wateengedoe2 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Het vorige topic is gesloten vanwege > 1000 post; hier verder over trouwen Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Dan gelijk maar verder over waar wij nu mee bezig zijn. Dat is o.a. met de uitnodigingen. Die gaan eind deze week/begin volgende week de deur uit. Wij hebben, met de nodige fotosjop-hulp van Naeva , zelf kaarten ontworpen en gaan die via www.trouwpost.nl bestellen en (rechtsstreeks) versturen Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Pfff, gisteren mijn ouders: jullie trouwdatum valt op de eerste schooldag van je broertje, je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven Sinds wanneer telt een eerste schooldag zwaarder dan een trouwdag? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 ... Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Mja, ik vond het een beetje bot overkomen. Tuurlijk, wij kunnen nog schuiven en we gaan zeker ook kijken of het kan (ik weet de nachtmerrie van het middelbaar nog wel...), maar het is zo... tja, ik weet het niet. Nou ja, dan maar eerder trouwen Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Het enige waar wij rekening mee hebben gehouden bij het plannen van de datum was het WK. Maar goed, wij zijn dan ook zo'n 1,5 jaar van tevoren al begonnen dus iedereen kon het ruim op tijd aanvragen op het werk/school enz. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 ... Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Hij is allang geen brugpieper meer hoor, dus dat valt nog wel mee Hij is redelijk popie-jopie en heeft het prima naar zijn zin, maar middelbaar blijft natuurlijk een soap. One day you're in, next day you're out. Tuurlijk verplaatsen we het wel, 't is gewoon een beetje slikken. We waren best verliefd op de datum enzo. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 10:34:49 schreef Jalikaatje het volgende: Pfff, gisteren mijn ouders: jullie trouwdatum valt op de eerste schooldag van je broertje, je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven Sinds wanneer telt een eerste schooldag zwaarder dan een trouwdag? Als ik zo vrij mag zijn je een advies te geven? Waar het om trouwen gaat heb je er, aan het eind van alles, plezier van als je tamelijk rücksichtslos je eigen ideeën volgt. Geloof me, er zal altijd iemand iets te klagen hebben. Of je nu moeite doet je naar iedereen te voegen of niet, het resultaat is hetzelfde: klachten vooraf, en iedereen vind het achteraf prachtig. Bespaar jezelf dan het voegen, en doe wat je zelf goed acht. Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 10:39:40 schreef Jalikaatje het volgende: Mja, ik vond het een beetje bot overkomen. Het is de manier waarop, inderdaad. "Je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven" - waarmee ze er klakkeloos vanuit gaat dat jij wel even doet wat zij wil. Als zij (of je broertje!) het nou vriendelijk vroeg... Verder: wat CvW zegt. Je kunt niet vroeg genoeg duidelijk maken dat je je eigen zaken regelt (liefst zonder dat je een enorme ruzie maakt, maar desnoods mét), geloof me. Je hebt er later alleen maar profijt van. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Dat is waar, maar ik wil me natuurlijk ook niet te veel vastpinnen op onszelf. Het scheelt dat ik gek ben op mijn broertje, dat mijn lief en ik wel willen overwegen om eerder te trouwen. Een week ervoor zit de trouwdag van mijn schoonouders, dus dat vind ik geen optie. Twee weken eerder is misschien ook oké. Wij hadden 24 augustus 2011 (dus 24-08-2011), vonden we een hele mooie datum. Maar goed, we zullen eens voorzichtig kijken wat er twee weken eerder voor cijfertjes zijn. Iets wat me wel meer dwars zit: het verplicht mee moeten nemen van je schoonmoeder bij jurken passen 't Schijnt traditie te zijn (dat je je moeder+schoonmoeder minimaal meeneemt) maar ik zie dat niet zitten. Mijn schoonmoeder is een prima mens hoor, maar ik ben niet zo close met haar dat ze mee mag met jurken passen. Daar heb ik toch wel andere mensen voor in gedachten, Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 11:54:16 schreef Jalikaatje het volgende: Dat is waar, maar ik wil me natuurlijk ook niet te veel vastpinnen op onszelf. Doe Dat Nu Wel! BBB en ik zijn beiden ervaren trouwers, luister naar ons Quote: Iets wat me wel meer dwars zit: het verplicht mee moeten nemen van je schoonmoeder bij jurken passen 't Schijnt traditie te zijn (dat je je moeder+schoonmoeder minimaal meeneemt) maar ik zie dat niet zitten. Je Moet Helemaal Niks. Tradities zijn voor katholieken, en dan nog, gewoon niet doen wat jij niet wil! Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53:24 schreef Bumblebee het volgende: [...] Het is de manier waarop, inderdaad. "Je moet maar even kijken of je nog kunt schuiven" - waarmee ze er klakkeloos vanuit gaat dat jij wel even doet wat zij wil. Als zij (of je broertje!) het nou vriendelijk vroeg... Dat dus een beetje, alsof het out of the question is om er niet naar te luisteren. Mijn broertje heeft het niet gevraagd (issie te schattig en lief voor ), maar mijn stiefvader had het uitgezocht. Tja... Op zich was het wel gewoon een vraag, maar dan een die stiekem meer gewoon een mededeling was Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Ik snap trouwens echt niet wat iedereen toch heeft met de cijfertjes van trouwdata en wat is er bijzonder aan 24-08-2011? (geen flauwigheid, maar ik ben niet zo Kabbala en ik zie het gewoon niet ) Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56:00 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...]Doe Dat Nu Wel! BBB en ik zijn beiden ervaren trouwers, luister naar ons [...]Je Moet Helemaal Niks. Tradities zijn voor katholieken, en dan nog, gewoon niet doen wat jij niet wil! Teach me, Obi Wan Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57:18 schreef Bumblebee het volgende: Ik snap trouwens echt niet wat iedereen toch heeft met de cijfertjes van trouwdata en wat is er bijzonder aan 24-08-2011? (geen flauwigheid, maar ik ben niet zo Kabbala en ik zie het gewoon niet ) Ik ben ook geen Kabbala, ik ben gewoon een muts die 24 augustus 2011 prachtig vind klinken Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 omdat het zo mooi tussen de verjaardagen van onze kinderen valt natuurlijk, duh Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57:40 schreef Jalikaatje het volgende: [...] Teach me, Obi Wan Dat is nou heel goed dat je dat zegt Trouwen is inderdaad een belangrijke rite de passage. Niet zoals mensen nog wel eens denken omdat je sexuele status verandert (dat was vroeger nog wel zo, maar dat is tegenwoordig nog slechts voor heel enkelen weggelegd, in de meer christelijke en islamitische hoek, en ook daar nauwelijks meer) maar omdat je de overgang maakt van "ondergeschikt lid van het ouderlijk gezin" naar "hoofd van je eigen gezin". Om je daarbij te helpen zullen ouders, familie, vrienden, er alles aan doen je die overgang zo duidelijk mogelijk te laten beleven, je moet je in een soort ritueel gevecht losmaken van je oude gezin. Ouders, en anderen, helpen je door je allerlei tradities, onzinnige verplichtingen, morele claims, e.d. op te leggen. Jij, als degene die zich in dit rituele gevecht moet weren, hebt als taak je daartegen te verzetten en voor de omgeving maar vooral voor jezelf je nieuwe positie te claimen, oh padawan. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 En anders ben ik gewoon een van de enkelen Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Mmm, nee, ik moet hier gewoon over ophouden. Ik zit Jalikaatje met een schuldgevoel op te zadelen en er komt absolúút niet uit mijn toetsenbord wat ik bedoel Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 12:10:56 schreef Jalikaatje het volgende: En anders ben ik gewoon een van de enkelen dat gedeelte was ook maar een grapje. De rest was echter bloedserieus, oh padawan. Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 12:19:39 schreef wateengedoe2 het volgende: Mmm, nee, ik moet hier gewoon over ophouden. Ik zit Jalikaatje met een schuldgevoel op te zadelen en er komt absolúút niet uit mijn toetsenbord wat ik bedoel Dat is juist heel goed! Om echt de marriage-side of the force te leren kennen moeten anderen je een schuldgevoel aan proberen te praten. Maar geef er nooit aan toe, dat is de dark side of the marriage, en als je eenmaal dat pad bewandelt, consume you it will! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Trouwen is toch sowieso een pad richting de Dark Side De echte Jedi blijft zuiver en alleen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 we hebben het hier over de marriage-force he Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Pas op, jullie wakkeren Olorin's geheime wens voor een geeky star wars-themed huwelijk aan. Verliefd worden op een man die the imperial march als ringtone op zijn mobiel heeft, what was I thinking. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten