplaats aan, waar ik tegen de Schrift inga? Zo ja, dan zal ik het terugnemen! Het is toch een christelijk forum? Dan moet men toch Bijbels zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is onmogelijk om met een Schriftplaats in te gaan tegen de Schrift, wel met de uitleg van/visie op een Schriftplaats. Buiten dat is deze discussie nu al zo vaak met u gevoerd zonder dat u iets teruggenomen hebt dat ik nu kortweg zeg dat uw visie op die Schriftplaatsen in gaat tegen de christelijke visie zoals benoemd in de FAQ van Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 01 september 2010 11:58:01 schreef wateengedoe2 het volgende:

Quote:
Ik aanbid Jezus Christus, niet de Bijbel.

Dat is héél goed bedoeld en dat meen ik! Tóch moeten we onderscheiden waar het op aankomt, want Zélf zei Jezus tegen zijn discipelen, toen een heidense vrouw Hem aansprak met:

'Here, Zoon van David'

en Hij haar niet antwoordde, dat Hij slechts gezonden was tot de verloren schapen van het huis Israels.Maar later, toen zij Hem opnieuw aansprak, zei zij alleen:'Here' en liet zij het 'Zoon van David' dus achterwege liet). Toen antwoordde Jezus haar wél, want misschien zonder dat zij wist, IS de HERE de Geest! En die Geest mogen we allemaal. zowel Joden als niet-joden, zien als onze Verlosser. De mens Jezus kwam, echter, zoals wij zagen, alléén tot het volk Israel. Wat de Bijbel betreft,die u niet aanbidt, tóch staat er in Johannes 8.47a:

'Wie uit God is, hoort de woorden Gods...'


Samengevoegd:

Barbara van Loon vroeg:

Quote:
Zijn er hier ook Christenen die geloven dat Jezus niet God is, maar alleen de zoon. En die mij dan uit kunnen leggen wat het verschil in zoonschap van adam tenopzichte van jezus is.

Hoewel ik mijzelf geen christen noem, maar wel gelovig ben, wil ik een poging wagen u een antwoord teven. Paulus schreef in Filippensen 2. 5-8:

'Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, die, in de gestalte Gods zijnde (de Geest dus)het Gode gelijk zijn niet als ene roof heeft geacht, maar Zichzelf ontledigd heeft en de gestalte van een disntknecht heeft aangenomen, en de mensen gelijk is geworden'

Ik denk, dat u hier het antwoord heeft! Jezus was, qua menselijk schepsel, een mens zoals álle mensen, uitgenomen de zonden.Als mens vergeleekt Hij Zich zelfs met de Farizeeen, die Hem beschuldigden, dat Hij Zichzelf tot God maakte(Johannes 10).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 01 september 2010 11:58:01 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Dat is héél goed bedoeld en dat meen ik!

Geweldig. En dan houden we er nu over op (tenminste, ik houd op; wat jij doet, moet je zelf weten).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geweldig. En dan houden we er nu over op (tenminste, ik houd op; wat jij doet, moet je zelf weten).

Ik vind het prima, want het antwoord heb ik al van u!


Samengevoegd:

Joost schreef:

Quote:
Nou ja.. An Sich geloven christenen in de 3-eenheid.. Degenen die dat niet doen hebben het christendom enigzins uigekleed en dan heet het opeens 'vrijzinnig'. Ik vind dat persoonlijk wat makkelijk knip-en-plakwerk.. Je zou ook gewoon simpelweg kunnen accepteren dat je als mens nu eenmaal niet alles kunt weten en verklaren en op God vertrouwen.

Of nu wél of niet in de zgenaamde Drie-eenheid geloven, er is slechts één geloof, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is het geloof, dat de Geest die in de mens Jezus woonde, óók in onszélf woont! Van het wel of niet geloven in een drie-eenheid, zullen we géén verantwoording af hoeven te leggen!En...we mogen ons best eens vergissen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joost schreef:

[...]

Of nu wél of niet in de zgenaamde Drie-eenheid geloven, er is slechts één geloof, waardoor de mens gerechtvaardigd wordt en dat is het geloof, dat de Geest die in de mens Jezus woonde, óók in onszélf woont! Van het wel of niet geloven in een drie-eenheid, zullen we géén verantwoording af hoeven te leggen!En...we mogen ons best eens vergissen!

Nee dat is het geloof van P Strootman, christenen geloven dat het geloof in Jezus Christus, gekruisigd, gestorven, gestorven en weer opgestaan, de mens rechtvaardigt. En waar we wel of geen verantwoording over hoeven af te leggen heb ik geen idee van en ga ik ook niet voor een ander invullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 01 september 2010 17:46:22 schreef dingo het volgende:

Quote:
Nee dat is het geloof van P Strootman, christenen geloven dat het geloof in Jezus Christus, gekruisigd, gestorven, gestorven en weer opgestaan, de mens rechtvaardigt. En waar we wel of geen verantwoording over hoeven af te leggen heb ik geen idee van en ga ik ook niet voor een ander invullen.

Laten we dan eens zien, wat Jezus Zélf over het kruis leerde. Let wel,dingo ik ga niet zeggen, hoe ík over het kruis denk, maar wat Jézus erover zegt. Hij zei in Lucas 9.23 tegen zijn hoorders:

'Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis dagelijks op en volge Mij'

En lees nu heel goed, wat Jezus hieraan verbindt:

'Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven verliezen zal om Mijnentwil, die zal het behouden'

Jezus riep dus zijn hoorders op, om (zoals Paulus het schreef)hun vlees met zijn hartstochten en begeerten te kruisigen. En daarom kon Paulus in Galaten 2. 20á getuigen:

'Met Christus ben ik medegekruisigd, en toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij....'

Hij was dus eigenlijk fysiek gestorven! Het kruis roept dan ook op tot navolging, zoals Paulus dat schreef:

'Ik ben mét Christus gekruisigd...'

En dat wij gerechtvaardigd zouden worden als we slechts geloven, dat Jezus (een ander mens) voor ons gestorven zou dat dan niet in strijd zijn met Ezechiel 18.20b, waar staat:

'De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alléén rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alléén rusten op hemzelf

Hoe ziet u dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@dingo,

Ik had op zijn minst verwacht, dat u wel op mijn laatste post over Jezus Christus en dien gekruisigd zou ingaan!

Ik zie het als offtopic in een topic dat gaat over "Wat geloven christenen over Jezus". Uw visie is niet christelijk volgens de definitie in de FAQ van Credible. Maar het staat u natuurlijk vrij een topic te openen in Levensbeschouwing over "Wat geloven gnostici over Jezus?".

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid