Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik wil ergens mijn verhaal kwijt en ik denk dat ik dat het beste hier kan doen, omdat ik niet bij mijn beste vriend terecht kan met dit 'probleem'.

Het is zo dat mijn vriendje het na bijna 1,5 jaar heeft uitgemaakt..En waarom ik nu niet bij mijn beste vriend terecht kan..? nou, dat is dezelfde persoon.

Het is nu 3 dagen geleden..

Dit was zijn beslissing, en ik heb het er best moeilijk mee.Hij was mijn beste vriend en nu het uit is, ben ik bang dat ik die vriendschap ook kwijt raak. Dat wil ik niet. We hebben wel 'afgesproken' dat we vrienden zullen blijven, en ik hoop ook echt dat het gaat lukken, maar ik ben gewoon bang dat ik dat ook kwijt ga raken..

Ik hield en hou nog steeds heel veel van hem, maar ik moet in gaan zien dat het niets meer wordt..Ik ben alleen bang dat ik hem na een tijdje helemaal kwijt ben. Maar we hebben samen te veel meegemaakt om elkaar zo ineens te vergeten.. Ik ben alleen bang dat we na een tijdje langs elkaar heen gaan leven..

Ik kan het denk niet precies uitleggen..

Bedankt voor het lezen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

advies: laat hem (een tijd) helemaal los.. das de enige manier om er echt overheen te komen, hem nu steeds zien en spreken doet toch veels te veel pijn, en geeft je niet de kans te helen..

ik weet dat t ontzettend moeilijk is, en je zal je vast eenzaam en ellendig voelen, maar probeer het echt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zitten jullie samen in een vriendengroep?

ja, dat is het ook, ik ga al een hele tijd goed met hem om, hij is ook degene die mij geholpen toen mijn ouders uit elkaar zijn gegaan, hij heeft mij altijd geholpen..

Ik vind het gewoon moeilijk om hem helemaal los te laten..


Samengevoegd:

Quote:

advies: laat hem (een tijd) helemaal los.. das de enige manier om er echt overheen te komen, hem nu steeds zien en spreken doet toch veels te veel pijn, en geeft je niet de kans te helen..

ik weet dat t ontzettend moeilijk is, en je zal je vast eenzaam en ellendig voelen, maar probeer het echt!

Ik voel me al bijna mn hele leven alleen, ik heb me thuis nooit echt op mn gemak gevoeld door een slechte relatie met mijn vader..(niet dat hij me sloeg ofzo.. don't worry..) Mijn vriend was gewoon degene bij wie ik me voor de volle 100% op mijngemak voelde.

Zijn thuis voelde ook voor mij als een thuis..

Ik kan hem gewoon niet los laten..

Al zou ik het nog zo graag willen, ikdenk niet dat ik het kan..

Link naar bericht
Deel via andere websites
pet.gif trust me, ik begrijp echt dat het niet makkelijk is.. maar als je hem nu steeds ziet zal dat vast heel erg pijn doen of niet?! is het dan niet beter hem gewoon even helemaal niet te zien? zodat je een beetje went aan een leven zonder hem? lijkt me veel moeilijker hem los te laten als je hem nog steeds ziet/spreekt..
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

pet.gif
trust me, ik begrijp echt dat het niet makkelijk is.. maar als je hem nu steeds ziet zal dat vast heel erg pijn doen of niet?! is het dan niet beter hem gewoon even helemaal niet te zien? zodat je een beetje went aan een leven zonder hem? lijkt me veel moeilijker hem los te laten als je hem nog steeds ziet/spreekt..

Dat is juist het gekke ervan, als ik met hem praat of sms of msn, dan voel ik me gewoon veel rustiger..

Ik weet ook niet hoe dat kan..

We hebben ook gewoon nog steeds contact en daar ben ik heel erg blij om.

Ik zou mezelf vanbinnen opvreten als ik hem niet meer zou spreken/zien..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat komt denk ik omdat hij degene is die me altijd uit de put heeft gehaald..

Dat kan ik niet zomaar vergeten..

Hij is ook mn beste vriend, mijn maatje..

Degene tegen wie ik alles kan zeggen en met wie ik de leukste dingen kan doen..

Als ik hem niet meer zie of spreek, ben ik ook mijn beste vriend kwijt, en dat is nu juist wat ik niet wil..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is gewoon zo moeilijk..

Ik ben van nature ook heel erg onzeker over me zelf en in de 1ste klas flink gepest.

Ik had niemand.. geen vrienden die ik vertrouwde, omdat ik bijna niemand vertrouwde..

Ik leerde hem pas in de 4e klas kennen en hij nam mij toen, en nu nog steeds gewoon zoals ik was..

Ik vind het gewoon moeilijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

natuurlijk is het moeilijk, maar al die redenen die jij op soms zijn nog geen reden om je maar aan hem vast te blijven klampen.

ik ben zelf ook erg onzeker, ben vanaf de basisschool tot het mbo erg gepest.

ik ken het wel, ik kreeg op de middelbare school een vriend, die maakte het later ook uit. maar door alles kon ik hem ook niet loslaten. uiteindelijk (1,5 jaar later) kon ik dat pas, en dat voelde toch wel als een opluchting. ik kon het alleen aan. dat kan jij ook, dat moet je alleen zelf nog door krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is gewoon zo moeilijk..

Ik ben van nature ook heel erg onzeker over me zelf en in de 1ste klas flink gepest.

Ik had niemand.. geen vrienden die ik vertrouwde, omdat ik bijna niemand vertrouwde..

Ik leerde hem pas in de 4e klas kennen en hij nam mij toen, en nu nog steeds gewoon zoals ik was..

Ik vind het gewoon moeilijk..

Hoe wil jij je onzekerheid overwinnen als je niet leert jezelf te vertrouwen?

Dat het moeilijk is, weet ik, zeker van jezelf worden is ook moeilijk, maar het hoort er wel bij.

edit: typo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe lang is het al uit eigenlijk? Dit klinkt misschien een beetje hard, maar ik denk dat als over een paar weekjes het eerste heftige verdriet voorbij is, je de situatie misschien iets beter kunt overzien. smile.gif

God is bij je, vergeet dat niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe lang is het al uit eigenlijk? Dit klinkt misschien een beetje hard, maar ik denk dat als over een paar weekjes het eerste heftige verdriet voorbij is, je de situatie misschien iets beter kunt overzien.
smile.gif

Ik weet het, maar op dit moment heb ik er moeite mee..


Samengevoegd:

Ik kan het op dit moment niet goed verwerken..

en misschien is dat wel logish omdat het nog niet zo lang uit is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet het, maar op dit moment heb ik er moeite mee..


Samengevoegd:

Ik kan het op dit moment niet goed verwerken..

en misschien is dat wel logish omdat het nog niet zo lang uit is..

Waarschijnlijk, maar als je niet doorzet gaan de scherpe kantjes er ook niet af en blijft het altijd het lang moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat is juist het gekke ervan, als ik met hem praat of sms of msn, dan voel ik me gewoon veel rustiger..Ik weet ook niet hoe dat kan..We hebben ook gewoon nog steeds contact en daar ben ik heel erg blij om.Ik zou mezelf vanbinnen opvreten als ik hem niet meer zou spreken/zien..

Pas op dat je geen valse hoop houd man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Pas op dat je geen valse hoop houd man.

Ik probeer het,

maar ik kan niet voor de volle 100% zeggen dat ik geen hoop meer heb..

en ik denk dat het nog wel even blijft,

ik weet dat die hoop het voor mij ook moeilijker maakt om het te verwerken.. maar ik denk zolang ik nog van hem hou, die hoop er zal zijn.

ik kan dat niet uit zetten,

was het maar zo makkelijk, knopje om, en over..

dat gaat gewoon niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid