Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat het kan is één ding. Dat het gedaan wordt is iets anderes. Die twee dingen blijven mijns inziens los van elkaar staan.

Als iets kan dan kan je er toch van uitgaan dat het ook gebeurd?

Logisch gevolg lijkt me

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even aan toevoegen.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. In het geval met de fiets (dronkenschap), ben JIJ er verantwoordelijk voor dat ie niet op slot staat (dat je dronken wordt). De dief (Filmer) is verantwoordelijk voor het stelen van die fiets (online zetten van filmpje). Dan vind ik dat de fietseigenaar (dronkenlap) medeverantwoordelijk is voor het stelen (online zetten). Het komt tenslotte voort uit zijn eigen onverantwoordelijkheid

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar zit het verschil in onze visie. Ik ben van mening dat je straal bezopen moet kunnen zijn, zonder dat je er rekening mee hoeft te houden dat de hele wereld daarvan kan meegenieten.

Bij deze dus mijn excuses aan de man in het filmpje dat ik hier plaatste: sorry, mijn fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daar zit het verschil in onze visie. Ik ben van mening dat je straal bezopen moet kunnen zijn, zonder dat je er rekening mee hoeft te houden dat de hele wereld daarvan kan meegenieten.

Ik snap jouw visie ook hoor, begrijp me niet verkeerdsmile.gif Hij is alleen iets anders dan de mijne

Quote:
Bij deze dus mijn excuses aan de man in het filmpje dat ik hier plaatste: sorry, mijn fout.

copper2.gif

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is, in mijn ogen, de realiteit

En die realiteit wordt altijd door mensen geschapen, is dus niet iets wat je zomaar "overkomt." Je kunt er dus voor kiezen om niet die filmpjes te kijken of te plaatsen. Het klinkt misschien raar, maar je bent echt niet verplicht om zo'n filmpje te uploaden. Je mag hem ook gewoon vernietigen als er niks strafbaars op staat en je weet dat je iemand er mee te kijk zet.

Altijd makkelijk hoor, die "realiteit." Eerst creëer je een samenleving waarin iedereen blijkbaar op YouTube kan worden geknikkerd als men iets doms doet. En als iemand dan protesteerd, dan zeg je: ja, maar dat is nu eenmaal de realiteit vandaag...

Elk mens heeft het "recht" om een keertje dronken te raken, een blauwtje te lopen, een iets te genant feestje te bezoeken of iets anders stoms te doen, zonder dat de hele wereld kan meegenieten. "Ja, maar men kent je toch niet!" Nee, nu misschien niet. Maar wie weet kijkt je toekomstige baas ook mee. En reken maar dat werkgevers je googlen en je op dit soort dingen kunnen pakken.

Als je een keertje straalbezopen raakt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid naar God toe. En naar degenen toe die je in je dronkenschap benadeelt. Je hebt dan een fout gemaakt en die moet je kunnen rechtzetten. Het gaat mijns inziens dan te ver als je zonder toestemming voor eeuwig in die staat te zien bent op YouTube, zodat mensen je er altijd op kunnen aanspreken.

Laat ik het anders zó zeggen: als zelfs God je zonden vergeet als Hij ze vergeven heeft, wat voor recht heeft YouTube dan precies om ze tóch te blijven onthouden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik nog niet zie is waarom een ander zoveel beter zou moeten zijn dan iemand die zich zo klemzuipt. Bovendien kan hij Youtube verzoeken het filmpje te verwijderen. Niet dat ik zelf dat soort filmpjes zou maken of publiceren of zelfs kijken (heb ik deze ook niet) maar iedereen heeft wel zijn eigen verantwoordelijkheid hier in. Dat afschuiven op die camerabezitter vind ik goedkoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die man maakt toch gewoon zichzelf belachelijk?

Als ie niet zo dronken was geweest, had niemand dit filmpje op internet gezet, had niemand het gezien en hadden we deze discussie nu niet gehad

Met diezelfde logica mag je iemand in een dronken toestand bestelen, en aanranden. Dat die persoon zichzelf heeft klemgezopen is zijn eigen zaak, het geeft je geen enkel recht om hem te schande te zetten voor de hele wereld. Echt erg dat mensen zo kunnen denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En die realiteit wordt altijd door mensen geschapen, is dus niet iets wat je zomaar "overkomt." Je kunt er dus voor kiezen om niet die filmpjes te kijken of te plaatsen. Het klinkt misschien raar, maar je bent echt niet verplicht om zo'n filmpje te uploaden. Je mag hem ook gewoon vernietigen als er niks strafbaars op staat en je weet dat je iemand er mee te kijk zet.

Altijd makkelijk hoor, die "realiteit." Eerst creëer je een samenleving waarin iedereen blijkbaar op YouTube kan worden geknikkerd als men iets doms doet. En als iemand dan protesteerd, dan zeg je: ja, maar dat is nu eenmaal de realiteit vandaag...

Elk mens heeft het "recht" om een keertje dronken te raken, een blauwtje te lopen, een iets te genant feestje te bezoeken of iets anders stoms te doen, zonder dat de hele wereld kan meegenieten. "Ja, maar men kent je toch niet!" Nee, nu misschien niet. Maar wie weet kijkt je toekomstige baas ook mee. En reken maar dat werkgevers je googlen en je op dit soort dingen kunnen pakken.

Als je een keertje straalbezopen raakt, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid naar God toe. En naar degenen toe die je in je dronkenschap benadeelt. Je hebt dan een fout gemaakt en die moet je kunnen rechtzetten. Het gaat mijns inziens dan te ver als je zonder toestemming voor eeuwig in die staat te zien bent op YouTube, zodat mensen je er altijd op kunnen aanspreken.

Laat ik het anders zó zeggen: als zelfs God je zonden vergeet als Hij ze vergeven heeft, wat voor recht heeft YouTube dan precies om ze tóch te blijven onthouden?

Dat ben ik helemaal met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar iedereen heeft wel zijn eigen verantwoordelijkheid hier in. Dat afschuiven op die camerabezitter vind ik goedkoop.

Het gaat niet om wie beter is. En er wordt niets afgeschoven op de camerabezitter. Er wordt juist een beroep gedaan op ieders eigen verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid