Spring naar bijdragen

Fietsen !


Aanbevolen berichten

In het topic \'welke sport doe je\'

Plaatste ik de volgende post:

Quote:

Sinds een paar maanden (april/mei) doe ik redelijk fanatiek aan mountainbiken. Nu heb je in Nederland niet zo heel veel mountains dus eigenlijk is het gewoon fietsen, natuurlijk.

Maar hier in de buurt (Twente) heb je een aantal routes die toch echt wel leuk zijn met een MTB (de Sallandse Heuvelrug is erg mooi).

En als ik geen MTB route fiets dan ga ik voor de kilometers. In Enschede is een route om de stad heen van 55 km (met een paar MTB-stukjes) en anders fiets ik een beetje de streek door (een tijdje geleden ben ik naar m'n lief gereden die zo'n 60 km van me vandaan woont).

En over lief gesproken: een gezamenlijke hobby van ons is wandelen, dus dat doen we ook geregeld.

Hierop werd (heel leuk) enthousiast gereageerd door Étoile en een beetje door het topic bladerend viel me op dat fietsen door wel meer mensen wordt gedaan (duh..).

Wie fietst er nog meer (race/MTB, dus niet 'ik fiets wel eens naar school/werk etc) en wie weet er nog leuke fietsroutes?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen als er mensen komen die ik al eens heb gezien puh2.gif

Overigens kan ik nog geen lange einden fietsen atm, na m'n knieblessure van afgelopen maart kan ik nog niet al te hard sporten. Na een zware paardrijwedstrijd is m'n knie weer blauw en dik en dat is ook zo met lange fietseinden. Wel erg balen eigenlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die ik ken deed dat ook, op allerlei crossbanen. Heb je geen heuvels/bergen, dan creëer je ruig terrein!


Samengevoegd:

Quote:

We kunnen wel de elfstedentocht gaan fietsen trouwens, dat is wel een al lang gekoesterde droom van me
big-smile.gif

Dan doe ik mee, ga ik wel trainen!

En maak ik er een sponsor actie van, is wel een mooi iets voor.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vroegah nogal eens gemountainbiked, maar nu is dat meer zo aan te raden wegens mijn rug. Leuk gegeven: ik kon ook vrij aardig met bijvoorbeeld een 3 vernellingsfiets off-road, want off-road is niet zelden de snelste weg. Ik versleet wel heel erg veel fietsen destijds. Leuke routes weet ik niet, maar omgeving Nijmegen is erg fietsvriendelijk. Ook voor bergenfietsers. Je hebt hier overal stuwwallen en zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een favoriet tijdverdrijf van mij is met een vriend van mij een fietsroute uitzoeken op internet, liefst met knooppunten, onze fietsen op het fietsenrek van zijn auto laden, naar het startpunt rijden met de auto en dan fietsen maar. Zo zie je eens wat anders dan je eigen bekende fietsomgeving. Maar een ATB heb ik niet, gewoon een toerfiets, zeven versnellingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn fiets is gejat boosrood.gif

.. Owacht, mountainbiken en aanverwanten.

Ik heb met school een paar keer gemountainbiked, was gaaf, wil ik op zich wel vaker doen maar op het moment heb ik dusdanig last van m'n rug dat het me een slecht idee lijkt.

Om toch nog verder te gaan op mijn gejatte fiets ( boosrood.gifboosrood.gifboosrood.gif grmpfh studentenstad grmpfh):

Daar kon je echt briljante dingen mee doen. Gaan staan met 1 voet op stuur en 1 voet op zadel of tussenframe, gaan staan op bagagedrager als je een beetje vaart hebt (hoewel ik dat dusdanig lang niet gedaan heb dat ik het niet meer durf puh2.gif) enzo. Lichtelijk stuntfietsen is gaaf e_53.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb van de zomer een rondje Loonse & Drunense Duinen gemountainbiket. Erg gaaf! big-smile.gif

Daar ligeen route van 25 km en is echt offroad. Moet je een keertje doen Joost! knipoog_dicht.gif In de zomer als het een poosje droog is geweest werkt dat duingebied wle tegen je, trouwens. Wij deden 'm toen 't 30 graden was, echt erg. puh2.gif

link (wel even ene vergunning halen van te voren!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid