Machiavelli 0 Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Quote: Op vrijdag 26 februari 2010 09:13:34 schreef Russell Nash het volgende: Een kleine nuance: hermeneutiek en filosofie zijn geen wetenschappen. Daar bestaan verschillende opvattingen over. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Wetenschap: het geheel van kennis en de manieren om die te verwerven Filosofie: de wetenschap vd begrippen Wat hermeneutiek is, is grappig genoeg afhankelijk van de context waarin het woord gebruikt wordt, en daarmee zelf onderwerp van hermeneutiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Russell Nash 0 Geplaatst 26 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2010 Excuus, ik had zelf ook wat genuanceerder moeten zijn. Filosofie is een normatieve wetenschap. Of hermeneutiek ook onder die noemer valt, weet ik niet zeker. Wat ik bedoelde was dat beide niet onder de empirische wetenschap vallen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten