Spring naar bijdragen

Mohamed trouwt 9-jarige??


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs vernomen dat de islamitische profeet Mohamed verliefd was op een 9 jarig meisje en vervolgens haar ook huwde. Ik weet niet zeker of dit 100% waar is, kan iemand het bevestigen (of tegenspreken)?

Ik heb al wel op Youtube.com gezocht naar mogelijke antwoorden en tot mijn verbazing zijn er blijkbaar gewoon moslims die openlijk toegeven dat de profeet van de Islam trouwde met een 9 jarig meisje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

de meningen zijn verdeeld, sommigen zeggen dat ze ouder was.. maar ik geloof dat de meerderheid zegt dat ze 6 jaar was toen ze trouwden, en 9 toen ze echt zijn vrouw werd. Maar in die tijd waren meisjes eerder volwassen. En uit veel overleveringen blijkt dat ze erg gelukkig was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wiki over Mohammeds vrouwen:

* Khadijah bint Khuwaylid trouwde in 595 na Chr.; weduwe; stierf in 619

* Sawada bint Zama trouwde snel na 619; weduwe; stierf na Mohammed

* Aïsja trouwde op zesjarige leeftijd circa 622; huwelijk werd pas op latere leeftijd geconsumeerd ; stierf na Mohammed circa 678

* Hafsa bint Umar trouwde tussen circa 624-625; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

* Zaynab bint Khuzayma trouwde circa tussen 626-627; weduwe; stierf kort daarna

* Umm Salama Hind bint Abi Umayya trouwde in 626; weduwe; stierf na Mohammed

* Zaynab bint Jahsh trouwde circa tussen 625-627; weduwe en gescheiden; stierf na Mohammed

* Juwayriya bint al-Harith trouwde circa tussen 627-628; weduwe, waarschijnlijk politiek huwelijk; stierf na Mohammed

* Umm Habibah trouwde in 629; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed

* Safiyya bint Huyayy trouwde in 629; weduwe, gevangen genomen tijdens een veldslag; stierf na Mohammed

* Maymuna bint al-Harith trouwde in 629; weduwe; stierf na Mohammed

* Maria al-Qibtiyya; Egyptische (naam verwijst naar "Maria de Koptische"); ze was als slavin gegeven aan Mohammed door de heerser van Egypte. Velen beweerden dat ze slavin bleef; anderen beweerden dat ze toch deels vrijheid verkreeg; getrouwd circa tussen 628-629; ze was de moeder van Mohammeds enige zoon Ibrahim, die maar kort geleefd had en stierf in 630; stierf na Mohammed

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb eerlijk gezegt, een ander vraagje,

christenen zeggen dat de Koran niet klopt,

hoezo niet,

dan kunnen de islamieten ook zeggen dat de Bijbel niet klopt?
:o

Dat kunnen de Islamieten wel zeggen, maar dan hebben ze geen gelijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eigen ervaring met de Bijbel is, dat alles klopt. Alles wat de God van de Bijbel zegt, is waar. God zegt: "Als je zo-en-zo leeft, zal het goed met je gaan". En het is inderdaad waar; als je volgens de Bijbel leeft, gaat het goed met je. Alles wat de God van de Bijbel belooft, doet Hij ook smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb eerlijk gezegt, een ander vraagje,

christenen zeggen dat de Koran niet klopt,

hoezo niet,

dan kunnen de islamieten ook zeggen dat de Bijbel niet klopt?
:o

Dat doen ze ook. De koran is deels een herziening van de bijbel, volgens de Islam.


Samengevoegd:

Quote:

Ik weet niet zeker of dit 100% waar is, kan iemand het bevestigen (of tegenspreken)?

Volgens bronnen. Tja, waarschijnlijk zullen die zelfde oude teksten ook getuigen dat Mohamed toch echt de koran teksten van God ontving...

Maar waarschijnlijk zullen mensen die niet veel op hebben met de Islam dat van die engel niet geloven maar dan wel dat van dat jonge meisje. En een aantal westerse moslims zullen vast dat van dat meisje niet geloven maar wel van die engel.

Of 't allemaal waar is van dat meisje? Tja, dat kun je niet weten. Het 'zou' kunnen...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

In de bovenstaande post uit Wiki;

Ah, Wikipedia, het onfeilbare orakel van de 21e eeuw spreekt. smile.gif

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb pas ergens gehoord dat Mohammed idd met een 9-jarige trouwde?

mischien fout gehoord?

Klopt inderdaad ze was 6 jaar toen ze uitgehuwelijkt werd. Het kind kon zelf niet beslissen of ze wel wou of niet. Ik denk volgens mij echt dat mohammed verliefd op haar was waarom zou hij dan met haar trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of je nou expert bent op het gebied van lichamelijk ontwikkeling wie o wie zegt dat Mohammed seks had met dat 6 of 9 jarige meisje. Trouwen is/was iets anders dan 'en dus heb je seks'.

Om een voorbeeld van een paar 1000 jaar eerder te noemen. Een zekere koning (die Godvrezend was) had 300 vrouwen en 700 bijvrouwen. Wanneer je bevriend raakte met een andere koning of wat dan ook kreeg je een dochter of iets van die aard van die koning. Dus was je gehuwd, niet dat dat werd ingeschreven bij de burgelijke stand of iets dergelijks.

Wanneer je vanuit westers, christelijk perspectief kijkt naar 'man trouwt met meisje van 9' ja dan is dat radicaal fout. Net als 'man trouwt met twee zussen' en 'man trouwt met 1000 vrouwen'. In een cultureel kader is dat net iets anders.

Griekse mannen trouwden rond hun 30ste (nadat ze een lading schandknaapjes hadden versleten) met een vrouw van 15 jaar. Iets ouds met moderne maatstaven meten kan alleen maar verkeerd gaan.

Dus het antwoord op de vraag is 'Ja, Mohammed trouwde met een 9 jarig meisje'. Verdere bewoording van pervert tot pedofiel hoeven niet van toepassing te zijn en is alleen maar speculatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of je nou expert bent op het gebied van lichamelijk ontwikkeling wie o wie zegt dat Mohammed seks had met dat 6 of 9 jarige meisje. Trouwen is/was iets anders dan 'en dus heb je seks'.

Kan het niet zo snel vinden, maar dat staat in de Koran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo bijzonder is het niet, nog niet zo lang geleden werden hier ook kinderen uitgehuwelijkt. Het liefst met iemand van gelijke of iets hogere stand dan de ouders. Als jou ouders maar 20 bunder land hadden was de kans dat je trouwde met iemand die 40 bunder land had vrij klein. Overigens vond de consumptie van huwelijk uiteraard veel later plaats. En dat was bij Mohammed waarschijnlijk ook het geval dus alle opmerkingen over pedofilie e.d. is grove speculatie. In het onwaarschijnlijke geval dat dat meisje op 9 jarige leeftijd geslachtsrijp was, had ze het erg goed. Bij voortdurende tekorten en eenzijdig voedsel zou dat niet snel gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als 35 jaar je levensverwachting is, zoals in de Middeleeuwen in Nederland en omstreken veel voorkwam, dan is het niet vreemd om al jong te trouwen en jong kinderen te krijgen. Zeker als je grootouders nodig hebt om te helpen bij de opvoeding, zodat jij aan het werk kunt. Bij de aristocratie was 12 jaar voor vrouwen gangbaar (de mannen waren meestal rond de 25-30). Vanaf hun 10e werden de vrouwen in afzondering gehouden (om de maagdelijheid te waarborgen) De leeftijd waarop meisjes begonnen met de menstruatie lag ook vrij laag. Kindhuwelijken waren er ook genoeg om politieke redenen. Er werd dan soms getrouwd door een volwassen man met een kind dat we nu kleuter zouden noemen. De consumatie vond plaats zodra het kind geslachtsrijp was (en dan kun je je lol op als meisje als je op9-jarige leeftijd begint te menstrueren).

Laten we niet oordelen. Mohammed leefde in een tijd waarin dit soort kind huwelijken normaal waren. Soms gesloten uit politiek overwegingen, soms om alleenstaande meisjes en weduwen niet ten prooi te laten vallen aan ongewenste sujetten. Om ze geen vrij wild te laten zijn. Zijn huwelijk met Aisja was ook voor die tijd uitzonderlijk, voor zover ik begrepen heb, maar niet ongewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid