Dostojevski 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 10:55:14 schreef RobertF het volgende: Je kunt echter wel gewoon samen dezelfde CD gebruiken. Dus dat bijvoorbeeld óf de ander hem tijdelijk in bezit heeft, óf jij. Dat zou je dan kunnen omschrijven als het voortdurend de CD tijdelijk aan elkaar schenken of uitlenen. Het moet dan echter wel bij dat ene exemplaar blijven, dat van hand wisselt. Zodra de ander een eigen, dus tweede exemplaar wil, zal hij hem zelf moeten aanschaffen. Dan lijkt de oplossing me heel simpel. Je schenkt mij een CD, die vervolgens dus mijn eigendom is. Ik rip de zooi, voor eigen gebruik, en schenk jou vervolgens de CD weer. Of ben je, als het origineel van een CD kapot gaat of anderszins "verdwijnt", verplicht om alle kopieën ook te vernietigen? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Dat lijkt mij wel ja, Dostojevski. Je zou je kopie dan ook aan de ander moeten schenken, of inderdaad moeten vernietigen, omdat de kopie puur en alleen voor eigen gebruik is naast het origineel. En dat is niet het geval als je het origineel niet meer in bezit hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 11:11:58 schreef RobertF het volgende: Dat lijkt mij wel ja, Dostojevski. Je zou je kopie dan ook aan de ander moeten schenken, of inderdaad moeten vernietigen, omdat de kopie puur en alleen voor eigen gebruik is naast het origineel. En dat is niet het geval als je het origineel niet meer in bezit hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Dus als je een CD hebt die je ook op je computer hebt gezet, en je kleine koter van 2 besluit het origineel te bewerken waardoor het niet meer beluisterbaar is, dan moet je de hele zooi van je computer afgooien of een nieuwe CD kopen? Vind ik flauw. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Volgens mij niet. Dan heb je de originele (kapotte) cd die het bewijs van je aankoop is (eventueel met aankoopbewijs/bon). Je kopie op de computer kun je dan gewoon gebruiken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Bewaar jij de bonnetjes van de CD's die je koopt? Ik kan, mocht de Heilige Inquisitie zich afvragen of ik werkelijk ooit Nursery Cryme van Genesis heb gekocht, altijd verwijzen naar de gaskachel in de Celebesstraat 24B in Groningen, waar hij al een jaartje of 10 op vastgeplakt zit. Ik kan weer gerust slapen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Toevallig heb ik inderdaad nog veel bonnetjes Maar ik denk dat dat wat overdreven is Inderdaad kun jij met een goed geweten je cd-kopie beluisteren (als je de muziek voor jouw geweten tenminste kan scharen onder 'verantwoorde muziek' ). Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 11:29:54 schreef EulogÃa het volgende: Volgens mij niet. Dan heb je de originele (kapotte) cd die het bewijs van je aankoop is (eventueel met aankoopbewijs/bon). Je kopie op de computer kun je dan gewoon gebruiken. Zo is dat (bonnetje niet eens nodig). Daarom is het sowieso een goed idee om een kopie te maken, mocht je toekomstige koter zoiets in zijn bol krijgen Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 11:04:36 schreef RobertF het volgende: Ook binnen een gezin, hoe harmonieus ook, spreken we volgens mij ook gewoon van individuele personen met ieder eigen bezittingen. Waarbij elk gezinslid de plicht heeft te kopen wat gekocht moet worden om het te bezitten. Dat geldt bij kleding, bij apparatuur en dus ook bij CD's. Dat je CD's ook kunt kopiëren doet daar volgens mij niets aan af; het blijft een product zoals alle andere producten. Nee. Harmonieus of niet, zolang er geen sprake is van duidelijke afspraken waarbij het eea. (evt. notarieel) op papier is vastgelegd is er binnen een gezin gewoon sprake van gemeenschap van goederen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Zijn jullie ook allemaal heel principieel hierin? (Ik informeer maar eventjes heel voorzichtig) Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 11:52:34 schreef Dostojevski het volgende: Zijn jullie ook allemaal heel principieel hierin? (Ik informeer maar eventjes heel voorzichtig) Ja Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 En houden jullie je ook aan die principes? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 12:10:27 schreef Dostojevski het volgende: En houden jullie je ook aan die principes? Ik voor 99% (ik geloof dat ik ergens het gehele Weihnachtsoratorium van Bach als MP3 heb, terwijl ik er alleen een deel van op originele CD heb). Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 11:47:39 schreef Machiavelli het volgende: [...] Nee. Harmonieus of niet, zolang er geen sprake is van duidelijke afspraken waarbij het eea. (evt. notarieel) op papier is vastgelegd is er binnen een gezin gewoon sprake van gemeenschap van goederen. Kijk, zo hoor ik dat graag Dan houdt ik me v.a. 8 oktober a.s. 100% aan m'n principes, vriend-lief heeft namelijk álles van Bach op originele CD's Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 12:10:27 schreef Dostojevski het volgende: En houden jullie je ook aan die principes? Ik ben prinipiëler geworden Ik was ooit uploader naar usenet enzo, maar heb nu wel zoiets van, als ik iets goed vind, moet ik het kopen. Echter probeer ik wel het eea vòòr ik koop. Is het niks, dan luister ik het niet of nauwelijks, is het goed, dan koop ik het. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 12:10:27 schreef Dostojevski het volgende: En houden jullie je ook aan die principes? Ja Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 12:25:51 schreef wateengedoe2 het volgende: [...] Ik voor 99% (ik geloof dat ik ergens het gehele Weihnachtsoratorium van Bach als MP3 heb, terwijl ik er alleen een deel van op originele CD heb). Samengevoegd: [...] Kijk, zo hoor ik dat graag Dan houdt ik me v.a. 8 oktober a.s. 100% aan m'n principes, vriend-lief heeft namelijk álles van Bach op originele CD's En is dat ook exact dezelfde uitvoering, door hetzelfde orkest, dezelfde dirigent e.d.? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 14:45:48 schreef Raido het volgende: [...]En is dat ook exact dezelfde uitvoering, door hetzelfde orkest, dezelfde dirigent e.d.? Nee, maar ik ben katholiek hè Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 13:21:58 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Echter probeer ik wel het eea vòòr ik koop. Is het niks, dan luister ik het niet of nauwelijks, is het goed, dan koop ik het. Dat mag ook volgens mij; 24u houden en dan weg of origineel kopen. Dacht ik ... pin me er niet op vast Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Nouja, dan ga ik daar de fout in. Ik heb soms wel meer dan 24h nodig om een cd goed te beluisteren. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Quote: Op vrijdag 09 juli 2010 15:12:57 schreef Morphogenesis het volgende: Nouja, dan ga ik daar de fout in. Ik heb soms wel meer dan 24h nodig om een cd goed te beluisteren. Daar zou ik ook niet zo moeilijk over doen ... maar nogmaals: ik ben dan ook katholiek hè Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Volgens mij heb je zelfs een aantal etmalen bedenktijd. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 9 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2010 Naar mijn weten mag je toch de radio opnemen? Hoe zit dat dan met b.v. de luisterpaal van Radio6 ofzo? Mag je met een bepaalde tool gewoon capturen? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten