koraal 0 Geplaatst 25 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2005 Overigens was mijn moeder een gelovige vrouw, en zag in het lied "Er is een land van louter licht waar heilgen heersers zijn, nooit gaat de gouden dag daar dicht, in duisternis of pijn". Een land waar geen pijn was, dat was voor haar de hemel, indien je iemand die niet meer leven wil (geen bevlieging) daarmee helpt, heb ik daar geen moeite mee, alweer dit is een heel persoonlijk iets wat alleen de betrokkene met de naaste familieleden kan besluiten. Link naar bericht Deel via andere websites
koraal 0 Geplaatst 25 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2005 maar moord zoals dat plaatsvindt is niet te tolereren, ook de doodstraf vind ik een dwaas iets, het maakt je per saldo gelijk aan de moordenaar. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 25 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2005 Gecondoleerd met je moeder. Link naar bericht Deel via andere websites
koraal 0 Geplaatst 26 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2005 dat was niet mijn punt hoor, t is al weer lang geleden, maar het feit dat je nu een bepaald standpunt ergens over in kunt nemen, kan ineens veranderen als je ermee geconfronteerd wordt, je mening veranderd al naar gelang hetgeen je mee maakt. Een van mijn motto's is: Als ik vandaag mijn mening verander, wil dat alleen maar zeggen dat ik vandaag meer weet dan gisteren. kijk ook eens op mijn website (zie mijn persoonlijke gegevens) groet Allard Link naar bericht Deel via andere websites
Jelmer 0 Geplaatst 26 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2005 Quote: Op donderdag 10 juni 2004 19:00:38 schreef Gawain het volgende: Die geboden zijn aan ons door God gegevens om na te leven, maar God zal wel een reden hebben gehad om uitzonderingen te maken. Wij moeten gewoon de geboden volgen die ons zijn gegeven, tenzij anders aangegeven. God mag een uitzondering maken, maar wij niet.......? (als hij zou bestaan) Link naar bericht Deel via andere websites
Jo-kind 0 Geplaatst 26 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2005 Kort gezegd is het verkeerd vertaald en moet er staan Gij zult niet moorden. Link naar bericht Deel via andere websites
*Roos* 0 Geplaatst 7 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2007 Er word dus in de orginele text bedoelt moorden? zou doden uit zelfverdediging dan b.v. wel zijn toegestaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Geplaatst 10 november 2012 Rapport Share Geplaatst 10 november 2012 Dat was een uitleg van mijn kant, nooit bedoeld als persoonlijke beschuldiging, wél bedoeld om jou te prikkelen, en dat lijkt gelukt te zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
maran 0 Geplaatst 10 november 2012 Rapport Share Geplaatst 10 november 2012 Dat was een uitleg van mijn kant, nooit bedoeld als persoonlijke beschuldiging, wél bedoeld om jou te prikkelen, en dat lijkt gelukt te zijn. hhmmm... dus jij bent dezelfde persoon als Jo-kind? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten