Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...] Wel, want nu is supermager in, vroeger niet. Dat heeft te maken met lichaamsverhoudingen.

[...] Iemand die graatmager is, is misschien succesvol, maar niet gezond en sterk.

Ik denk dat er toch een verschil gemaakt kan worden tussen wat mannen seksueel aantrekkelijk vinden, en wat in een maatschappij gezien wordt als fysieke afspiegelingen van succes. In een maatschappij waar eten in decadente overvloeden aanwezig is, hoe ongezonder hoe liever, en waar mensen in hun dagelijks leven vaak weinig bewegen, heeft een slank en fit lichaam toch die boodschap van "ik heb zelfdiscipline om te sporten en te diëten, ik heb geld voor fitnessabonnementen en gezonde voeding". Een andere culturele interpretatie, maar wel nog steeds van het idee dat mensen zich aangetrokken voelen tot fysieke afspiegelingen van succes, vertaald in de betekenis die het woord "succes" binnen onze cultuur heeft. Maar dat is dan denk ik meer het algemene schoonheidsideaal waar vrouwen zelf vaak obsessiever over zijn dan mannen, mannen blijven toch relatief makkelijk te prikkelen met een mooi zandloperfiguur, zelfs als dat niet zo in de mode is. knipoog_dicht.gif

Quote:
Ten eerste groeien staartveren van nature, siliconen in borsten niet. Ten tweede, zoals ik hierboven al zei, is een graatmager meisje niet krachtig en al helemaal niet vruchtbaar.

Ach, de mens die de natuur een handje wilt helpen en zelfs wilt imiteren, da's toch zo gek nog niet? Het is een uitvergroting van een natuurlijk vruchtbaarheidskenmerk. Als pauwen plastische chirurgie zouden kunnen bedenken, zouden ze vast ook aan hun staart gaan prutsen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok vrouwen zijn wel vaak onzeker over hun uiterlijk, omdat daar zo met een microscoop naar wordt gekeken. (Om doodmoe van te worden.)

Mannen zijn weer over andere dingen onzeker en bij hen uit het zich op een andere manier. Onder agressie zit bijvoorbeeld vaak ook onzekerheid. wat is de nr 1. reden waarom mannen vechten? Juist, relaties en vrouwen, en mannen die te dicht bij hún vrouw komen... etc. Ze zijn bang om niet mannelijk genoeg te zijn, of simpelweg niet leuk genoeg om een vrouw te versieren of hiermee een relatie mee op te bouwen.

De onzekerheid richt zich in het algemeen wat minder vaak op het uiterlijk, al komt dit ook wel voor. Zo ken ik een aantal mannen die onzeker zijn omdat ze niet zo breed zijn, of een buikje krijgen. Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door onzekerheid om niet grappig/leuk of slim genoeg te zijn voor een vrouw. Ze willen altijd slimmer zijn dan een vrouw, en sterker natuurlijk en meer humor hebben, ze concurreren meer, willen de beste zijn...

Allemaal tekenen van onzekerheid... Voor mijn gevoel zijn vrouwen dus niet meer onzeker, maar uit het zich anders en richt het zich op verschillende zaken die als belangrijk worden gezien voor man en vrouw in onze samenleving...


Samengevoegd:

Het schoonheidsideaal veranderd trouwens echt niet zoveel. Die héle enge dunne modellen, die vindt echt bijna geen man mooi. Wel slanke modellen met rondingen in hun lichaam. Die ideale verhoudingen tussen borstomtrek, middelomtrek en heupomtrek zijn altijd ongeveer hetzelfde. Een vrouw met maat 40 kan deze ideale verhoudingen hebben, net als een vrouw met maatje 34. Ik denk dat een vrouw (en man) met overgewicht niet aantrekkelijk wordt gevonden, omdat het ook gewoon ongezond is...

Oh, ik zie net dat Iriacynthe hetzelfde heeft gezegd hierboven, oeps! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het idee dat datgene waar mannen werkelijk voor vallen, vaak toch constanter is dan het veranderlijke modebeeld. Ik bedoel, ook als "heroine-chic" in is, blijven de meeste mannen toch gewoon fan van billen en borsten. Ik denk dat lichaamsverhoudingen vaak ook een grotere rol spelen dan het exacte maatje op zich. Welvende heupen en borsten vinden mannen algemeen genomen denk ik aantrekkelijker dan een vrij recht gevormd lichaam, of het nu gaat om maatje 34 of 44. Het zandloperfiguur, los van de concrete maat waarin het is "uitgevoerd", lijkt toch behoorlijk populair te blijven en dat is biologisch prima verklaarbaar. Maar natuurlijk wordt het zelfbeeld van vrouwen niet alleen bepaald door wat mannen seksueel aantrekkelijk vinden.

Ik heb zelf ook het idee dat mannen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk doen over vrouwenfiguren en een vrouw al vrij snel aantrekkelijk vinden. Het zijn volgens mij vooral de vrouwen zélf die zo verschrikkelijk streng zijn, die precies menen te moeten bepalen wanneer je wel of niet wat mag aantrekken en die veel vaker zichzelf of de andere vrouw te dik vinden. Je hoort volgens mij maar weinig mannen zeggen.

Die vrouwenblaadjes waar ik al naar linkte zijn volgens mij nog veel funester voor het zelfbeeld der vrouwen dan zekere mannenblaadjes. Van dat laatste wéét je gewoon dat het nep of geïdealiseerd is, terwijl die vrouwenblaadjes werkelijk menen het ergens over te hebben als ze over mode of uiterlijk prediken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid