Spring naar bijdragen

Draai jij al Windows 7?  

  1. 1. Draai jij al Windows 7?

    • Ja
      4
    • Nee, en niet van plan ook
      6
    • Nee, en wel van plan
      5
    • Dit is de optie voor de computernoobs die toch willen stemmen maar geen idee hebben waar het hier over gaat.
      2


Aanbevolen berichten

Windows 7 is net verschenen dus vind ik het tijd voor een topic.

Wat verwacht je van W7? Heb je W7? Wat vind je ervan? Draait hij beter/slechter dan andere windowsversies? Wat vind je dat ze beter zouden kunnen doen en wat is een hele verbetering tov oudere versies? Wat wil je nog meer kwijt over W7?

Ik begin welsmile.gif

Ik draai nu sinds kort windows 7 op mijn laptop, en het is een hele verbetering. 7 Draait véél stabieler dan Vista, ik heb in twee maanden nog geen vastloper gehad, terwijl ik met Vista elke week wel eentje had. De vormgeving is prachtig vind ik, en de bediening is intuitiever dan de andere windowsversies. Alhoewel het voor sommige functies wel even zoeken is in het begin. Ik zou het echt iedereen aanraden, vooral met een laptop. Het enige wat je dan kan doen ongeveer is een ander besturingssysteem erop zetten. Processor vervangen of overclocken is met een laptop niet zo'n goed idee, maar met windows 7 durf ik gerust te zeggen dat mijn laptop twee keer zo snel is geworden dan op windows vista.

Ik voeg nog even een poll toe trouwens^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik draai windows7 vanaf dat hij uit is (oké, stiekem een aantal dagen daarvoor al. engel.gif)

Ik had daarvoor Vista erop staan, zat des tijds al op m'n pc en was te lui er dan XP weer op te zetten. Anyway, Vista zuigt enorm en dus is Windows 7 enorm veel beter, althans dat zijn mijn ervaring. Het programma draait een stuk stabieler, gaat beter om met mijn geheugen en start een flink stuk sneller op. Verder geen compatebiliteitsproblemen gehad En die zinloze grafische schil ziet er beter uit dan Vista mi.

Ik weet niet of het nou zoveel beter is dan XP (was des tijds erg tevreden met XP), maar vergeleken met Vista is winloos7 iig een verbetering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik draai windows7 vanaf dat hij uit is (oké, stiekem een aantal dagen daarvoor al.
engel.gif
)

Ik had daarvoor Vista erop staan, zat des tijds al op m'n pc en was te lui er dan XP weer op te zetten. Anyway, Vista zuigt enorm en dus is Windows 7 enorm veel beter, althans dat zijn mijn ervaring. Het programma draait een stuk stabieler, gaat beter om met mijn geheugen en start een flink stuk sneller op. Verder geen compatebiliteitsproblemen gehad En die zinloze grafische schil ziet er beter uit dan Vista mi.

Ik weet niet of het nou zoveel beter is dan XP (was des tijds erg tevreden met XP), maar vergeleken met Vista is winloos7 iig een verbetering.

Compatibiliteitsproblemen heb ik al wel gehad. Maar tot nu toe heeft het elke keer geholpen de compatibitlymode naar Vista danwel XP te zetten.smile.gif

Ik had 7 trouwens al toen de release date nog niet eens bekend was engel.gif Laten we het erop houden dat ik van de beta versies en de release candidate gebruik heb gemaaktwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

laatste optie

wat is het probleem met vista? het doet het, ik kan internetten, daar draait het om, toch?
puh2.gif

Dat het 800mb van m'n ram op slurpte, het regelmatig m'n programma's liet crashen, alles wat ik voorheen nog wist te vinden opeens niet meer terug kon vinden omdat de menu's anders zijn en het verder vergeleken met XP niks toevoegde dan een zinloze hippe look dat alleen maar geheugen kost. Maaruh, voor de rest niets hoor. widegrin.gifengel.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het nog uitgebreid aan het testen maar het is een stuk stabieler dan Vista. Objectief gemeten is het niet veel sneller dan Vista maar zeurt een stuk minder of je iets echt wel wilt. Daarbij zie je veel minder vaak een zandloper dan bij Vista dus het "voelt" stukken sneller. De hardwareondersteuning is bij wat oudere hardware nog niet geweldig maar voor de gangbare hardware is die prima.

Op mijn huidige hardware blijf ik gewoon Ubuntu 9.10 64 bits draaien. Is behoorlijk snel en de gevirtualiseerde Windows XP draait alles wat persé Windows wil zien. Als ik nieuwe hardware aanschaf zit ik waarschijnlijk vast aan een meegeleverde Windows dus dan zal ik 7 waarschijnlijk wel installeren maar dan dual-boot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ook Windows 7, daarvoor Vista. Ik ben wel tevreden, alleen vind ik het jammer dat ik sommige oudere spelletjes niet meer kan spelen.

Spelletjes die in windows ingebouwd waren? Bij andere spelletjes kun je de compatibilitymode veranderen. Rechtermuisknop op het programma-icoontje, properties, tabblad compatibility aanklikken en dan een vinkje zetten voor run this program in compatibilty mode for: en selecteer dan een lagere windows versie. Klikken op apply en dan zou hij het moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf Windows 7 gedownload tijdens de bèta. Ik heb geprobeerd vanaf build 7000. die was dusdanig slecht dat ik na 2 uur weer Xp had draaien. Build 7100 was goed, en heb ik even gedraaid smile.gif

De RTM zelf heb ik ook geïnstalleerd ten tijde dat dat toen nog legaal was smile.gif

En ja, qua snelheid... Xp blijft sneller dan Vista en Windows 7, da's een feit. Alleen windows werkt voor mij prettiger. Heeft DirectX 11, stabiel, en gewoon.. T'is nieuw knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat ik en volgende stufi een mooie goedkope studentenversie koop van Windows 7. Mijn vista laptop begint opeens kuren te vertonen.

Bij surfspot zijn de meeste HBO en WO instellingen aangesloten, en kan je um daar voor 17 of 18 euro krijgen smile.gif Legaal smile.gif

Enig "nadeel" is dat het OEM is, en je theoretisch gezien geen support erop kunt verwachtensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerlijk is eerlijk.. Mickeyschoft schijnt goede support te leveren..

Als ik Tweakers moet geloven
widegrin.gif

Dat zal, maar als ik zeg van Tweakers te zijn krijg ik waarschijnlijk ook goede support. En betalende enterprise customers krijgen ook goede support. Maar een gewoon persoontje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Werkt dat ook op een Acer one notebook?

nee, dat werkt alleen op een echte computer knipoog_dicht.gif

(officieel kun je Mac OS X alleen op computers van Apple installeren. Er zijn dacht ik wel hacks om OS X ook op andere pc's te draaien, zeker nu Apple z'n processors bij intel betrekt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nee, dat werkt alleen op een echte computer
knipoog_dicht.gif

(officieel kun je Mac OS X alleen op computers van Apple installeren. Er zijn dacht ik wel hacks om OS X ook op andere pc's te draaien, zeker nu Apple z'n processors bij intel betrekt)

Ja dat bedoel ik. Intel & Apple. Ik doe van de week wel even de gekke jongen uithangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nee, dat werkt alleen op een echte computer
knipoog_dicht.gif

(officieel kun je Mac OS X alleen op computers van Apple installeren. Er zijn dacht ik wel hacks om OS X ook op andere pc's te draaien, zeker nu Apple z'n processors bij intel betrekt)

Hardwarematig gezien is het de laatste tijd (bijna) gelijk geworden als aan een pc. Dus het moet kunnen ja smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid