Spring naar bijdragen

mashiag/messias


Aanbevolen berichten

ik heb een paar vragen over de mashiag ik zelf geloof alleen in het oude testament want ik ben joods.

hoe word de mashiag aangekodigd?

door wie word het aangekondigd?

wanneer komt de mashiag?

wat is de maximale tijd dat het komt?

ik hoorde van een rabbijn dat de tijd al vast staat maar kan worden ingekord door goede daden

door wie word de tempel opgebouwd?

ik hoorde van een rabbijn dat er nieuwe dieren met een kleur die alleen in de hemel bestaat tot leven komt

waarom word de tempel gebouwd als we tog naar de hemel gaan als de mashiag komt?

klopt het dat we naar de hemel gaan?

is de hemel er voor iedereen want volgens de moslims alleen de gelovigen?

waar blijven de mensen die niet in de hemel komen?

wat gebeurt er precies als de mashiag er is?

wat gebeurt er met de doden?

ik hoorde van een rabbijn dat ze tot leven komen

gaan we als geesten de mashiag meemaken of lichamelijk?

wat gebeurd er in 2012 is dan de mashiag gekomen of is dat niet waar?

waarom zien christeleken en katholieken Jezus als de Messias?

want er is nog steeds oorlog/hongersnood enzovoort..

het zijn een hoop vragen en ik hoop dat ik de vragen duidelijk heb getypt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is aangekondigd door de profeten.

Jesaja 61

1 De Geest des Heren HEREN is op mij, omdat de HERE mij gezalfd heeft; Hij heeft mij gezonden om een blijde boodschap te brengen aan ootmoedigen, om te verbinden gebrokenen van hart, om voor gevangenen vrijlating uit te roepen en voor gebondenen opening der gevangenis; 2 om uit te roepen een jaar van het welbehagen des HEREN en een dag der wrake van onze God; om alle treurenden te troosten, 3 om over de treurenden van Sion te beschikken, dat men hun geve hoofdsieraad in plaats van as, vreugdeolie in plaats van rouw, een lofgewaad in plaats van een kwijnende geest. En men zal hen noemen: Terebinten der gerechtigheid, een planting des HEREN, tot zijn verheerlijking.

Jesaja 53

Jesaja 42

1 Zie, mijn knecht, die Ik ondersteun; mijn uitverkorene, in wie Ik een welbehagen heb. Ik heb mijn Geest op hem gelegd: hij zal de volken het recht openbaren. 2 Hij zal niet schreeuwen noch zijn stem verheffen, noch die op de straat doen horen. 3 Het geknakte riet zal hij niet verbreken en de kwijnende vlaspit zal hij niet uitdoven; naar waarheid zal hij het recht openbaren. 4 Hij zal niet kwijnen en niet geknakt worden, tot hij op aarde het recht zal hebben gebracht; en op zijn wetsonderricht zullen de kustlanden wachten.

5 Zo zegt God, de HERE, die de hemel schiep en hem uitspande; die de aarde uitbreidde met alles wat daaruit ontsproot; die aan de mensen die daarop wonen, de adem gaf en de geest aan hen die daarop wandelen: 6 Ik, de HERE, heb u geroepen in gerechtigheid, uw hand gevat, u behoed en u gesteld tot een verbond voor het volk, tot een licht der natiën: 7 om blinde ogen te openen, om gevangenen uit de kerker te leiden, uit de gevangenis wie in duisternis gezeten zijn.

psalm 22

Wanneer Hij komt, weet alleen G-d. (Christenen geloven dat Hij dan voor de tweede keer op aarde komt.)

Mat 24,36 (Nieuwe Testament)

Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen.

Inderdaad kan Hij eerder komen, afhankelijk van de gelovigen. Hij komt als de gelovigen samen tot volmaaktheid zijn gekomen.

Ef 5,27 (Nieuwe Testament)

en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet.

Inderdaad is het niet nodig dat een tempel wordt gebouwd.

Het klopt dat mensen naar de hemel gaan, maar mensen zullen ook op de nieuwe aarde leven.

Op 21,1 (Nieuwe Testament)

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

De nieuwe hemel en aarde zijn er alleen voor de mensen die Hem als Heer hebben geaccepteerd voordat Hij op aarde komt.

Rom 10,9 (Nieuwe Testament)

Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden

Van de mensen die Hem niet hebben geaccepteerd gaat de ziel verloren in pijniging en onuitblusbaar vuur.

Mat 3,12 (Nieuwe Testament)

De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.

Dit gebeurt als de Messias komt:

Matth. 24 (Nieuwe Testament)

30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid. 31 En Hij zal zijn engelen uitzenden met luid bazuingeschal en zij zullen zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het ene uiterste der hemelen tot het andere.

De doden zullen opstaan en sommigen daarvan hebben eeuwig leven, van anderen is de ziel eeuwig verloren.

Joh 5,29 (Nieuwe Testament)

en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.

Wat in 2012 gebeurt, weet niemand, alleen G-d.

Voor degenen die nog niet de volheid van de Messias in hun hart hebben, zal er nog oorlog en hongersnood zijn. Voor degenen die wel de volheid van de Messias in hun hart hebben, is er geen oorlog en hongersnood. Gelovigen kunnen dus in de volkomen shalom leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

kunt u mischien aangeven op welke vraag het antwoord geeft en die verhalen uit de bijbel wat verduidelijken want ik vind het heel erg moeilijk dat te begrijpen kunt u het mischien wat vertalen in modern nederlands en kortsamenvatten sorry als dit brutaal overklinkt zo bedoel ik het echt niet ik wil het alleen begrijpen dankuwel voor de moeite

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christenen geloven dat de Messias al op aarde is geweest en dat Hij een tweede keer zal komen. In het oude testament staat op heel veel plaatsen dat de Messias zou komen en uiteindelijk is ook gebeurd wat in het oude testament over de Messias beschreven staat. Wat gebeurt is, staat in het nieuwe testament.

De Messias heeft de mensheid verlost en Hij zal nog een keer op aarde komen om de gelovigen op te halen om met Hem te leven in Zijn Koninkrijk. De niet-gelovigen die Hem niet hebben geaccepteerd als Messias voordat Hij de tweede keer kwam, kunnen niet in Zijn Koninkrijk leven, maar zullen buiten Zijn Koninkrijk leven, waar pijn en verdriet is.

Als je Jezus dus accepteert als Messias, zul je ook eeuwig in Zijn Koninkrijk kunnen leven in shalom.

Jezus de Messias wil je graag verlossen, zodat je ook in Zijn Koninkrijk kan leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoe bedoelt u dat de mensheid verlost is?

de mensheid maakt tog nog steeds oorlog er is nog steeds hongersnooer izjn nog steeds slechte mensen en er word nog steeds gesteeld enzovoort..

waarom zullen de mensen die Hem niet accepteren als Messias buiten Zijn Koninkrijk leven, waar pijn en vedriet is. terwijl die mensen ook hele goede mensen zijn geweest met goede daden. terwijl de andere mensen die hem wel accepteerde als messias wel in Zijn Koninkrijk komen terwijl hun mischien meer regels hebben geovertreed en niet tot Hem hebben gebeden voor vergifennis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn mensen met wie het nog steeds slecht gaat. Maar er zijn mensen met wie het niet meer slecht gaat, maar alleen heel goed. Het is mogelijk om zo verlost te worden door Jezus de Messias, dat je een heel goed leven krijgt.

Inderdaad wil Jezus de Messias niet dat mensen buiten Zijn Koninkrijk komen. Hij wil graag dat iedereen wordt verlost. Mensen hoeven alleen maar tegen Hem te zeggen dat ze gered willen worden door Hem en dat ze geloven dat Hij de Verlosser is. Dan kan Hij mensen redden en mensen opnemen in Zijn Koninkrijk. Hij wil juist dat mensen geen pijn en verdriet meer hebben, dus nodigt Hij mensen uit om te komen in Zijn Koninkrijk.

Romeinen 10:9 (Nieuwe Testament)

Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar de messias houd tog in dat het met iedereen goed zal gaan? of is dat alleen in het oude testament?

Wat u zegt geloven dus de Christelijken en katholieken?, nu snap ik het.

Ik heb geleerd en zo voel ik het ook dat alleen G-d de Verlosser is. dus als het werkelijk zo is dat Jezus ook de verlosser is dan zal hij tog wel begrijpen dat de joden alleen weten dat G-d de verlosser is. dus hun ook tot Zijn Koninkrijk gaat opnemen? en wat Jezus kan, kan G-d tog ook? dus G-d kan ons ook tot Zijn Koninkrijk brengen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb een paar vragen over de mashiag ik zelf geloof alleen in het oude testament want ik ben joods.

Dan zou je die vragen goed moeten kunnen beantwoorden aan de hand van je lessen in de wet en profeten.

Quote:
is de hemel er voor iedereen want volgens de moslims alleen de gelovigen?

Wat maakt het voor iemand die pretendeert Joods te zijn uit wat de Moslims geloven met betrekking tot de hemel?

Quote:
waarom zien christeleken en katholieken Jezus als de Messias?

Katholieken zijn Christenen en in je wet en profeten onderricht is uitgelegd wat de messias doen zal.

Quote:
want er is nog steeds oorlog/hongersnood enzovoort..

En dat zal altijd blijven tot aan de wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fourradi heeft vragen, komt op mij onzeker en zoekend over. Geef hem dus alsjeblieft alleen antwoord op zijn vragen. Volgens mij is dat een van de functies van dit forum. Tenzij jullie liever hebben, dat hij elders gaat zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hoe bedoelt u dat de mensheid verlost is?

de mensheid maakt tog nog steeds oorlog er is nog steeds hongersnooer izjn nog steeds slechte mensen en er word nog steeds gesteeld enzovoort..

Klopt. En Barbapapa zal je zeggen dat als je maar goed gelooft dat je dan ook geen honger, armoede of ziektes meer zult meemaken hier op aarde.

Maar dat is het geloof van Barbapapa.

Verre weg het grootste deel van het christendom nu en in de duizenden jaren dat het al bestaat zal je zeggen dat je op aarde, ook als gelovige, wel degelijk in armoede zult leven, ziek zal worden en honger zult leiden. Zoals Michiel al schreef, dat zal tot de wederkomst van de messias gewoon blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom fourradi,

Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen, maar houd er rekening mee dat ik antwoord vanuit het christelijk geloof en dus de christelijke lezing van de Torah. Elke goed onderlegde jood kan deze lezing gemakkelijk weerleggen vanuit zijn eigen joodse lezing, omdat hij immers niet in Jezus als de Messias geloofd. Christenen baseren zich dan ook niet enkel op de joodse Torah.

Quote:
hoe word de mashiag aangekodigd?

De Wet en de Profeten verkondigen Hem en bereiden het joodse volk voor op zijn komst. Vooral Jesaja heeft veelvuldig geschreven over de lijdende dienaar, een man in wie christenen later de Messias herkenden. Maar ook in de Psalmen herkennen christenen de woorden van Jezus.

Quote:
door wie word het aangekondigd?

De laatste profeet die Hem aankondigde en ook daadwerkelijk zag, was Johannes de Doper. Christenen identificeren hem met Elia, die immers vóór de komst van de Messias zou optreden. Ook Jezus zélf identificeerde Johannes met Elia.

Quote:
wanneer komt de mashiag?

De eerste komst van de Messias was tweeduizend jaar geleden, toen Jezus in het vlees geboren werd. Wanneer zijn wederkomst is, dat weet niemand.

Quote:
wat is de maximale tijd dat het komt?

Deze vraag begrijp ik niet, sorry.

Quote:
ik hoorde van een rabbijn dat de tijd al vast staat maar kan worden ingekord door goede daden

Misschien dat dat in het jodendom een geaccepteerde leerstelling is, dat weet ik niet, maar in het christendom wordt iets dergelijks over het algemeen niet geleerd. Alles en iedereen is afhankelijk van Gods genade.

Quote:
door wie word de tempel opgebouwd?

Christenen geloven dat in Jezus de geestelijke Tempel al is opgebouwd en dat in de Kerk de tempeldienst is hernieuwd en opengesteld voor alle volkeren op alle plaatsen. De Tempel is dus door Jezus opnieuw opgebouwd en is nu overal waar christenen samenkomen en het Brood breken en of uit de Bijbel lezen.

Quote:
ik hoorde van een rabbijn dat er nieuwe dieren met een kleur die alleen in de hemel bestaat tot leven komt

Dat kennen wij in het christendom niet.

Quote:
waarom word de tempel gebouwd als we tog naar de hemel gaan als de mashiag komt?

Christenen geloven dus dat Christus de nieuwe (geestelijke) tempel heeft opgebouwd en dat dat de Kerk is. De Kerk is op aarde om het Evangelie te verkondigen, bekeerlingen te dopen en te onderrichten en om Christus tegenwoordig te stellen.

Quote:
klopt het dat we naar de hemel gaan?

De rechtvaardigen zullen naar de hemel gaan inderdaad.

Quote:
is de hemel er voor iedereen want volgens de moslims alleen de gelovigen?

De hemel is er voor iedereen, maar alleen zij die voor het goede hebben gekozen in hun leven op aarde zullen uiteindelijk ook de hemel binnengaan.

Quote:
waar blijven de mensen die niet in de hemel komen?

Deze mensen zullen eeuwig verder leven zonder de aanwezigheid van God. De plaats van verblijf wordt de hel genoemd.

Quote:
wat gebeurt er precies als de mashiag er is?

Als Jezus wederkomst, dan zal de wereld vergaan, zullen de alreeds gestorven zielen met hun lichamen weer verenigd worden en zal het Laatste Oordeel plaatsvinden. De rechtvaardigen zullen verrijzen in heerlijkheid en met God verder leven in de hemel. De onrechtvaardigen zullen verrijzen in schande en zonder God verder leven in de hel.

Dit is echter wat de katholieke en orthodoxe Kerk leert over de Wederkomst, samen met de meer traditionele protestantse kerken. Er zijn echter ook kleinere kerken of groeperingen die een alternatieve uitleg hebben van het gebeuren tijdens de Wederkomst, meestal gebaseerd op een letterlijke lezing van het bijbelboek Openbaringen.

Quote:
wat gebeurt er met de doden?

Bij de Wederkomst zullen ze opstaan en verenigd worden met hun lichamen. Tot die dag verblijven de doden alreeds met enkel hun zielen in de hemel of in de hel, afhankelijk van hoe ze op aarde geleefd en geloofd hebben.

Quote:
ik hoorde van een rabbijn dat ze tot leven komen

gaan we als geesten de mashiag meemaken of lichamelijk?

Bij de Wederkomst van de Messias zullen de gestorven zielen weer met hun lichamen verenigd worden. Iedereen zal dan met lichaam en ziel voor de Troon van God staan.

Quote:
wat gebeurd er in 2012 is dan de mashiag gekomen of is dat niet waar?

Niemand weet dag noch uur van de Wederkomst van God. Vermelde data of spannende jaartallen zeggen christenen dus niets.

Ik hoop dat je iets met deze antwoorden kunt. Zoals eerder gezegd antwoord ik vanuit het katholieke geloof, omdat ik zelf katholiek ben. Andere gelovigen zullen hier en daar misschien andere woorden gebruiken of zelfs andere antwoorden geven. Maar de strekking is in het algemene christendom wel ongeveer hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar de messias houd tog in dat het met iedereen goed zal gaan? of is dat alleen in het oude testament?

Wat u zegt geloven dus de Christelijken en katholieken?, nu snap ik het.

Ik heb geleerd en zo voel ik het ook dat alleen G-d de Verlosser is. dus als het werkelijk zo is dat Jezus ook de verlosser is dan zal hij tog wel begrijpen dat de joden alleen weten dat G-d de verlosser is. dus hun ook tot Zijn Koninkrijk gaat opnemen? en wat Jezus kan, kan G-d tog ook? dus G-d kan ons ook tot Zijn Koninkrijk brengen

Ja, het kan met iedereen goed gaan. Degenen die Jezus aannemen als Heer en die geloven dat Hij hen goed zal doen, zullen ook leven in Zijn goedheid en het zal hen in alles goed gaan.

G-d is inderdaad de Verlosser en Jezus de Messias verloste mensen namens G-d. Inderdaad mogen de joden ook worden opgenomen in Zijn Koninkrijk. Het enige wat de joden hoeven te doen om te worden opgenomen in Zijn Koninkrijk, is te geloven en te zeggen dat Jezus Heer is en dat G-d Hem uit de doden heeft opgewekt. Vanaf dan hoor je ook bij Zijn Koninkrijk. Jezus de Messias wil mensen ook verlossen uit problemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom fourradi,

Zal ik op onderstaande vragen ook nog reageren.

Quote:
Maar de messias houd tog in dat het met iedereen goed zal gaan? of is dat alleen in het oude testament?

Door Christus is God als mens naast ons komen staan en mogen we vrijuit tot Hem komen. En wie met God wandelt, wie gemeenschap met Hem heeft, zal echte vrede ontvangen en van alle onrust genezen worden. Geen oorlog, honger, ziekte of armoede zal hem of haar dan nog doen wankelen; het lijden zal zelfs een bijzondere spirituele plaats kunnen krijgen in het geloofsleven.

Onze kwetsbaarheid is nooit een straf geweest, maar altijd de opening naar Gods liefde. Wie zijn hart opent voor iemand, maakt er een wond in: een gat in je hart is toch ook een zware wond. Juist door je kwetsbaar op te stellen kun je liefde ontvangen. Daarom zijn wij kwetsbaar en heeft ook God zich heel kwetsbaar opgesteld door als mens met ons te lijden en zelfs te sterven.

Quote:
Wat u zegt geloven dus de Christelijken en katholieken?, nu snap ik het.

Even ter nuancering: katholieken zijn ook christenen. Alle katholieken zijn christelijk, maar niet alle christenen zijn katholiek. De katholieke Kerk is de oudste Kerk in de geschiedenis, halverwege de Middeleeuwen ontstond echter al de orthodoxe Kerk en na de Middeleeuwen ontstonden de protestantse kerken.

Quote:
Ik heb geleerd en zo voel ik het ook dat alleen G-d de Verlosser is. dus als het werkelijk zo is dat Jezus ook de verlosser is dan zal hij tog wel begrijpen dat de joden alleen weten dat G-d de verlosser is. dus hun ook tot Zijn Koninkrijk gaat opnemen? en wat Jezus kan, kan G-d tog ook? dus G-d kan ons ook tot Zijn Koninkrijk brengen

Wij geloven dat Jezus ook God is, die Mens geworden is om zo als Mens onder de mensen te zijn en ons op te trekken naar God. Wij belijden één God in drie Personen: de Vader, de Zoon en de heilige Geest.

Let wel, we spreken dus over de éne God, net als de joden, niet over drie goden, die echter drie Personen is. Dat komt door Gods scheppende kracht, die van drie ultiem met elkaar verbonden Personen ook létterlijk een éénheid kan scheppen, al is God dan eeuwig en ongeschapen en moet je het scheppen dus wel beeldend verstaan.

Voor een echte, pure liefderelatie zijn twee dingen belangrijk: vrije wil van beide partners en gelijkwaardigheid. Nu kunnen wij niet God zijn, dus daarom werd God mens, met alles erop en eraan, inclusief de broosheid en de dood, behalve dan de zonde.

Wij belijden een God met littekens, die honger en dorst heeft gekend, die angst en twijfel heeft gekend, maar die ook dat alles heeft overwonnen en uit de dood is opgestaan. Zo is Hij ons voorgegaan in alles wat wij bij de Wederkomst ook mogen ontvangen. Zo heeft God zijn échte majesteit laten zien, want geen koning zal ooit zo ver durven gaan in het meelijden met zijn onderdanen dan God.

Ik ben me ervan bewust dat sommige antwoorden van mij wat vaag kunnen overkomen. Dit komt omdat ik over goddelijke zaken schrijf die ook voor de best onderlegde christenen een mysterie blijven. Laat staan dat het voor niet-christenen te begrijpen is. Dat wil zeggen: het Evangelie is eenvoudig uit te leggen, net voldoende om eventueel tot geloof te komen, maar daarna begint pas de kennismaking. Net als in het jodendom eigenlijk. Dat leer je toch ook niet in één dag. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Admod note:
Offtopic reacties verwijderd. Graag antwoorden geven op de vragen die Fouradi stelt

Grom... Ik vond mijn verwijderde post niet (geheel) off-topic, maar vooruit dan maar...

Wat ik wel nog steeds belangrijk vind is om te weten hoe hij zelf tegen het Joods-zijn aankijkt/wat het voor hem betekent om Jood te zijn. Hoe denkt hij over Christenen? Wat weet hij er al van? Hoe Joods is hij opgevoed (liberaal/orthodox)?

Reden dat ik dit vraag is omdat ik wel een beetje wil weten tegen wie ik het heb om het maar even zo te zeggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij betekent het veel om jood te zijn omdat het mij inspireerd motiveert rust geeft en hoop en meer. ik ging als klein kind alleen op feestdagen naar de sinagoge maar de dingen die ik als jood heb gedaan tot nu toe zijn de dingen zoals besnijdenis barmitswah en de feestdagen vieren maar mijn moeder gelooft ook in het jodendom maar we bidden niet. alleen als er iets ergs gebeurd of iets goeds dus niet voor het eten enzo wel bidden wij voor het slapen want dat is volgens de jodendom de belangrijkste gebed. wij eten geen varken maar we eten ook niet kosher want we eten normale vlees enzo. ik zit op een normale school draag geen keppel enzo en je kan helemaal niet aan me zien dat ik joods ben. ik praat vaak over geloven met jongens uit me buurt met verschillende geloven daarom raak ik steeds meer geintreseerd ook omdat ik weinig heb geleerd erover. ik weet niet hoe ik over de christendom moet denken want ik weet er echt weinig over.


Samengevoegd:

de antwoorden die jullie gaven lees ik best wel vaak opnieuw om het goed te begrijpen. dankjullie wel, maar bij elk antwoord op de vraag krijg ik weer een nieuwe vraag maar die horen niet echt bij deze topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom fourradi,

Als je echt uit interesse je vragen stelt, en dat idee heb ik zeker, dan is het geen probleem. Alleen hou er wel rekening mee dat er ook binnen het christendom verschillende stromingen zijn en je dus verschillende antwoorden kunt krijgen. Het christendom is, net als het jodendom, ook méér dan enkel een set antwoorden; het is een levensweg, in diepe verbondenheid met God door Christus.

Ook christenen ontdekken bij elk antwoord dat er weer nieuwe vragen bij komen. We weten dan ook lang niet alles van Hem, want over God kun je elke dag oneindig veel leren, om vervolgens in de hemel te ontdekken dat je eigenlijk nog niets wist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

waarom gaan de verkeerde mensen voor EEUWIG branden in de hel of na de messias op aarde blijven zonder G-d terwijl ze mischien na 20 jaar ofzo hun heel veel spijt hebben. G-d is daar toch te goed voor om dat te doen en hij vergeeft mensen tog? maakt niet uit hoeveel kansen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

volgens mij geloven katholieken in het vagevuur. een van de users heeft me dit ooit uitgelegd maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van om het jou uit te leggen. (robertf? hellep? knipoog_dicht.gif)

ik vind het trouwens wel heel leuk dat je wilt leren over het christendom. ik ben zelf geen christen en ben hier ooit ook gekomen om te leren. en een topic als deze vind ik erg interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
waarom gaan de verkeerde mensen voor EEUWIG branden in de hel of na de messias op aarde blijven zonder G-d terwijl ze mischien na 20 jaar ofzo hun heel veel spijt hebben. G-d is daar toch te goed voor om dat te doen en hij vergeeft mensen tog? maakt niet uit hoeveel kansen.

Sjaloom fourradi,

Christenen geloven dat je na je dood vervolmaakt zult worden in de weg die je gekozen hebt. Kies je voor het goede, dan zul je daarin groeien en uiteindelijk vervolmaken. Want na een tijd daarin groeien is er op een gegeven moment een point of no return meer en wordt je volmaakt, heilig. Na de dood vallen echter alle remmingen als tijd en ruimte weg en stoot je dus in één keer door naar het volmaakt goede. Alleen je ziel blijft dan nog over, puur en ongerept.

Dit geldt dus ook als je tot het einde toe voor het kwade gekozen hebt in leven en geloven. Je zult dan na je dood in één keer vervolmaakt zijn in het kwade. Berouw is dan niet meer aan de orde. God is echter barmhartiger dan wij zondig kunnen zijn, dus tot in de laatste tellen van je leven kun je je nog bekeren, voor het goede kiezen en dan zal God je na je dood alsnog reinigen van al je zonden en littekens op je ziel en je zo heiligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom Fourradi,

Allereerst van harte welkom. Ik hoop dat je hier verder komt op de weg naar je zoektocht naar jouw Messias. Want dat is Hij. Yeshua is de beloofde Messias, hij kwam voor Israel en Hij was een Jood. Hij is uit de stam Juda en stam af van de bloedlijn van David. Daarom wordt Hij ook wel eens de Zoon van David genoemd.

Yeshua is gekomen om de Joden en de gelovigen uit de volken te verlossen van zonde(schuld) en geeft hen de mogelijkheid om verzoend te worden met God. Het is Yeshua die centraal staat op de Sabbat, Pesach, Matzot, Sjawoet, Yom HaSjofar, Yom Kippour, Soekot en de laaste (8e) Dag van Soekot. Hij is de middelste Matze die tijdens Pesach gebroken wordt en gewikkeld wordt in een doek om even later weer gevonden te worden. Hij is de bok voor de Here tijdens Yom Kippoer en het Levende water wat uitgestort wordt tijdens Soekot. Hij is het die redding brengt voor het Joodse volk. Hij is de God van Israel, beloofd door Mozes. Hij is het die de gehele Wet van Mozes heeft gehouden en deze niet heeft overtreden. Zij voet heeft geen enkele mitzwot overtreden.

Hij is het de nog meer mensen bij Gods volk heeft gebracht, zodat niemand verloren hoeft te gaan. Hij is het waarvan Jesaja, Jeremia, Mozes en alle andere profeten hebben geschreven. Hij is het die jou verzoend met God.

Voor vragen mag je ook altijd mailen via mijn profiel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid