Think 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Second that. Oh nee, het moet in het Nederlands hier: +1. Inderdaad een mooie scene. Vraag me af of het echt zo gebeurt is, dat dáár ineens het kwartje viel, het gaat zo plotseling? In een film comprimeren ze vaak de tijdspanne waarin iets in het echt gebeurd is. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Ik weet het niet. Het mooie van film of literatuur is dat men juist niet heel droog een verhaal gaat navertellen. Men maakt er een eigen verhaal van, gebruik makend van of spelend met de feiten. En bij Walk The Line wordt dat mijns inziens dan ook op fraaie, muzikale wijze gedaan. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Quote: Op maandag 18 januari 2010 18:02:44 schreef Mister_L het volgende: [...] Ik heb de film WALK THE LINE thuis... Een van mn favorieten Een film over zijn leven... Briljant geacteerd door Joaquin Phoenix (Johnny Cash) en Reese Witherspoon (June Carter) Een absolute aanrader als je van zijn muziek houdt... En al doe je dat niet, dan nog is het een aanrader Ik heb hem niet, maar al wel een stuk of 4 keer gezien. Ik vond het ook een erg goede film. Alleen ben ik blij dat ik van te voren al bekend was met de beste man. Ook leuk dat je Elvis, Jerry Lee Lewis en Roy Orbison ook voor bij ziet komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Quote: Op dinsdag 19 januari 2010 10:17:03 schreef *nath* het volgende: Ook leuk dat je Elvis, Jerry Lee Lewis en Roy Orbison ook voor bij ziet komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Walk the line, geweldige film I love Johnny Cash Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 Best een alleraardigste film ja, met name het acteerwerk. Maar het is wel verdraaid jammer dat slechts een beperkte fase uit zijn leven behandeld wordt en andere interessante zaken dus niet behandeld worden. Gelukkig kende ik Cash al goed voor die film - dat verdiende hij wel namelijk, die bekendheid: ook zonder film. Link naar bericht Deel via andere websites
ikbenBen 0 Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 J. Cash was christen toch? Wat ik wel apart vond is dat zijn muziek niet kon krijgen in de Evangelische Boekwinkel! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Er is op Family 7 geregeld een mooie documentaire over de gelovige Cash te zien. Erg interessant. Overigens heb ik voor de liefhebbers wel een paar gospel-cd's, geloof ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Quote: Op donderdag 11 maart 2010 22:48:20 schreef ikbenBen het volgende: J. Cash was christen toch? Wat ik wel apart vond is dat zijn muziek niet kon krijgen in de Evangelische Boekwinkel! Daar moet je sowieso je muziek niet kopen. Afzetters en mensen zonder smaak en kennis. Cash was weliswaar christen, maar opereerde voornamelijk seculier. In een gewone cd-zaak vind je zijn werk echt wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2010 Quote: Op donderdag 11 maart 2010 22:55:45 schreef Kurt het volgende: Cash was weliswaar christen, maar opereerde voornamelijk seculier. Dat valt best mee. link Ik bedoel, het is niet niks ofzo. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 12 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2010 Er is een postuum album van Cash verschenen: American VI - Ain't no Grave. Ik snap na beluistering echter wel waarom deze nummers niet op American Recordings I-V zijn verschenen. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 12 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2010 Maar het is wel een goed album! Alleen een beetje kort voor 20 euro... Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Eén van mijn favoriete Cash-nummers: link Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Quote: Op zaterdag 13 maart 2010 09:29:56 schreef Hongerige Wolf het volgende: Eén van mijn favoriete Cash-nummers: link Als we het over de oude (in de zin van lang geleden, dus de jonge...) Cash hebben, dan raakt dit me toch meer, m'n hart wordt helemaal meegesleept door die muziek. Samengevoegd: Ook - sorry, kippenvel - "Can I have a glass of water?" opvallend dat in die tijd de gevangenispopulatie in Amerika nog overwegend blank was kennelijk, of kenden ze aparte gevangenissen voor zwarten in die tijd? -P.S.: Ik bedoel natuurlijk niet dat zwarten nu crimineler zijn, maar dat American Justice fucked up en klassenjustitie is - Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 13 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2010 Schitterend ja. En dat nieuwe album is best mooi hoor, maar vooral zo indrukwekkend omdat je een man hoort die bijna dood gaat, niet omdat de nummers fenomenaal zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Karel Jaspers 0 Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 De 'American Recordings' van Johnny Cash bevat zijn cover van een nummer van Depeche Mode dat mijns inziens het orgineel overtreft: Personal Jesus. De songtekst luidt: Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who cares Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who's there Feeling unknown and you're all alone, flesh and bone, by the telephone, lift up the receiver, i'll make you a believer Take second best, put me to the test, things on your chest, you need to confess, i will deliver, you know i'm a forgiver Reach out and touch faith Reach out and touch faith Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who cares Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone to care Feeling unknown and you're all alone, flesh and bone, by the telephone, lift up the receiver, i'll make you a believer i will deliver, you know i'm a forgiver Reach out and touch faith Reach out and touch faith Reach out and touch faith Reach out and touch faith Muzische groeten Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten