Spring naar bijdragen

Andere manieren van seks-beleving


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor het eerst lid en ik heb een brandende vraag.

Ik heb zo'n beetje heel het internet afgezocht maar ik kan maar geen informatie vinden.

Mijn vriend vind andere seks-manieren (zo noem het maar even) erg lekker. Manieren die onder sm vallen - met name bondage.

Ik vind het erg moeilijk om te bedenken wat wijsheid is. Vooral omdat hij denkt dat het in zijn hoofd zit.

Jaren geleden had hij al een 'passie' voor mensen vastbinden, etc. En dat het zo'n enorme plek heeft ingenomen in zijn leven, dat hij er niet van af komt. Omdat het deel van hem is geworden.

Wat vinden jullie hiervan?

Wat zou goed zijn om te doen?

Is vastbinden binnen het huwelijk zondig?

En... ik vind het eigenlijk verschrikkelijk omdat het mijn eigenwaarde aantast. Ik heb het gevoel dat ik zelf - gewoon mijn eigen lichaam en persoon - niet meer de moeite waard ben.

Ik ben benieuwd naar jullie (kritische) reacties!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat het van de duivel komt. De duivel houdt van vastbinden, martelen en perversiteit enzo. Het kan best zijn dat dit voor iemand gewoon lijkt geworden en dat het 'deel' van iemand lijkt, maar oorspronkelijk is het niet gezond en is het een verstoring van iemands gedachten, waardoor iemand gaat denken dat iemand 'nu eenmaal zo is'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk persoonlijk niet dat er iets mis mee is, als partners kan je beiden intens genieten van zulke zaken. Bondage vraagt mijns inziens ook behoorlijk wat vertrouwen, en kan in mijn ogen heel intiem zijn en ook liefdevol gebeuren.

Maar als jij zegt dat je je er verschrikkelijk bij voelt heb ik zoiets van, niet doen - of tenminste niet tot je er heel goed over gepraat hebt en eventueel daardoor van mening veranderd bent. Heeft in mijn ogen niets te maken met geloof of zondigheid, maar met elementair respect voor elkaar. Ik ben er van overtuigd dat je vriend zoiets ook niet zou willen doen als jij aangeeft dat je je er zo slecht bij voelt. En als hij het ondanks jouw gevoelens nog steeds zou willen doen, dan moet je denk ik eens goed nadenken over jullie relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ikzelf kan me er maar weinig bij voorstellen dat mensen dat fijn vinden en eigenlijk ben ik met Barbapapa eens dat het "niet gezond" is. Ik denk dat er met wederzijdse toestemming veel is toegestaan qua seks in je relatie, in ieder geval binnen het huwelijk. Maar persoonlijk gaat dit voor mij toch zeker een paar bruggen te ver.

Maar ver boven de vraag wat ik ervan vind, staat volgens mij de vraag wat jij er van vind. Als jij het dan verschrikkelijk vind is dat heel begrijpelijk en dan heeft hij dat te respecteren. Dan kan hij er nog zo op kicken, maar als jij het niet wilt, moet je het gewoon niet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang jij er niet mee uit de voeten kunt vind ik het niet goed. Als jullie het allebei fijn zouden vinden, dan zou ik er geen probleem van maken. Jij zegt dat je het verschrikkelijk vindt, dan moet je het zeker niet doen. Zeg tegen hem wat voor een invloed het op jou heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook bij bondage gaat het over intenties waarmee je iets wil of doet. In het repertoire van SM zit ook een categorie waar het "fijn" gevonden wordt om elkaar pijn te doen en dat kan ik niet gezond vinden en lijkt me ook niet geoorloofd. Maar bondage gaat daar in principe niet over en het vergt erg veel wederzijds vertrouwen om je daar aan over te geven en veel zelfbeheersing om een ander het te laten ondergaan. Daarmee is ook duidelijk waarom, wat de andere posters ook al aangeven dat, als je niet dat vertrouwen hebt en er ook geen lust aan beleeft, je het simpelweg niet doen moet. D'r zijn genoeg standjes en middelen om zo seks te hebben dat je er allebei plezier aan beleeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu, ik denk ook niet dat je het bij voorbaat verschrikkelijk moet vinden zonder minstens een heel goed gesprek over wat er juist gebeurt en waarom hij erop kickt. Maar dat gesprek moet natuurlijk wel zonder druk kunnen, en als je er ook nadat je het zo open mogelijk benaderd hebt zo afkerig tegenover staat heeft hij dat zonder meer te respecteren. Maar ik vind wel dat je het toch ook ergens een kans moet geven, ik vind het persoonlijk best belangrijk dat je als koppel streeft naar een vorm van intimiteit die voor beiden werkt. En als je er na zo'n gesprek misschien toch (al is het nog met veel mitsen en maren) voor openstaat kan je ook geleidelijk aan aftasten wat kan en wat niet he, je moet je niet plots in een of andere zware sm-sessie storten, maar misschien zou je bijvoorbeeld wel eens kunnen proberen op een niet te intense of bedreigende manier, en onder de voorwaarde dat hij je onmiddellijk losmaakt als je dat wilt. Maar goed, zelfs dat moet je niet doen als je er echt niet voor openstaat, dan kan zoiets denk ik uitlopen op een behoorlijk traumatische ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat er denk ik om hoe jij je er zelf bij voelt. Je zegt zelf in je post dat je er toch niet helemaal goed bij voelt omdat het wellicht je waardigheid aantast. Hierover moet je het dan met je vriend hebben.

An sich lijkt het me nauwelijks problematisch zolang jullie van te voren van elkaar weten wat de bedoeling is. Het kan dan zeker een element van vertrouwen en overgave bevatten wat bepaalde waardes van jullie relatie juist weer mooi accentueert.

Ik zou me niet te snel zorgen maken of iets zondig of slecht is. De intentie is belangrijk.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Waarom ik het erg vind is denk ik omdat ik gewoon niet weet wat God wil en wat Hij goed vindt.

Soms is wijsheid moeilijk te vinden wanneer je zelf gaat denken en op jezelf vertrouwt. Ik vind het fijn dat ik nu van meerdere mensen een mening kan zien, dat helpt mij mijn mening te vormen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid