Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

worshippy.gif

Ik zou um bijna kopiëren en ook opsturen
widegrin.gif

Ja inderdaad ik vind de brief meesterlijk.

Al zal ik zelf een wat zakelijkere brief sturen knipoog_dicht.gif Maar ik moet toegeven dat alle argumenten er min of meer wel in staan,het zij op een wat cynische en opstandige toon knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bezwaarschriften kun je inderdaad het beste kort, beleefd en zakelijk houden, met de argumenten en gevoerde bewijzen netjes op een rij en keurig gesorteerd de bijlagen bijgevoegd waarop de bewijzen te zien zijn. Hoe zakelijker de brief, hoe serieuzer er naar gekeken wordt. Dat geldt zelfs bij organisaties die zelf ook populistische taal bezigen.

Maar het is wel een geinig populistisch epistel inderdaad. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er mensen die al een vingerscan hebben gedaan?

Ik heb het wel gedaan, voelde toch wel een beetje alsof je een crimineel bent, die assosiatie zal wel voortkomen uit de films waar criminelen een vingerafdruk moeten maken....

Het gekke was alleen, ze kregen mijn vingers niet gescand nosmile.gif

Uiteindelijk hebben we mijn duim maar genomen, aangezien de andere vingers niet "gepakt" werden. de baliemedewerkster wist niet of een duim voldeed, maar zag geen andere opties...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn er mensen die al een vingerscan hebben gedaan?

Ik heb het wel gedaan, voelde toch wel een beetje alsof je een crimineel bent, die assosiatie zal wel voortkomen uit de films waar criminelen een vingerafdruk moeten maken....

Het gekke was alleen, ze kregen mijn vingers niet gescand
nosmile.gif

Uiteindelijk hebben we mijn duim maar genomen, aangezien de andere vingers niet "gepakt" werden. de baliemedewerkster wist niet of een duim voldeed, maar zag geen andere opties...

Waarom heb je besloten toch maar een vingerscan af te laten nemen en geen bezwaar te maken?

Bedoel dit niet veroordelend of beschuldigend, maar vraag het me gewoon af.

Ik moet in augustus een nieuwe ID kaart hebben, en ga dan bezwaar aantekenen tegen het niet in behandeling nemen van mijn aanvraag omdat ik de vingerscan weiger.

Eigenlijk mogen ze dit niet eens volgens bepaalde europese verdragen en wetgeving, maar een proces duurt een tijd helaas, maar ik zie een rechtzaak tegen die tijd met vertrouwen tegemoet daar het opslaan van vingerafdrukken van willekeurige burgers in een database niet mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook gedaan ja. Voelde me ook inderdaad een beetje crimineel op een of andere manier ja. Maar ik heb zelf het geld, de energie en de ontzettende afkeer van de scan niet om een langdurige bezwaar procedure te starten... Stiekem hoop ik dat andere mensen dan voor me doen en dat er uiteindelijk door de rechtbank bepaald wordt dat opslag niet legaal is en derhalve alle gegevens moeten worden vernietigdsmile.gif

En die brief zou mijn pa geschreven kunnen hebbenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom heb je besloten toch maar een vingerscan af te laten nemen en geen bezwaar te maken?

Om eerlijk te zijn, vraag ik me nu ook een beetje af of ik niet te snel actie ondernomen heb.

Ik heb het ontzettend druk gehad en mijn paspoort verliep, dus ik moest iets doen. Ik had er overigens geen idee van dat er ophef over was en dat dit dus niet algemeen geaccepteerd is. Ook wist ik niet dat het niet volledig binnen de grenzen van bepaalde wetgeving ligt.

Misschien een zwak antwoord, maar ik heb er niet bij stil gestaan en het gewoon gedaan!

Quote:
Bedoel dit niet veroordelend of beschuldigend, maar vraag het me gewoon af.

snap ik smile.gif

Quote:
Ik moet in augustus een nieuwe ID kaart hebben, en ga dan bezwaar aantekenen tegen het niet in behandeling nemen van mijn aanvraag omdat ik de vingerscan weiger.

Eigenlijk mogen ze dit niet eens volgens bepaalde europese verdragen en wetgeving, maar een proces duurt een tijd helaas, maar ik zie een rechtzaak tegen die tijd met vertrouwen tegemoet daar het opslaan van vingerafdrukken van willekeurige burgers in een database niet mag.

Ik ben benieuwd, houd je ons op de hoogte?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het ook gedaan ja. Voelde me ook inderdaad een beetje crimineel op een of andere manier ja. Maar ik heb zelf het geld, de energie en de ontzettende afkeer van de scan niet om een langdurige bezwaar procedure te starten... Stiekem hoop ik dat andere mensen dan voor me doen en dat er uiteindelijk door de rechtbank bepaald wordt dat opslag niet legaal is en derhalve alle gegevens moeten worden vernietigd
smile.gif

En die brief zou mijn pa geschreven kunnen hebben
puh2.gif

Ik snap dat mensen het met tegenzin doen, en je er net de tijd-geld en energie niet voor hebt om je ertegen te verzetten(daar gokt de overheid natuurlijk ook op!). Omdat ik er zelf wel heel erg tegen ben, zal ik er wel een hoop tijd en energie en desnoods geld in steken.

Niet omdat ik zoveel beter ben dan mensen die het niet doen en nu met tegenzin een vingerscan laten afnemen. Maar ik vind dat ik ergens een keer een grens moet trekken, ik wil mijn vingerscan gewoon niet aan derden geven zonder enige aanleiding. Ook omdat je misleid wordt, men doet het onder het mom van een reisdocumentenadministratie, maar men zegt er niet bij dat de gegevens ook aan justitie verstrekt zullen worden. Dus men maakt misbruik van deze gegevens omdat ze onder het mom van ´beveiligen van je paspoort´worden afgenomen.

En als die gegevens eenmaal opgeslagen zijn, zal men er in de toekoms wellicht nog andere mogelijkheden mee hebben en wetten gaan verruimen om deze gegevens ook voor andere doeleinden te gaan gebruiken.

Hier pas ik voor.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Om eerlijk te zijn, vraag ik me nu ook een beetje af of ik niet te snel actie ondernomen heb.

Ik heb het ontzettend druk gehad en mijn paspoort verliep, dus ik moest iets doen. Ik had er overigens geen idee van dat er ophef over was en dat dit dus niet algemeen geaccepteerd is. Ook wist ik niet dat het niet volledig binnen de grenzen van bepaalde wetgeving ligt.

Misschien een zwak antwoord, maar ik heb er niet bij stil gestaan en het gewoon gedaan!

[...]snap ik
smile.gif

[...]Ik ben benieuwd, houd je ons op de hoogte?

Uiteraard hou ik je op de hoogte. Als het langs een juridische weg moet dan ben ik bereid om het via die route uit te vechten. Dus jullie horen zeker van me. Ik ben ook al aan het bekijken of ik al eerder bezwaar kan aantekenen zodat ik alvast begin voor ik mijn paspoort moet laten verlengen. Dan heb ik al wat zaken in werking gesteld en ben ik alvast wat stappen verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een nieuwe ID-kaart aan laten maken, en moest ook vingerafdrukken laten nemen.

Eigenlijk ben ik er heel erg op tegen, om de erg simpele reden dat ik de regering inderdaad niet vertrouw, en de huidige beveiligingstechnieken ook niet.

Maar goed. Ik wilde niet al te veel drama maken, en heb gewoon netjes een pootafdruk gemaakt.

Maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah, als het zover is dat ik een nieuw paspoort moet halen zorg ik wel dat ik aan een auto ga sleutelen, lekkere vette klezen kan je niet inscannen.
widegrin.gif

Of een klus met purschuim doen, dat krijg je er de eerste tijd ook niet af. Wie weet een methode om een tijdelijk id kaartje te krijgen geldig voor een jaar weliswaar, maar zonder vingerafdruk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of een klus met purschuim doen, dat krijg je er de eerste tijd ook niet af. Wie weet een methode om een tijdelijk id kaartje te krijgen geldig voor een jaar weliswaar, maar zonder vingerafdruk!

Hehe, bij mij hadden ze er de grootste moeite mee en hebben een duim genomen, terwijl dit officieel een vinger moet zijn. Ik had een aantal dagen schoongemaakt en dus erg droge handen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah, als het zover is dat ik een nieuw paspoort moet halen zorg ik wel dat ik aan een auto ga sleutelen, lekkere vette klezen kan je niet inscannen.
widegrin.gif

Dat is strafbaar hè? Je moet ervoor zorgen dat het mogelijk is vingerafdrukken te laten nemen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dan maar een wat drastischer methode; huppakee afhakken die vingers!
engel.gif

Tsja maar dan kan je je waardevolle bijdrage aan de staatskas niet meer leveren...zie brief ! knipoog_dicht.gif

Dus dat zullen ze ook niet leuk vinden, die botte papierschuivende stoelverwarmers op het ministerie willen ook salaris en dat moet ook ergens van betaald worden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is strafbaar hè? Je
moet
ervoor zorgen dat het mogelijk is vingerafdrukken te laten nemen..

Tsja, dan moeten zij zorgen dat er goeie apparatuur is.

Maar zonder gekkigheid, wat als een monteur met wel chronisch vette handen dus geen vingerafdrukken kan laten nemen, is dat dan zijn schuld? Of ieder ander beroep waardoor de handen onbruikbaar zijn voor vingerafdrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tsja, dan moeten zij zorgen dat er goeie apparatuur is.

Maar zonder gekkigheid, wat als een monteur met wel chronisch vette handen dus geen vingerafdrukken kan laten nemen, is dat dan zijn schuld? Of ieder ander beroep waardoor de handen onbruikbaar zijn voor vingerafdrukken.

Voor hen hebben ze wel een uitzondering namelijk een id kaart zonder vingerscan maar met een beperkte geldigheidsduur van een jaar.

Ik snap niet dat ze principiële weigeraars zoals ik ook niet een dergelijk paspoort geven, bedoel uitzonderingen schijnen ze toch te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze student in de rechten (Aaron Boudewijn) heeft een rechtzaak aangespannen omdat hij eveneens een vingerscan weigert en daarom geen nieuwe ID kaart zal krijgen.

Voor de tijd dat hij niet over een geldige identiteitskaart zal beschikken heeft jij de volgende creatieve oplossing bedacht, namelijk een rijbewijs zonder rijbevoegdheid aanvragen.

Het is een probeersel, maar ik ben benieuwd naar de uitkomst, als het lukt ga ik ook zo'n rijbewijs aanvragen.

Hier link is die zaak te volgen, in september begin ik met mijn bezwaarschrift omdat dat mijn id-kaart verloopt, en men mij ook geen nieuwe meer zal verstrekken omdat ik de vingerscan eveneens om principiële redenen zal weigeren.

Zonder ID wordt ik beperkt in het deelnemen aan de maatschappij want je hebt je ID-kaart altijd nodig. Dus volgens internationale verdragen moeten ze mij een ID kaart verstrekken omdat ik oa recht heb om vrij door de EU staten te kunnen reizen, zonder ID kaart wordt mij dat recht op vrij verkeer door de EU lidstaten mij ook afgenomen.

Je wordt dus zwaar onder druk gezet als burger, en daar zal ik me tegen verzetten net als deze student. Uiteraard kan zijn proces mij ook verder helpen in mijn strijd tegen deze privacy-schending van de overheid, die mij dwingt vingerafdrukken af te staan, ook al is dat tegen mijn wil in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid