Spring naar bijdragen

(illegaal) vuurwerk


Aanbevolen berichten

Aimé, ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of er een legale sierpijl in je oog komt, of dat er een lawinepijl in je oog komt. Althans, degene van wie dat oog is zal geen verschil merken..

Hoe je overblijft zal een ander verhaal zijn.

Punt is dat vuurwerk gevaarlijk is en blijft. Maar goed, dat geldt voor veel meer dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Aimé, ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of er een legale sierpijl in je oog komt, of dat er een lawinepijl in je oog komt. Althans, degene van wie dat oog is zal geen verschil merken..

Hoe je overblijft zal een ander verhaal zijn.

Punt is dat vuurwerk gevaarlijk is en blijft. Maar goed, dat geldt voor veel meer dingen.

Maakt geen verschil uit idd. De één komt wel harder aan, maar een oog ben je dan toch wel kwijt.

En je laatste opmerking ook mee eens.

Vuurwerk is vaak alleen gevaarlijk als je er risico mee neemt en niet als je het veilig aansteekt en genoeg afstand bewaart.

Roken, dat is pas echt gevaarlijk.

Admod note: Woordje geknipt, let alsjeblieft op je taalgebruik!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vuurwerk is vaak alleen gevaarlijk als je er risico mee neemt en niet als je het veilig aansteekt en genoeg afstand bewaart.

Dat ben ik niet met je eens.

Vuurwerk kan best onbetrouwbaar zijn. Een van de redenen waarom in NL bepaalde vuurwerk soorten worden verboden is vanwege de onbetrouwbaarheid van de lont. Als deze van de buitenkant langzamer gaat dan van de binnenkant, kan je wel eens een scheef gezicht trekken knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik vuurwerk erg duur, soms erg mooi, vind ik het geweldig, en vind ik het tevens heel erg overrated.

nog niet gesproken over hoe goddelijk erover wordt gesproken in die boekies widegrin.gif

"Gouden peony, met crackling tails, uitlopend in een thundersalvo, waarna er een formidabel... blabla"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat ben ik niet met je eens.

Vuurwerk kan best onbetrouwbaar zijn. Een van de redenen waarom in NL bepaalde vuurwerk soorten worden verboden is vanwege de onbetrouwbaarheid van de lont. Als deze van de buitenkant langzamer gaat dan van de binnenkant, kan je wel eens een scheef gezicht trekken
knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik vuurwerk erg duur, soms erg mooi, vind ik het geweldig, en vind ik het tevens heel erg overrated.

nog niet gesproken over hoe goddelijk erover wordt gesproken in die boekies
widegrin.gif

"Gouden peony, met crackling tails, uitlopend in een thundersalvo, waarna er een formidabel... blabla"

Met legaal vuurwerk zijn ook al genoeg ongelukken gebeurd, dus ja....

Ja, in van die vuurwerkbladen wordt er soms wel iets te enthousiast over geschreven. Alleen illegaal siervuurwerk kan daadwerkelijke bloemen in de lucht geven en dergelijke. smile.gifworshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Milieu-organisaties neem ik sowieso niet al te serieus meer. Greenpeace heeft al eens willens en wetens gelogen over Shells voornemen om de Brent Spar af te zinken, wat daadwerkelijk een milieuvriendelijker oplossing was. En als men nu zelfs koeien en schapen gaat verwijten dat ze het milieu zouden vervuilen met hun scheten, dan heb ik wel even zin om het één en ander stevig te relativeren.

Dat ben ik dan wel weer aardig met je eens smile.gif Ik denk inderdaad dat sommige dingen wat betreft het milieu en de status van de aarde iets overtrokken is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijns inziens onderschatten mensen hier in het westen, waar we de gevolgen veel minder aan den lijve ondervinden dan in de ontwikkelingslanden, mensen onze impact op het milieu juist. Wij exporteren onze problemen. Maar dat is off-topic.

On-topic: ik hou helemaal niet van vuurwerk, maar als het dan toch moet: tussen 0:00 en 2:00 's-nachts op 1 januari. Ik vind die nieuwe regel vreselijk dat het de hele 31e december mag. Je kunt op die dag nauwelijks veilig naar je familie toe reizen zonder op weg van en naar het station lopend continu om je heen te moeten kijken of er geen malloot met vuurwerk naar je gooit. En als je je ergernis uitspreekt zeggen ze "maar het mag toch".

Andere irritatie is dat nadat de 31e dichterbij komt, er (en dat is wel tegen de wet) steeds meer knallen te horen zijn op straat. Bij mijn ouders in het westen begint het in november door, ja horen ze het hele jaar door wel vuurwerk op straat. Hou dat toch lekker bij de nieuwjaarsnacht! Zoals vanouds.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als kind altijd veel plezier aan vuurwerk beleefd. Het mooiste vond ik om de steeltjes van de babypijlen af te breken voor ik ze aanstak. Later kwamen de strijkers en ook daar heb ik veel lol aan beleefd. Tegenwoordig zegt het me niet zo veel meer en vaak koop ik het niet eens meer, maar ik kan me goed voorstellen dat een ander er nog veel plezier aan beleefd, zowel jong als oud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Een van de jongens die gisteren door een vuurwerkbom in Vlaardingen gewond raakten, moet een oog missen. Ook is hij ernstig gewond aan een hand. De andere jongen die ook gewond raakte, is er naar omstandigheden beter aan toe. De jongens van 13 en 14 hadden een koperen pijp gevuld met vuurwerk, die ontplofte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een van de jongens die gisteren door een vuurwerkbom in Vlaardingen gewond raakten, moet een oog missen. Ook is hij ernstig gewond aan een hand. De andere jongen die ook gewond raakte, is er naar omstandigheden beter aan toe. De jongens van 13 en 14 hadden een koperen pijp gevuld met vuurwerk, die ontplofte.

Dat is tragisch zonder meer, maar het is utopisch om vuurwerk om reden van een paar ongelukkige uitwassen te willen afschaffen. Als je rechtlijnig wilt blijven kun je een hele hoop zaken wel verbieden. Het beste wat je zou kunnen doen als je de mens tegen zichzelf in bescherming wilt nemen is hem kruisigen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een van de jongens die gisteren door een vuurwerkbom in Vlaardingen gewond raakten, moet een oog missen. Ook is hij ernstig gewond aan een hand. De andere jongen die ook gewond raakte, is er naar omstandigheden beter aan toe. De jongens van 13 en 14 hadden een koperen pijp gevuld met vuurwerk, die ontplofte.

Dat krijg je als je zo onverstandig met vuurwerk omgaat. Ze hadden niet de plicht zo met het vuurwerk om te gaan, dus ze zijn puur door eigen schuld zo gewond geraakt. Hoe tragisch ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik blijf de 31e het liefste de hele dag binnen... Dat je vast met vuurwerk wil spelen is mij een zorg, maar als je al die knallen mijn richting op gooit... *rilt* Dat vind ik ronduit afgrijselijk.

Haha, kom op zeg, wat overdreven. Net alsof jij op de 31e buiten komt, dat ze alleen maar op jou gooien. bye.gif

Nee hoor, het is die gasten alleen maar te doen om vuurwerk af te steken en dat is hun goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haha, kom op zeg, wat overdreven. Net alsof jij op de 31e buiten komt, dat ze alleen maar op jou gooien.
bye.gif

Ik vind dit niet zo'n vriendelijke toon eerlijk gezegd.

Bij ons in de buurt gebeurt het ook, en ook ik krijg wel eens vlinders naar me toegegooid. Echter vind ik dat niet zo erg. Maar laat dat ieder voor zich bepalen.

Quote:
Nee hoor, het is die gasten alleen maar te doen om vuurwerk af te steken en dat is hun goed recht.

Ja, mits niemand er last van heeft.

Ik ben zelf ook een enorm vuurwerk liefhebber, maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat niet zijn.

En daar zul\moet je rekening mee houden.

Verder vind ik vuurwerk èèn groot nadeel hebben.

Namelijk het in de lucht schieten van geld.

In èèn avond gaat er voor miljoenen de lucht in, en niemand kijkt er verder meer naar om.

Kijk, je kan zegen.. het is maar 1x per jaar.. dat is ieders goed recht.. Maar geef jij dan jaarlijks zoveel (of iig een flink deel) weg aan een goed doel, als dat je aan vuurwerk uitgeeft?

Ik niet.

Daarom geef ik èlk jaar het bedrag wat ik aan vuurwerk besteed, òòk aan een goed doel.

Ok, en ik voorzie nu de reactie hoe dat zit met m'n pc, dus heb je hier al antwoord:

Dat is investeing voor in de toekomst.. daar heb je wat aan widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haha, kom op zeg, wat overdreven. Net alsof jij op de 31e buiten komt, dat ze alleen maar op jou gooien.
bye.gif

Nee hoor, het is die gasten alleen maar te doen om vuurwerk af te steken en dat is hun goed recht.

Mensen hebben het recht om binnen te blijven uit angst voor vuurwerk. Net zoals mensen het recht hebben op die dagen vuurwerk af te steken. Je moet wel mensen vrij laten in doen en laten. En er zijn best wel mensen hier en daar die voor de grap een beetje in elkaars richting gooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mensen hebben het recht om binnen te blijven uit angst voor vuurwerk. Net zoals mensen het recht hebben op die dagen vuurwerk af te steken. Je moet wel mensen vrij laten in doen en laten. En er zijn best wel mensen hier en daar die voor de grap een beetje in elkaars richting gooien.

Van mensen die binnenblijven heb je wel geen last! nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid