Spring naar bijdragen

Ken de homo die je veroordeelt


Aanbevolen berichten

Quote:

Toen ik subtiel zuchtte en zo hoopte dat hij door had dat ik GEEN interesse had, begon hij ook nog te praten:

Hij: "Heb je het warm?"

Ik: "Ja"

Hij: "komt dat door mij?"

Einde gesprek en ik wist niet hoe snel ik de deur uit moest komen om mijn trein te halen...

Au.. Sowieso is dat al een slechte openingszin, laat staan als je die te horen krijgt van iemand waar je totaal niet op valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jij vindt het vreemd dat ik dat vraag maar het is een hele relevante vraag voor christenen die de bekende teksten aanhalen waarom homoseksualiteit slecht is/niet kan. Het is juist een vraag naar die mensen; jullie kunnen het allemaal opnoemen (dit is toch het woord van God), maar kennen jullie mensen die zo zijn, zijn jullie vrienden met de mensen die jullie veroordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En zo is het
yes.gif

Klopt, de term homo(seksueel/fiel) is ook een beetje een rare aanduiding voor een persoon. Ik doe vaker de afwas dan dat ik homoseksueel doe en ik homofiel exclusief met 1 persoon op dit moment. Natuurlijk verwacht de maatschappij van me dat ik bepaald gedrag vertoon, en ik ben niet te beroerd om mijn rol te vervullen, maar als puntje bij paaltje komt is mijn geaardheid een privezaak waar in de praktijk niemand wat van merkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij vindt het vreemd dat ik dat vraag maar het is een hele relevante vraag voor christenen die de bekende teksten aanhalen waarom homoseksualiteit slecht is/niet kan. Het is juist een vraag naar die mensen; jullie kunnen het allemaal opnoemen (dit is toch het woord van God), maar kennen jullie mensen die zo zijn, zijn jullie vrienden met de mensen die jullie veroordelen?

Ik vind het niet vreemd, ik denk alleen dat je hier niet op de goede plaats zoekt. Want jij wil verhalen horen van mensen die homoseksualiteit in eerste instantie veroordelen maar toch vrienden zijn met homoseksuele mensen (toch?). En die veroordelende mensen ken ik hier op credible niet, en ik hang hier toch al een aardig tijdje rond. Daarom zeg ik het. Omdat ik denk dat jij hier niet de verhalen krijgt die je zoekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij vindt het vreemd dat ik dat vraag maar het is een hele relevante vraag voor christenen die de bekende teksten aanhalen waarom homoseksualiteit slecht is/niet kan. Het is juist een vraag naar die mensen; jullie kunnen het allemaal opnoemen (dit is toch het woord van God), maar kennen jullie mensen die zo zijn, zijn jullie vrienden met de mensen die jullie veroordelen?

Maar je gaat er meteen al van uit dat we homo's veroordelen. Dat doe ik niet, en voor mij is jouw vraag dan ook niet relevant. Wat relevant is, is mijn vriendschap met mensen. Niet hetero's, niet homo's, mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Au.. Sowieso is dat al een slechte openingszin, laat staan als je die te horen krijgt van iemand waar je totaal niet op valt.

Ach, ik heb me wel eens prettiger gevoeld ja... Ik ken genoeg mensen die "gay" zijn om ze niet als mens te veroordelen. Ze weten echter wel dat ik hun levenstijl niet goedkeur. Dat hoeft elkaar dus niet altijd te bijten. Zeker niet als zij mijn levensovertuiging accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is genoeg onbegrip over homo's, helaas wel, maar de homoseksuele medemens is ook niet altijd hét vat vol begrip of geduld.

gaat het daarom of zij ook niet altijd het vat vol begrip of geduld zijn? Of gaat het erom dat we jezus volgen, dat is naar mijn weten ook door die onbegrip kijken van deze gebroken mensen. Beetje afschuiven; Ja maar zij doen dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnaast denk ik dat je een verschil moet maken tussen homo's veroordelen en tegen het homohuwelijk zijn. Die zijn niet een op een te projecteren. Ja, er zijn hier mensen die tegen het homohuwelijk zijn, maar dat betekent niet dat ze geen homo's kennen en niet dat ze tegen homo's zijn.

Ik denk dat je dan ook onderscheid moet maken tussen mensen die alleen homo zijn en mensen die daar ook naar leven, aka mensen die ook een homoseksuele relatie aangaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Borrelnootje, als onofficiele forumnicht kan ik beamen dat veroordeling hier erg meevalt. We weten elkaars standpunten en verder houden we het meestal gezellig. In een discussie over dit onderwerp wil het nogal eens vonken, maar daar is het een discussieforum voor.

Duidelijk, niet de goede plek om verhalen te horen. Topic over! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat je dan ook onderscheid moet maken tussen mensen die alleen homo
zijn
en mensen die daar ook naar leven, aka mensen die ook een homoseksuele relatie aangaan.

Nog één vraag bloos.gif

Zou je ze anders behandelen in vriendschap?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nog één vraag
bloos.gif

Zou je ze anders behandelen in vriendschap?

Totaal niet. Tenzij je bedoelt dat ik bewust met homo-vrienden flirt (met toestemming van het bewuste doelwit natuurlijk) omdat ik dan zeker weet dat hij me toch niet per ongeluk leuk gaat vinden. Maar dat lijkt me positieve discriminatie.puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Totaal niet. Tenzij je bedoelt dat ik bewust met homo-vrienden flirt (met toestemming van het bewuste doelwit natuurlijk) omdat ik dan zeker weet dat hij me toch niet per ongeluk leuk gaat vinden. Maar dat lijkt me positieve discriminatie.
puh2.gif

Hehe, ja, dat is zo leuk altijd. Of samen over leuke mannen roddelen en de versiertoer op gaan. Heb ooit een vriendje gehad dat bi was, was grappig, we draaiden echt voor dezelfde mannen ons hoofd om. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hehe, ja, dat is zo leuk altijd. Of samen over leuke mannen roddelen en de versiertoer op gaan. Heb ooit een vriendje gehad dat bi was, was grappig, we draaiden echt voor dezelfde mannen ons hoofd om.
widegrin.gif

Ja precies dat is leuk ja, met homo-jongens leuke jongens kijken^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn vriendenkring tel ik behoorlijk wat homo's en lesbi's waarvan één al vanaf basisschool. Van één wist ik op gegeven moment van dat ie gaybars bezocht, naar bepaalde homoparadijzen op vakantie ging etc. Dus heb ik op gegeven moment gevraagd wanneer dacht je te gaan vertellen dat je homo bent?

Hij schrok zich in de eerste instantie rot maar toen hij begreep dat ik hem niet veroordeelde heeft hij zijn hele verhaal gedaan. Inmiddels is hij getrouwd en ben ik op zijn bruiloft geweest. We zien elkaar niet zoveel meer omdat we allebei verhuist zijn maar anders zouden we nog steeds geregeld bij elkaar over de vloer komen. Ik zie hem dan ook als vriend en niet als homo. Hetzelfde voor mijn andere vrienden en vriendinnen, ik weet het wel maar vind het niet belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"annzie" schreef het volgende:

Al je op zoek bent naar bekrompen christenen die vinden dat alle homo's naar de hel gaan kan je denk ik beter naar de eerste de beste zwarte kousen kerk gaan (niet onaardig bedoeld, maar zo ken ik de gemiddelde refo, en ja, ik weet dat er ook refo's zijn die er totaal geen probleem mee hebben.)

Wat een onzin. De gemiddelde pinkster- of evangelische gemeente staat negatiever en veroordelender tegenover homo's dan veel protestantse kerken hoor. En dat hier zich geen veroordelende christenen (en anders- en ongelovigen) bevinden is ten hemel schreiende nonsens want mensen oor- en veroordelen altijd en overal en in iedere situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, ja, zodat je nog meer achter de meiden aan kan zitten zeker?
puh2.gif

Doe eens gek... smile.gif

Maar goed OT. Ik denk dat het topic kant nog wal slaat. De filmmaker kan ook gewoon wat op het internet snuffelen. En daar smeuïge, geyle " gay" verhaaltjes verzamelen. Of hij huurt little Britain. Waar Daffyd Thomas naar de universiteit gaat en daar zijn eigen 'gay society' opricht.

daffydt-731739.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een onzin. De gemiddelde pinkster- of evangelische gemeente staat negatiever en veroordelender tegenover homo's dan veel protestantse kerken hoor.

Het was maar een voorbeeld hoor. Daar zou je net zo goed langs kunnen gaan.

Quote:
En dat hier zich geen veroordelende christenen (en anders- en ongelovigen) bevinden is ten hemel schreiende nonsens want mensen oor- en veroordelen altijd en overal en in iedere situatie.

Ik bedoel veroordelend tegenover homo's. Voortaan zal ik wel wat specifieker zijn in mijn bewoordingen als ik gelijk zo'n kortaf antwoord kan verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook tegenover homo's zijn veel christenen veroordelend. Ze weten het in sommige gevallen heel mooi en lief te verwoorden - ook op dit forum - zodat het alles behalve veroordelend lijkt, maar uiteindelijk maakt het geen reet uit en is het net zo goed een veroordeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook tegenover homo's zijn veel christenen veroordelend. Ze weten het in sommige gevallen heel mooi en lief te verwoorden - ook op dit forum - zodat het alles behalve veroordelend
lijkt
, maar uiteindelijk maakt het geen reet uit en is het net zo goed een veroordeling.

Laat ik het dan zou zeggen: ik komen niet veroordelend op mij over. Ook niet op MC zegt hij, dus wel knap dat jij het wel vind, maargoed. Tis een beetje onzin om het te gaan hebben over of mensen wel of niet veroordelend zijn hier, dus ik stel voor dat we hierover ophouden en BOT gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid