Hilbert 0 Geplaatst 14 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2010 Ik vind hem geweldig zingen over Jezus bijv i talk to jesus everyday And i talk to jesus everyday and he's interested in every word i say no secretary ever say to me he's been called away i talk to jesus everyday men in black to beat the devil the gospel road Kent iemand er nog meer van zulke mooie nummers van johnny cash?? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 ja hoor, ik ken er genoeg (het is trouwens 'man in black', het nummer gaat over zichzelf, dat hij zich in het zwart kleedt voor de zonden in de wereld). Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ik wist niet dat Cash "so into Jesus" was/is geweest... Maar goed... Velen zijn hem vooraf/nagegaan: (Elvis, Bob D., U2, G&H, Alice Cooper, Britney, Beyoncé Knowles) Link naar bericht Deel via andere websites
Hilbert 0 Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 meen je dat nou?britney spears die over Jezus zingt? Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ja. Maar goed Johnny Cash heeft zich na een woelige periode in zijn leven met veel drugsgebruik en alles wat daarbij hoort bekeerd tot Jezus inderdaad. Dat heeft creatief niet zijn beste werk opgeleverd - die gospelsongs zijn aardig hoor, maar kunnen natuurlijk helemaal niet tippen aan diverse oude nummers of zijn laatste American Recordings-reeks (die overigens ook gekenmerkt wordt door diverse christelijke verwijzingen en uitingen van zijn geloof, niet in de laatste plaats uit zich dat in de keuze voor covers van weliswaar niet-christelijke artiesten, maar die een heel andere lading krijgen als hij ze zingt). Ik heb er in 2008 nog een mooi artikel over geschreven, over Cash, in Katholiek Nieuwsblad. Ik zal 's kijken of ik dat hier een keer kan plaatsen. Verder is het opmerkelijk dat de overduidelijk christelijke periode in het werk van Cash zowel als van Dylan erg pover is vergeleken bij andere albums. De religieuze platen van Dylan zijn voor 't overgrote deel ook bijzonder ongeïnspireerd. En dat geldt voor meer artiesten. Ik vind de gospels van Elvis ook niet allemaal zo geweldig in vergelijking met zijn echte rock-'n-roll-werk. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Toch heeft Cash genoeg gospel gemaakt hoor... luister zn albums er maar op na Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Quote: Op vrijdag 15 januari 2010 09:41:19 schreef Hilbert het volgende: meen je dat nou?britney spears die over Jezus zingt? Dat lijkt mij stug! Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Tja, wat Kurt zegt: zijn gospel-werk is qua muzikale kwaliteit maar pover materiaal. En boven geciteerde tekst komt nÃet uit 'Man in black'. Daarin zingt hij wel waarom hij altijd zwart draagt (I wear the black for the poor and beaten down), maar niet dat hij elke dag tot Jezus praat. (Gelukkig maar ). Een mooi nummer. Ik zou er ook wel zwart om willen dragen, de redenen die hij noemt. Overigens staan er op 'American Recordings' wel goeie nummers, die toch een religieuze inslag hebben: Het titelnummer van American IV bijvoorbeeld, 'The man comes around' dat een sterk Apocalyptische toon heeft. (sorry, ik ben nu te lui om songteksten op te gaan zoeken en daarmee wat ik hier schrijf te staven) Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Johnny Cash, een fantastisch artiest! Ik vind zijn muziek echt super, ook de gospel die volgens sommigen dus een stuk minder is. Tekstueel is het niet zo hoogvliegend als veel van zijn vroegere werk, maar juist voor mij als Christen heeft het extra waarde. Het mooiste nummer vind ik "The Wanderer" wat hij samen met U2 heeft opgenomen. Een apocalyptisch gevoel krijg ik daar altijd bij. De tekst gaat diep, de muziek is mooi, het geeft me de bibbers op een positieve manier. Kan het je zeker aanraden! Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Quote: Op vrijdag 15 januari 2010 12:58:17 schreef Esther het volgende: Johnny Cash, een fantastisch artiest! dat dus Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Walk the Line met Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon is ook een geweldige aanrader. Beste film van 2005. Kwa muziek vind ik maar een tiental nummers interessant, maar juist in zo'n film komt de muziek beter tot zijn recht en vind ik meer nummer leuk. Verder hou ik vooral van het jaren 50, early 60 werk, maar dat komt vooral omdat ik die muziek periode sowieso geweldig vind. Hij maakte overigens in 1959 al een puur christelijke plaat 'Hymns by Johnny Cash" Get Rhythm! Link naar bericht Deel via andere websites
Hilbert 0 Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Get rythym Down there by the train net gehoord en wat een meesterplaat! Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Heb ik vast al elders hier geplaatst. Maar voor de liefhebbers: link Link naar bericht Deel via andere websites
Jb 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Quote: Op vrijdag 15 januari 2010 09:41:19 schreef Hilbert het volgende: meen je dat nou?britney spears die over Jezus zingt? Salaam, Wel ja, zoals Robbie Williams zeker... Alleen: "your" Jesus (vzmh)? really tried for me... Hoe moet je dat opnemen... Om van de rest van de tekst maar te zwijgen, ik vind het dubbelzinnig. link Vrede zij met u, Ilyas Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ahem, topic titel is Johnny Cash, niet Britney of Robbie Williams. BOT? Samengevoegd: De lyrics van "The Wanderer" - mooi mooi mooi! I went out walking through the streets paved with gold lifted some stones saw the skin and bones of a city without a soul I went out walking under an atomic sky where the ground won't turn and the rain it burns like the tears when I said goodbye CHORUS Yeah I went with nothing nothing but the thought of you I went wandering I went drifting through the capitals of tin where men can't walk or freely talk and sons turn their fathers in I stopped outside a church house where the citizens like to sit they say they want the kingdom but they don't want God in it CHORUS I went out with nothing nothing but the thought of you I went wandering I went out walking down that winding road where no one's trusting no one and conscience...a too heavy load I went out riding, down that ol'eight lane I passed by a thousand signs looking for my own name CHORUS I went with nothing but the thought you'd be there, too Looking for you I went out there in search of experience to taste and to touch and to feel's as much as a man can before he repents I went out searching, looking for one good man A spirit who would not bend or break Who could sit at his father's right hand I went out walking with a bible and a gun The word of God lay heavy on my heart I was sure I was the one Now Jesus, don't you wait up Jesus, I'll be home soon Yea I went out for the papers told her I'd be back by noon Yeah I left with nothing but the thought you'd be there too looking for you... Yeah I left with nothing nothing but the thought of you... I went wandering Link naar bericht Deel via andere websites
Marillion 0 Geplaatst 17 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2010 Ik vind zijn uitvoering van "Hurt", een cover van Nine Inch Nails, geweldig goed. link Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 17 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2010 Quote: Op zondag 17 januari 2010 21:49:09 schreef Marillion het volgende: Ik vind zijn uitvoering van "Hurt", een cover van Nine Inch Nails, geweldig goed. link Ja, geweldig he? Z'n stem klinkt erg mooi.. gebroken... Volgens mij was dat toch ook z'n laatste album, toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Marillion 0 Geplaatst 17 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2010 Quote: Op zondag 17 januari 2010 21:57:17 schreef JoostG het volgende: [...] Ja, geweldig he? Z'n stem klinkt erg mooi.. gebroken... Volgens mij was dat toch ook z'n laatste album, toch? Ja, volgens mij ook. Vooral in combinatie met de videoclip is het huiveringwekkend goed. Eigenlijk heb ik me nooit zo verdiept in zijn muziek, totdat ik Hurt hoorde. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 17 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2010 Quote: Op vrijdag 15 januari 2010 10:33:43 schreef Mister_L het volgende: Toch heeft Cash genoeg gospel gemaakt hoor... luister zn albums er maar op na Zeg ik dan dat dat niet zo is? Ik zeg alleen dat ik zijn christelijke platen een stuk minder interessant vind dan zijn 'seculiere' platen (waarop hij overigens ook niet zelden 'gewoon' over religieuze zaken zingt). Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2010 Mr. Cash heeft inderdaad genoeg gospels gemaakt, maar die kunnen echt niet tippen aan de eerdere (meester)werken. Ik vind het een briljante en mooie man. Zijn leven is boeiend en zijn stem is meesterlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
CvdBerg 0 Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Quote: Op zondag 17 januari 2010 22:02:28 schreef Marillion het volgende: [...] Ja, volgens mij ook. Vooral in combinatie met de videoclip is het huiveringwekkend goed. Eigenlijk heb ik me nooit zo verdiept in zijn muziek, totdat ik Hurt hoorde. Nee hoor, Hurt staat op American IV waarna ook nog American V is verschenen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Quote: Op zondag 17 januari 2010 22:25:14 schreef *nath* het volgende: Zijn leven is boeiend en zijn stem is meesterlijk. Ik heb de film WALK THE LINE thuis... Een van mn favorieten Een film over zijn leven... Briljant geacteerd door Joaquin Phoenix (Johnny Cash) en Reese Witherspoon (June Carter) Een absolute aanrader als je van zijn muziek houdt... En al doe je dat niet, dan nog is het een aanrader Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Nou ja, als je niet van zijn muziek houdt, of het kent dan ga je hem en zijn muziek automatisch wel waarderen.. Zo ben ik ook fan geworden, zeg maar.. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Ik ook hoor... pas nadat ik de film gezien had ben ik echt bewust naar zijn muziek gaan luisteren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Het mooiste in die film vind ik de scéne in de studio waar hij met zijn bandje voor het eerst auditie doet. Als hij er enkele gospels zingt, wordt hij door de platenbaas afgewezen en niet gelooft. Na enige frustratie van zijn kant uit ("hij gelooft niet dat ik in Christus geloof"), geeft de platenbaas hem de tip nu nogmaals te zingen, maar nu alsof hij in de goot ligt, zijn laatste adem uitblaast en nog één keer kan roepen wat hij te zeggen heeft. Pas dán begint Johnny echt te zingen en te begrijpen wat muziek écht inhoudt. Misschien dat juist die scéne wel heel fijntjes het verschil laat zien tussen zijn gospels en zijn meer seculiere nummers. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten