Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In Exodus worden heksen genoemd.

Exodus 7:11 -> Farao nu riep ook de wijzen en de guichelaars; en de Egyptische tovenaars deden ook alzo met hun bezweringen.

Exodus 22:18 -> De toveres zult gij niet laten leven.

Leven er nu ook nog steeds heksen op aarde? En hoe kunnen we ons hiertegen verdedigen? Hoe kunnen we ze dan herkennen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het klopt wat Ramòntezuma zegt.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Je kan heksen herkennen naarmate je meer geestelijk inzicht hebt door de Heilige Geest en de waarheid van het Woord van God, de Bijbel.

1 Kor. 12

Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. 11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.

Joh 8,32

en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bescherming voor je ziel. Christenen kunnen (en zullen) sterven, net als ieder ander. Máár de toekomst voor de ziel (die niet sterft) is verzegeld door Jezus Christus. Als christen kun je er van verzekerd zijn dat jij, hoewel je op deze aarde sterft, straks in het koninkrijk van God zult opstaan.

Quote:

En er staat wel 'De toveres zult gij niet laten leven'. Moeten we daar niet iets mee doen dan?

En dat hebben we ook gedaan puh2.gif in de middeleeuwen... Wat we er nu mee moeten doen? Nooit echt over nagedacht eigenlijk... Het zijn natuurlijk ook mensen die een (tweede) kans verdienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar er gebeuren zoveel vreselijke dingen met christenen overal ter wereld. Rampen, vervolging, etc. Hoe kunnen we dan beschermd worden?

En er staat wel 'De toveres zult gij niet laten leven'. Moeten we daar niet iets mee doen dan?

In psalm 91 kun je lezen over Gods bescherming over jouw leven.

We zijn beschermd tegen de tovenares, maar God heeft ook genade voor de tovenares en wil dat zij ook de waarheid leert kennen en dat zij tot geloof in God komt, dus is het goed als zij ook de goede boodschap van de genade van God hoort smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn zeker mensen die zich bezighouden met occulte zaken, zoals geesten raadplegen en waarzeggerij.

Dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn, omdat we weten dat christenen beschermd worden door krachten van het kwaad
knipoog_dicht.gif

tegen krachten van het kwaad lijkt me...niet dóór krachten van het kwaad knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we ons niet hoeven te verdedigen tegen heksen. Je moet je verdedigen tegen de satan die die heksen gebruikt om zijn macht te manifesteren. Daar gebruikt hij niet alleen heksen voor, maar vanalles: van egoïstische hedonistische gedachten en redenaties tot alle soorten van afleidingen die je bij God vandaan houden.

Hoe kun je het herkennen? 1 Johannes 4:2 en 3 zegt:

Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Google "heksen" en tadaaa je krijgt: link

Antwoord op de vraag "zijn er nog heksen?" is dus ja.

Hoe we ons kunnen verdedigen: Bespaar jezelf de moeite en houd je er niet zo mee bezig.

Hoe we ze kunnen herkennen? Misschien een bezem langs de deur? Een pukkel op de neus? Een hoge punthoed op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn zeker mensen die zich bezighouden met occulte zaken, zoals geesten raadplegen en waarzeggerij.

Dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn, omdat we weten dat christenen beschermd worden door krachten van het kwaad
knipoog_dicht.gif

De heksen zijn er nog steeds hoor... Kijk maar eens op http://www.susansmit.nl/heks.htm.

Het lijkt allemaal o zo onschuldig, maar Hekserij is niets anders dan een heidense godsdienst wiens onschuldigheid ver te zoeken valt. Ik zou me hoe dan ook van verre houden.

Voor iedereen die meer wil weten over hekserij en satanisme raad ik de boeken van Rebecca Brown aan. (o.a. He came to set the captives free...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar er gebeuren zoveel vreselijke dingen met christenen overal ter wereld. Rampen, vervolging, etc. Hoe kunnen we dan beschermd worden?

En er staat wel 'De toveres zult gij niet laten leven'. Moeten we daar niet iets mee doen dan?

Susan Smit is een heks!

SusanSmit.jpg

Wat wil je dat ik met haar doe? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid