Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Oké, grootste valkuil, hem overromantiseren, de relatie die jullie hadden overromantiseren.

Gezien je verleden had je behoefte aan een sterke arm, een kruk, om jezelf weer op de been te helpen, om je vertrouwen dat je met mensen om kunt gaan, zonder dat je gepest wordt, dat je deugt, dat je lief en de moeite waard bent, om die gedachten weer toe te laten.

Maar je had die kruk een beetje te veel nodig. Het vertrouwen in jezelf dat je (ook zonder hem) lief bent en de moeite waard, dat moet je ook zonder hem kunnen beleven en vasthouden.

In die zin is het het beste wat je kon overkomen nu gebeurd. De kruk is weg. Het vertrouwen dat je het ook zelf kunt, dat is nog wat wankel en je denkt met verdriet terug aan de stevigheid die de kruk je gaf. Het vergt moed en tijd om op jezelf te vertrouwen, maar echt innerlijk beleefd zelfvertrouwen, weten dat je de moeite waard bent, dan kun je uiteindelijk alleen zelf doen. En als je daar weer op durft te vertrouwen, als je echt gelukkig bent in jezelf en met jezelf, dan pas ben je rijp voor een nieuwe en nu diepgaandere relatie.

Laat hem maar los, in het volste vertrouwen, dat als jullie toch bij elkaar horen te zijn, dat je elkaar dan in de toekomst nog wel eens tegen zult komen en als dat niet zo is, dan kun je dankbaar zijn voor het feit dat hij er was, dat hij tijdelijk op je pad werd gezet om er voor je te zijn, om je te laten weten dat je de moeite waard bent.

Als je hem los kunt laten, dan win je iig een goede vriend. Liefde heeft veel gezichten, die van een relatie, die van vriendschap, zorgende liefde en loslatende liefde.

Laat los en houdt de dankbaarheid voor de mooie tijd vast, maar idealiseer het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ annia

Net als hij moest ik me verhaal ook ergens kwijt, en hij ook..

Hij heeft zijn verhaal hier ook verteld en rade mij aan het ook te doen omdat er dan mensen zijn die me kunnen helpen, iets wat hij niet kan..

@ anastasia

Bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Diamond*, heb je naast je ex-vriend ook nog andere vrienden/ vriendinnen?

Ik krijg de indruk dat je 'wereld" vrij klein is, klopt dat?

Daarnaast krijg ik de indruk dat je een onzekerheid hebt die wellicht een probleem voor je is in de ontwikkeling van jezelf. Zou het niet een idee zijn om hulp te zoeken, om bijvoorbeeld mee te doen in een assertiviteitstraining?

Het lijkt me voor jezelf goed om te leren jezelf te zijn, om vertrouwen te hebben in jezelf. Uiteindelijk denk ik dat je pas een volwaardige relatie aan kunt gaan wanneer het om twee mensen gaat die zichzelf kunnen zijn en accepteren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Diamond*, heb je naast je ex-vriend ook nog andere vrienden/ vriendinnen?

Ik krijg de indruk dat je 'wereld" vrij klein is, klopt dat?

[...]

Uiteindelijk denk ik dat je pas een volwaardige relatie aan kunt gaan wanneer het om twee mensen gaat die zichzelf kunnen zijn en accepteren...

Ik heb wel meer vrienden, maar er zijn zeer weinig mensen met wie ik mijn diepste gevoelens bespreek..

Wat ik hier btw ook niet doe..

Een vriendin van mij die kan het niet begrijpen.. Dat snap ik ook, ze heeft net een vriendje en ze is met haar hoofd meer in de wolken als hier beneden..

Toen ik nog met hem was, is die onzekerheid wel gedeeltelijk verdwenen, maar nooit helemaal.. omdat er altijd nog in mn achter zit dat ik vroeger gepest ben om mijn uiterlijk..

Hij heeft mij juist geholpen om me zelf te respecteren, maar het is nooit helemaal weggeweest..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb wel meer vrienden, maar er zijn zeer weinig mensen met wie ik mijn diepste gevoelens bespreek..

Wat ik hier btw ook niet doe..

Het stelt me gerust dat je hier niet je diepste gevoelens vertelt, het blijft tenslotte internet...

Nu ik mijn vraag aan jou terug lees vraag ik me af of er iemand buiten mijn man mijn diepste gevoelens kent of gekend heeft en ik denk het niet.

Quote:
Toen ik nog met hem was, is die onzekerheid wel gedeeltelijk verdwenen, maar nooit helemaal.. omdat er altijd nog in mn achter zit dat ik vroeger gepest ben om mijn uiterlijk..

Hij heeft mij juist geholpen om me zelf te respecteren, maar het is nooit helemaal weggeweest..

Heeft hij je geholpen veranderen of was hij een mooie muur waar je achter kon kruipen?

(ik bedoel dit absoluut niet vervelend, maar een deel van je verhaal is herkenbaar...)

Uiteindelijk is er niemand die jouw die onzekerheid zal kunnen afnemen of leren ombuigen naar zekerheid, de enige die dat kan ben jij. Wellicht is het niet zozeer dat hij je heeft geholpen jezelf te respecteren, maar was hij een muur die dat verbloemde?

Ik denk dat het in de eerste plaats niet zozeer belangrijk is dat je bij iemand je diepste gevoelens kunt delen, maar dat je in de eerste plaats zult moeten leren wie je bent, wat je kan en zelf met je diepste gevoelens een weg kunnen vinden.

Het is geen schande als je iemand professioneel bezoekt om te leren hoe je jezelf kunt veranderen, van binnen uit zodat je werkelijk leert jezelf te accepteren en lief te hebben.

Misschien zit ik er totaal naast met mijn idee, dan moet je dit bericht naast je neer leggen, maar misschien heb je er wel iets aan...

Sterkte met het verwerken en Gods wijsheid! pray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heeft hij je geholpen veranderen of was hij een mooie muur waar je achter kon kruipen?

(ik bedoel dit absoluut niet vervelend, maar een deel van je verhaal is herkenbaar...)

Hij heeft mij gerespecteerd zoals ik was.

Hij heeft me ermee geholpen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij heeft mij gerespecteerd zoals ik was.

Hij heeft me ermee geholpen..

Het is zeker belangrijk om positieve ervaringen op te doen, om zo te leren dat je eerdere negatieve ervaringen niet alleen maatgevend waren/ zijn...

Maar de cruciale vraag is niet of hij je gerespecteerd heeft, de cruciale vraag is of jij jezelf geaccepteerd hebt knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is zeker belangrijk om positieve ervaringen op te doen, om zo te leren dat je eerdere negatieve ervaringen niet alleen maatgevend waren/ zijn...

Maar de cruciale vraag is niet of
hij
je gerespecteerd heeft, de cruciale vraag is of
jij
jezelf
geaccepteerd
hebt
knipoog_dicht.gif

Ik heb me lange tijd wel zo gevoeld..

dat ik mezelf geaccepteerd had..

Ik denk dat ik dat ook wel heb, maar niet volledig..

Ik weet het niet ook eigenlijk..

Zucht, ik snap mezelf niet meer..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb me lange tijd wel zo gevoeld..

dat ik mezelf geaccepteerd had..

Ik denk dat ik dat ook wel heb, maar niet volledig..

Ik weet het niet ook eigenlijk..

De eerste stappen heb je wellicht al gezet... probeer dat vast te houden en hoe moeilijk het ook is, probeer hem los te laten en verder te bouwen aan jezelf....

Quote:
Zucht, ik snap mezelf niet meer..

Sorry, het is niet mijn bedoeling diepzinnige vragen te stellen om je de put in te praten... je zit daar misschien wel helemaal niet op te wachten...

* Diana biedt een virituele schouder aan... pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry, het is niet mijn bedoeling diepzinnige vragen te stellen om je de put in te praten... je zit daar misschien wel helemaal niet op te wachten...

* Diana biedt een virituele schouder aan...
pet.gif

Maakt niet uit.. het is niet de eerste keer en het zal ook vast niet de laatste keer zijn..

Bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid