Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Je kunt echter wel gewoon samen dezelfde CD gebruiken. Dus dat bijvoorbeeld óf de ander hem tijdelijk in bezit heeft, óf jij. Dat zou je dan kunnen omschrijven als het voortdurend de CD tijdelijk aan elkaar schenken of uitlenen. Het moet dan echter wel bij dat ene exemplaar blijven, dat van hand wisselt. Zodra de ander een eigen, dus tweede exemplaar wil, zal hij hem zelf moeten aanschaffen.

Dan lijkt de oplossing me heel simpel. Je schenkt mij een CD, die vervolgens dus mijn eigendom is. Ik rip de zooi, voor eigen gebruik, en schenk jou vervolgens de CD weer. Of ben je, als het origineel van een CD kapot gaat of anderszins "verdwijnt", verplicht om alle kopieën ook te vernietigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat lijkt mij wel ja, Dostojevski. Je zou je kopie dan ook aan de ander moeten schenken, of inderdaad moeten vernietigen, omdat de kopie puur en alleen voor eigen gebruik is naast het origineel. En dat is niet het geval als je het origineel niet meer in bezit hebt.

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bewaar jij de bonnetjes van de CD's die je koopt? sjoerule.gif

Ik kan, mocht de Heilige Inquisitie zich afvragen of ik werkelijk ooit Nursery Cryme van Genesis heb gekocht, altijd verwijzen naar de gaskachel in de Celebesstraat 24B in Groningen, waar hij al een jaartje of 10 op vastgeplakt zit. Ik kan weer gerust slapen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij niet. Dan heb je de originele (kapotte) cd die het bewijs van je aankoop is (eventueel met aankoopbewijs/bon). Je kopie op de computer kun je dan gewoon gebruiken.

Zo is dat (bonnetje niet eens nodig). Daarom is het sowieso een goed idee om een kopie te maken, mocht je toekomstige koter zoiets in zijn bol krijgen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook binnen een gezin, hoe harmonieus ook, spreken we volgens mij ook gewoon van individuele personen met ieder eigen bezittingen. Waarbij elk gezinslid de plicht heeft te kopen wat gekocht moet worden om het te bezitten. Dat geldt bij kleding, bij apparatuur en dus ook bij CD's. Dat je CD's ook kunt kopiëren doet daar volgens mij niets aan af; het blijft een product zoals alle andere producten.

Nee.

Harmonieus of niet, zolang er geen sprake is van duidelijke afspraken waarbij het eea. (evt. notarieel) op papier is vastgelegd is er binnen een gezin gewoon sprake van gemeenschap van goederen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En houden jullie je ook aan die principes?
smile.gif

Ik voor 99% (ik geloof dat ik ergens het gehele Weihnachtsoratorium van Bach als MP3 heb, terwijl ik er alleen een deel van op originele CD heb).


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee.

Harmonieus of niet, zolang er geen sprake is van duidelijke afspraken waarbij het eea. (evt. notarieel) op papier is vastgelegd is er binnen een gezin gewoon sprake van gemeenschap van goederen.

Kijk, zo hoor ik dat graag smile.gif Dan houdt ik me v.a. 8 oktober a.s. 100% aan m'n principes, vriend-lief heeft namelijk álles van Bach op originele CD's smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En houden jullie je ook aan die principes?
smile.gif

Ik ben prinipiëler geworden widegrin.gif

Ik was ooit uploader naar usenet enzo, maar heb nu wel zoiets van, als ik iets goed vind, moet ik het kopen.

Echter probeer ik wel het eea vòòr ik koop. Is het niks, dan luister ik het niet of nauwelijks, is het goed, dan koop ik het. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik voor 99% (ik geloof dat ik ergens het gehele Weihnachtsoratorium van Bach als MP3 heb, terwijl ik er alleen een deel van op originele CD heb).


Samengevoegd:

[...]

Kijk, zo hoor ik dat graag
smile.gif
Dan houdt ik me v.a. 8 oktober a.s. 100% aan m'n principes, vriend-lief heeft namelijk álles van Bach op originele CD's
smile.gif

En is dat ook exact dezelfde uitvoering, door hetzelfde orkest, dezelfde dirigent e.d.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En is dat ook exact dezelfde uitvoering, door hetzelfde orkest, dezelfde dirigent e.d.?

Nee, maar ik ben katholiek hè smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Echter probeer ik wel het eea vòòr ik koop. Is het niks, dan luister ik het niet of nauwelijks, is het goed, dan koop ik het.
smile.gif

Dat mag ook volgens mij; 24u houden en dan weg of origineel kopen. Dacht ik ... pin me er niet op vast smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid