Spring naar bijdragen

Ken de homo die je veroordeelt


Aanbevolen berichten

Mensen, ik werk zelf nu aan het programma Homo Zoekt Kerk, onderdeel van mijn stage. afijn. Vandaar deze topic.

Ik merk dat christen op fora heel theoretisch zijn, we weten precies wat niet mag, en halen de bekende bijbelteksten aan. Maar waar ik verdrietig om ben is het feit dat veel christenen het makkelijk zeggen maar eigenlijk geen één homo kennen, of niet willen kennen. Waar blijven die relaties die jezus wel had en wij (die claimen dat we jezus volgen) nauwelijks hebben. Ik wil graag verhalen horen over christenen die relaties hebben met deze mensen....dus geen theorie maar praktisch, wie is bevriend met een homo/lesbie? Onze Heer was dat wel...

Kortom deze vragen;

-Wie is bevriend met een homo/lesbie?

-Vertel je verhaal, we hebben ervaring nodig niet alleen maar theorie...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja vertel je verhaal...

Nou ja, hij was stomdronken en ik had lang haar, bij de andere langharige kerel op dat fuifje kreeg hij ook al geen gehoor. Maar hij zag al dat ik met mijn vriendin was, dus ik heb hem maar laten kletsen over hoe mooi wij niet waren als setje en dat hij eigenlijk egocentrisch was dat hij mij benaderde. Toen we weg gingen zag ik hem met zijn overhemd opengeknoopt dansen op foute muziek. rofl.gif

En voor de rest heb ik in het echt nog alleen homo's gezien die het te druk hadden met hun leven om over fundamentele verschillen te babbelen tussen hun en mijn mensbeeld en homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Topic titel aangepast, iets met stam + t

Alhoewel ik nog nooit homo's heb gekend die mij veroordelen, dus ik snap de topictitel niet helemaal.

Ik weet niet goed of het een grapje is, maar volgens mij is het andersom knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

haha!
rofl.gif

Iemand anders nog vrienden/vriendinnen/kennisen?

Ik heb een kennis wat vroeger een goede vriend was die homo is. Hij woont nu in Amsterdam, dus ik zie hem nauwelijks.. we zijn met de jaren uit elkaar gegroeid jammer genoeg. Hij heeft er veel moeite mee gehad om er voor uit te komen en ik ben er ook met een omweg achtergekomen dat hij homo is. Ik heb hem toen huilend aan de telefoon gehad en hij smeekte me om het niet aan mijn ouders te vertellen omdat hij anders niet meer langs durfde te komen... Gelukkig is dit wel goed gekomen en schaamt hij zich niet meer voor zijn seksuele geaardheid.

Als we elkaar nu nog regelmatig gezien hadden, dan zou hij nog een even goede vriend van me zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor de correctie
smile.gif

Nou het is zo dat christenen veel antwoorden klaar hebben over homoseksualiteit (en ze ook meteen hiermee veroordelen), maar er geen kennen, of al helemaal niet vrienden zijn met deze mensen. Ken je er één Andere Jas? Ben je bevriend met één?

Bevriend niet, nou ja, hoe zeg je dat, ergens tussen collega en vriend in, favoriete koffiepauzemaatje ofzo. Zo heb ik wel twee homo's gekend. En er dartelen regelmatig homo's in mijn sociale omgeving rond. Het is niet dat ik helemaal homo-vreemd ben, ik ken ze alleen niet goed genoeg om eens dit soort zaken te bespreken, ik zou het wel willen hoor, maar het komt er gewoon niet van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kende ooit een andere homo die altijd expres nichterige grappen maakte waarbij je vaak niet makkelijk bijkwam van het lachen rofl.gif

Hij was op zich helemaal niet zo, maar gedroeg zich voor de grap vaak ongeveer zo: party.gif Hij liep dan soms op een meisje af en zei: 'Oh meid, wat een zaâa-lig handtasje!'

Mij maakt het ook niet uit hoe mensen zijn/doen. Iedereen is verantwoordelijk voor het eigen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ergens wat vreemd om te vragen naar mijn verhaal met holebivrienden. Ik heb over al mijn vrienden een hoop leuke verhalen, maar geen daarvan wordt bepaald door hun geaardheid, het zijn gewoon allemaal mensen waar ik fijne en minder fijne momenten mee heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al je op zoek bent naar bekrompen christenen die vinden dat alle homo's naar de hel gaan kan je denk ik beter naar de eerste de beste zwarte kousen kerk gaan (niet onaardig bedoeld, maar zo ken ik de gemiddelde refo, en ja, ik weet dat er ook refo's zijn die er totaal geen probleem mee hebben.)

Hier hebben we niet zoveel van die veroordelende christenen.

En nu mijn eigen verhaal: ik ken verscheidene homo's, lesbi's en biseksuelen, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Zij hebben er ook niet voor gekozen, beetje lullig om het ze dan wel kwalijk te nemen. Net zoiets als een roodharige duracell noemen en het hem/haar kwalijk nemen dat hij/zij rood haar heeft xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het ergens wat vreemd om te vragen naar mijn verhaal met holebivrienden. Ik heb over al mijn vrienden een hoop leuke verhalen, maar geen daarvan wordt bepaald door hun geaardheid, het zijn gewoon allemaal mensen waar ik fijne en minder fijne momenten mee heb.

En zo is het yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook wel eens gehad... Een reunie georganiseerd door een klasgenoot van de basisschool waarvan iedereen al lang wist dat hij homo was. (Helaas voor hem kwam hij er zelf pas 15 jaar later achter en duurde het nog wat jaren voor hij uit de kast kwam)

Maar goed. "Klaas" zou de reunie dus organiseren. Eerst gezellig wat eten en daarna naar zijn stamkroeg. Dit was enkele maanden nadat hij ons van zijn comming out had verteld...

Misschien hadden we daardoor beter moeten weten of hadden we geallameerd moeten zijn door zijn ((voor ons)(voor hem)) a-typisch "nichterige gedrag" tijdens het eten maar goed....

Zijn stamkroeg was dus een gaybar.

De enige dame in het gezelschap voelde zich geweldig met zoveel vriendelijke mannen om zich heen die "net als vriendinnen" voor haar waren, maar ik voelde me toch veel minder op mijn gemak.

Zeker toen een oudere man van tegen de 60 naast me kwam zitten en nogal nadrukkelijk naar mijn lichaam keek. Toen ik subtiel zuchtte en zo hoopte dat hij door had dat ik GEEN interesse had, begon hij ook nog te praten:

Hij: "Heb je het warm?"

Ik: "Ja"

Hij: "komt dat door mij?"

Einde gesprek en ik wist niet hoe snel ik de deur uit moest komen om mijn trein te halen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dierbare van me is lesbo en ook getrouwd met een vrouw. Daar ga ik mee om zoals altijd: ik heb eerlijk gezegd dat ik niet achter dat huwelijk sta (feitelijk zie ik het niet eens als huwelijk, maar ik hoef dat niet steeds te zeggen), maar ze blijft mijn naaste, ze blijft iemand van wie ik houd. En dat is voldoende zo.

Daarbij geloof ik helemaal niet dat je per se bevriend met een homo of lesbo moet zijn, alsof het een apart soort mensen betreft. Je moet bevriend met mensen zijn, ongeacht hun geaardheid. En veroordelende bijbelteksten uitsluitend op jezelf toepassen, niet op de ander.

En de topictitel "ken de homo die je veroordeelt?" Ja, ik ken homo's die christenen veroordelen die tegen het homohuwelijk of tegen homoseksualiteit zijn. Die zouden het allemaal weer eens niet begrepen hebben. Terwijl iemand die tegen het homohuwelijk of dingen als de homoparades is, niet meteen een homobasher of ook maar een homohater is.

Er is genoeg onbegrip over homo's, helaas wel, maar de homoseksuele medemens is ook niet altijd hét vat vol begrip of geduld. In moeilijke kwesties komen mensen nu eenmaal snel tegenover elkaar te staan, met niet altijd even fraaie gevolgen van dien aan beide kanten.

* RobertF leest de post van Iriacynthe:

Mee eens dus. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij vindt het vreemd dat ik dat vraag maar het is een hele relevante vraag voor christenen die de bekende teksten aanhalen waarom homoseksualiteit slecht is/niet kan. Het is juist een vraag naar die mensen; jullie kunnen het allemaal opnoemen (dit is toch het woord van God), maar kennen jullie mensen die zo zijn, zijn jullie vrienden met de mensen die jullie veroordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid