Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dat zou ik graag willen beschrijven als ik dat kon
puh2.gif

Het is net als houden van of geloven; Je weet wanneer je het voelt maar je kan het niet omschrijven.

Ik zou het zelf denk ik veel meer als een keuze omschrijven, waar een bepaald gevoel bij komt kijken. Vind het een beetje vreemd om de vraag of je klaar bent om te trouwen alleen maar van je gevoel af te laten hangen iig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Denk wel dat dat inderdaad met elkaar te maken heeft, keuze & gevoel. Maar maak je niet altijd keuzes aan de hand van je gevoel? Je hebt een punt dat zeker
smile.gif

Ik denk dat dat eigenlijk een beetje een kip-en-ei vraag is. Aan de ene kant kan een bepaald gevoel leiden tot het maken van bepaalde keuzes en aan de andere kant roepen keuzes weer bepaalde gevoelens op. Je kunt volgens mij niet echt zeggen wat er nu eerst is, het hangt altijd weer met elkaar samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je droomt van een toekomst samen, en je leven met de ander wilt delen, ben je klaar om te trouwen.

Dromen van een toekomst samen doe ik eerlijk gezegd al op het moment dat ik verkering met iemand krijg. Als ik er niet in al mijn verliefde naïviteit van droom om oud met iemand te worden, ja goed, waar begin ik dan ook aan... Maar als basis om te trouwen lijkt me dat eindeloos tekortschieten. Het gevoel hebben dat je je leven met de ander wílt delen, lijkt me iets heel anders dan de wederzijdse belofte uit te spreken dat je je leven met de ander gáát delen. En zo'n belofte kan je denk ik niet maken op basis van iets veranderlijks en vluchtigs als gevoelens. Tenminste, ik denk niet dat ík dat zou kennen, een ander misschien wel, maar ik kan enkel voor mezelf spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid