Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Soms zijn heksen ook gewoon knappe vrouwen en dat is vaak ook het vern..keratieve; ze zijn knap, verleidelijk en lijken lief en ontschuldig, maar zijn dat geenzins.

Zoals die heks van sneeuwwitje? (in haar normale vorm) puh2.gif

Ja maar heksen zijn natuurlijk gewoon mensen, dus die kunnen knap, lelijk of gemiddeld zijn. En inderdaad, als ze zich lief en onschuldig voordoen is dat vern... vervelend. Maar dat is een kenmerk van Satan, of niet? De wolf in schaapskleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tegenwoordig zul je het niet snel doorhebben wanneer iemand een heks is. Het is vaak niet van de buitenkant te zien of iemand zich met dergelijke zaken bezighoudt. Het wordt voornamelijk binnen een bepaalde kring gehouden. En er zijn ook nog steeds heksensabbats(acht jaarfeesten).

Een oude vriendin van mij was wiccan (hield zich dus bezig met wicca) en zat bij een of ander clubje waar ze mee samenkwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een clubje heet een coven. Heksen geloven in 1 god die zich manifesteert in de ons omringende natuur in manlijke en vrouwelijke manifestaties. Daarom vereren ze symbolische goden en godinnen die staan voor bepaalde eigenschappen. Als ze hun religie een beetje begrijpen dan geloven ze niet in werkleijke goden en godinnen, maar zien ze ze als symbolische weergaven van de ene scheppende kracht die niet af te beelden is (en er zijn nogal wat miepjes en typjes die het niet begrijpen) de magie is geritualiseerde positief denken psychologie en een heks zal geen geesten oproepen.

Er zijn ongetwijfeld mensen die er nauwlijks iets van snappen en allerlei idiote occulte troep uithalen, maar ach, in elke religie heb je mensne die alleen de vorm volgen.

Heksen zijn ook heel wat anders dan "tovenaressen" in de tijd waar we het over hebben waren het vaak priesteressen die kkonden profeteren (vaka met behulp van hallucogenen middelen) of die die middelen gebruikten om de bezoekers te "helpen" Priesteressen met een bijzondere gaven.

Ik vind het niet zo vreemd dat men in die tijd uitroeingsgedachten had. Per slot was het meergodendom nog vrij recent en diende alle sporen van Ashera als echtgenoot van el en de relatie tussen El, Yah en Baal nog bestreden te worden. Het is voor een cultuur niet makkelijke alle oude sporen uit te roeien van het verleden. De katholieken hebben hetzelfde gedaan middels omvorming van onze heidense feestdagen en ook in die tijd ging dat met geweld gepaard en moesten aanhangers an oude religie (waar de vrouwen idd een grotere rol speelden) bestreden worden.

Dus als je van mening bent dat het een goed idee is om je religie met geweld door te zetten en alle sporen van anders geloven om zeep te helpen (en elke religie schijnt die fasen door te gaan) dan ja, vermoord tovenaressen als je ze kunt vinden, maar verwar ze niet met heksen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Quote:

Je kan heksen herkennen naarmate je meer geestelijk inzicht hebt door de Heilige Geest en de waarheid van het Woord van God, de Bijbel.

1 Kor. 12

Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. 11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.

Joh 8,32

en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In 1994 riep de paus de Rooms-Katholieke Kerk op ’haar historische geweten te onderzoeken’. Een resultaat is de vorming van een katholieke commissie in Tsjechië — de eerste in zijn soort — die gaat bekijken of honderden mensen die levend als heksen werden verbrand, begenadigd moeten worden.

Als gevolg van door de kerk gesanctioneerde heksenjachten stierven er tussen de 12de en 18de eeuw in Europa vele duizenden mensen door verbranding of door marteling.

Nadat paus Innocentius VIII in 1484 een edict over hekserij had afgekondigd, namen heksenjachten toe, en er werden meer dan 30 martelmethoden gebruikt om degenen die ervan verdacht werden een heks te zijn, te identificeren.

Zelfs jonge kinderen werden niet gespaard wanneer er pogingen werden gedaan om bewijsmateriaal tegen hun ouders los te krijgen. Duitsland heeft het grootste aantal heksen verbrand, maar zulke processen kwamen ook in Frankrijk en Engeland veel voor. De kerk denkt wellicht na over postume verontschuldigingen, zo berichtte de Londense Sunday Telegraph.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een clubje heet een coven. Heksen geloven in 1 god die zich manifesteert in de ons omringende natuur in manlijke en vrouwelijke manifestaties. Daarom vereren ze symbolische goden en godinnen die staan voor bepaalde eigenschappen. Als ze hun religie een beetje begrijpen dan geloven ze niet in werkleijke goden en godinnen, maar zien ze ze als symbolische weergaven van de ene scheppende kracht die niet af te beelden is (en er zijn nogal wat miepjes en typjes die het niet begrijpen) de magie is geritualiseerde positief denken psychologie en een heks zal geen geesten oproepen.

Ik wist dat mijn Franse Bijbel nog een keer van pas zou kunnen komen smile.gif

Dit zegt de Bijbel over magie (Galaten 5):

19 Or, les oeuvres de la chair sont manifestes, ce sont l`impudicité, l`impureté, la dissolution, 20 l`idolâtrie, la magie, les inimitiés, les querelles, les jalousies, les animosités, les disputes, les divisions, les sectes, 21 l`envie, l`ivrognerie, les excès de table, et les choses semblables. Je vous dis d`avance, comme je l`ai déjà dit, que ceux qui commettent de telles choses n`hériteront point le royaume de Dieu.

19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan soms ook wel een heks zijn.
engel.gif

Lijk je ook op een heks? widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Soms zijn heksen ook gewoon knappe vrouwen en dat is vaak ook het vern..keratieve; ze zijn knap, verleidelijk en lijken lief en ontschuldig, maar zijn dat geenzins.

Susan Smit is een zogenaamde witte heks, wit als in goed, dus daar kun je als christen zijnde rustig mee uit!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ze willen. Het is een kwestie van hartgesteldheid en een openheid naar het evangelie.

Het grappige is dat je als heks best de leer van Jezus kunt volgen, goed, je bent geen christen, maar Jezus'leer en de basis van wicca bijten elkaar niet. Christendom en wicca dat bijt weer wel.

Een wicca die chriten wordt of andersom is niet zo'n grote stap als sommigen wel eens denken. En zeker in de rihting van Eulogia zullen veel heksen dingen herkennen die ze altijd al geloofden alleen dan met een christelijke uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het grappige is dat je als heks best de leer van Jezus kunt volgen, goed, je bent geen christen, maar Jezus'leer en de basis van wicca bijten elkaar niet. Christendom en wicca dat bijt weer wel.

Een wicca die chriten wordt of andersom is niet zo'n grote stap als sommigen wel eens denken. En zeker in de rihting van Eulogia zullen veel heksen dingen herkennen die ze altijd al geloofden alleen dan met een christelijke uitleg.

Wat is de relatie tussen de Joodse sabbat en de heksensabbat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het grappige is dat je als heks best de leer van Jezus kunt volgen, goed, je bent geen christen, maar Jezus'leer en de basis van wicca bijten elkaar niet. Christendom en wicca dat bijt weer wel.

Een wicca die chriten wordt of andersom is niet zo'n grote stap als sommigen wel eens denken. En zeker in de rihting van Eulogia zullen veel heksen dingen herkennen die ze altijd al geloofden alleen dan met een christelijke uitleg.

Ik kwam eens op internet een wicca-/heksenforum tegen, waarbij ik niet het idee had dat deze mensen de naam 'Jezus Chistus' goed konden verdragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

we hebben hier ooit een user gehad die zowel wiccan als christen was. het schijnt te kunnen.

Ik heb wel ooit zo iemand gekend die uiteindelijk stopte als wiccan en daarna andere christenen begon te waarschuwen voor de gevaren van wicca waarin ze verstrikt had gezeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik kwam eens op internet een wicca-/heksenforum tegen, waarbij ik niet het idee had dat deze mensen de naam 'Jezus Chistus' goed konden verdragen.

Ik denk dat het christenen het destijds een beetje verbruidt hebben met de heksenverbrandingen en zo. Historisch gezien is het christendom sowieso veel kwaadaardiger dan de natuurgodsdiensten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid