Spring naar bijdragen

Jennifer Knapp en haar geaardheid


Aanbevolen berichten

In X in Christ stond dat zij al 8 jaar een relatie heeft met een vrouw en ze gaf aan dat ze niet alles theologisch behoeft te onderbouwen. Haar eerst volgende album zal niet in de gospel label geplaatst worden maar gericht worden op de seculiere markt.

De titel moet zijn Jennifer Knapp.

Kan en mag Jennifer Knapp mag nog wel op gospel label staan? Wat vinden wij? Of is het juist geen enkel probleem om naar haar te luisteren? Want wat maakt haar stem anders dat ze lesbisch is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan en mag Jennifer Knapp mag nog wel op gospel label staan? Wat vinden wij?

Wat vind jij?

Van mij mag ze op een gospellabel staan. Zou ik ook wel willen doen maar volgens mij is dat niet goed voor mijn LP's.

Quote:
Want wat maakt haar stem anders dat ze lesbisch is?

Ik weet niet. Hoe klinken lesbiennes anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze heeft expres over haar relatie verteld voordat haar cd uitkwam, zodat mensen zelf kunnen bepalen of ze het kopen. Ik denk dat het aan elke persoon is om te beslissen wat of ze goedkeuren bij een afwijkende geaardheid.

Persoonlijk luister ik haar muziek nooit, maar als ik het in mijn straatje zou vinden passen, dan zou ik er geen moeite mee hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je sommige reacties ziet zou je inderdaad kunnen gaan denken dat christen zijn, gospel zingen en lesbisch zijn niet samengaan. Maar waarom in vredesnaam? Je hoeft het toch niet eens te zijn met haar persoonlijke leven om haar muziek te kunnen waarderen? Misschien toch tijd om 1 Kor 12 er bij te pakken "Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand kan ooit door toedoen van de Geest van God zeggen: ‘Vervloekt is Jezus,’ en niemand kan ooit zeggen: ‘Jezus is de Heer,’ behalve door toedoen van de heilige Geest." Als zij Jezus is de Heer zingt wie zijn wij dan om haar te oordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ja.. moordenaars in principe ook wel hoor.

Ik vind de vergelijking tussen een lesbische zangeres en een moordenaar vrij lam, eigenlijk.

De aversie van christenen naar andersgeaarden trouwens ook. Dus om ontopic te blijven: Gaat de muziek over God? Maakt de muziek God groot? Houdt de zangeres zelf van God? Dan zie ik geen enkele reden waarom ze niet op een gospellabel zou mogen staan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

het ging om het argument

Monotheisten zijn verbazingwekkend fantasieloos met dit specifieke argument. Homosex wordt of vergeleken met moord, of met pedoseksualiteit. Zelfs een hersendode snapt dat dergelijke monotheisten moddergooien door homofielen te associeren met de walgelijkste misdadigers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Monotheisten zijn verbazingwekkend fantasieloos met dit specifieke argument.

lol ja klopt idd.. het vergelijken met pedo's vind ik wat te tricky, dat lijkt teveel op elkaar (als in; heeft allebei iets met geaardheid te maken.) waardoor je zou kunnen denken dat het een echte vergelijking is. Maar moordenaar-homo; dat lijkt me toch overduidelijk vooral een statement om de zwakheid van een argument aan te tonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze hebben een vrij zware stem, die vaak rauw klinkt vanwege de zware shag die ze roken en de wiskey die ze drinken. Ze klinken meestal als een bouwvakker dus. Of erger nog, als een neger.

Dan dacht ik toch in de goede richting. Bij mij kwamen de woorden "bouwvakker" en "sigaren" op. Ik krijg ook ineens een beeld van een tuinpak binnen ... wacht ... een paarse overal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

het ging om het argument, ja iedereen kan god lofprijzen met zijn mond natuurlijk.. dat is niet zo moeilijk. Maar het gaat nu juist vooral om je daden.

Lesbisch zijn of moordenaar zijn vind ik dan alsnog geen vergelijking.

Maar goed, in de jaren dat ik op Credible zit is deze discussie al zo vaak voorbij gekomen en telkens blijft het een vicieus cirkeltje waar ik nu even niet zo heel veel zin in heb. smile.gif

Dus ik vind het prima.. Lesbo's zijn vergelijkbaar met moordenaars. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerder werd Linda Wagemakers verbannen van een gospel label.

Ik dacht al dat ik eerder een soortgelijk verhaal had gelezen.

Gospellabel, is dat niet dat je een boodschap op muziek zet voor een publiek dat het verhaaltje al kent?

'Verbannen' van een gospellabel lijkt me geen slecht ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan en mag Jennifer Knapp mag nog wel op gospel label staan? Wat vinden wij? Of is het juist geen enkel probleem om naar haar te luisteren? Want wat maakt haar stem anders dat ze lesbisch is?

Als het goed is, is de stem van Jennifer Knapp niet veranderd. Ik zou zo aan willen nemen dat ze ook voor haar relatie al lesbienne was. En al zou ze dat niet geweest zijn, meestal heeft geaardheid niet zoveel te maken met hoe je stem klinkt...

Maar zoals al is aangegeven, kom je niet bij een christelijk label terecht vanwege je stem, maar vanwege je boodschap. En onderdeel van die boodschap is je levensstijl. Als die levensstijl niet in overeenstemming is met de christelijke moraal, dan heb je inderdaad ook niet zoveel te zoeken bij een christelijk label. Is toch niet zo moeilijk?

De vraag is dan ook vooral of homoseksuele relaties volgens de christelijke moraal goed zijn. En in mijn ogen zijn ze dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: Jennifer Knapp heeft er volgens mij zelf voor gekozen om niet naar een christelijk label te gaan. Ze wilde liedjes over meer onderwerpen schrijven.

Ik heb laatst een erg leuke cd van haar gekocht ('Kansas'). Dat was voor bekend werd dat ze lesbisch was, maar ik zou de cd ook hebben gekocht als ik het wel had geweten. Het gaat me om de muziek en de boodschap, en ik heb geen zin om te oordelen over haar persoonlijke keuzes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

* pakt de kettingzaag. Wie zal ik vannacht eens een kopje kleiner gaan maken?
widegrin.gif
(Sorry, ik kijk teveel Dexter.)

Om een of andere reden denk ik telkens dat jij Oud Gergem ben.. In dat geval doet het mij als soortvanGergemmer goed dat er mede-waergereformeerden zijn die Dexter cool vinden smile.gif

Hoe dan ook. Inderdaad is de christelijke andersgeaarden-hetze vreselijk. Vanuit een orthodox-christelijk perspectief is alle seks buiten het huwelijk verkeerd en mogen homo's en lesbo's niet trouwen. Dus zondig. Net als pedofilie en illegaal downloaden. Dus muziek van een illegale downloader is even zondig als lesbische christencountry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid