Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nee, dat zeg ik niet: link smile.gif

Ik geloof wel dat er voor alle mensen -ook die in Italië- een mogelijkheid bestaat helemaal in de bescherming van God te leven. Vaak heeft het te maken met een gebrek aan kennis.

Hos 4,6a

Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Als mensen meer kennis hebben over de bescherming van God, kunnen ze ook beter leren in Zijn bescherming te leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er vinden nu eenmaal rampen plaats op aarde en mensen gaan dood of maken ellende mee. Of je nou christen bent of niet, het risico is er en lang niet voor iedereen is er een keuze om maar veilig te wonen. En zelfs dan nog ben je nooit 100% veilig. Het is goed om op God te vertrouwen, maar dat maakt je nog niet bestand tegen een ramp. En als God een ramp voorkomt wilt dat niet zeggen dat Hij dat altijd zou doen. Hoe naar het ook kan klinken, ook als christen kun je de pech hebben in een ramp terecht te komen en veel te verliezen, zelfs je leven. Rampen waar je niks aan kunt doen. Het meest nare persoon kan een leven zonder narigheid kennen en het meest vrome persoon een aaneenschakeling kennen van rottigheid. Dat hoeft geen nare straf te zijn of een zieke speling van het lot ofzo, maar dat is gewoon het leven. We wonen nu eenmaal op een overvolle planeet met allemaal dodelijke natuur dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een verschil tussen de heiden waarbij de duivel vrij spel heeft en de gelovige die volkomen op God vertrouwt voor bescherming.

Ps 34,20

Talrijk zijn de rampen van de rechtvaardige, maar uit die alle redt hem de HERE

2 Tim 3,11

vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered.

Hand 5,19a

Maar een engel des Heren opende des nachts de deuren van de gevangenis en leidde hen naar buiten

Hand. 14

19 Maar er kwamen Joden van Antiochië en Ikonium en zij praatten de scharen om en stenigden Paulus en sleepten hem de stad uit, menende, dat hij dood was. 20 Doch toen de discipelen hem omringd hadden, stond hij op en ging de stad binnen. En de volgende dag vertrok hij met Barnabas naar Derbe.

Zie ook Hand. 27 en Ps. 73.

God heeft voor elke christen een doel en een roeping op aarde en dat doel zal niet onderbroken worden door de duivel. Er zijn christenen die denken dat ze net zo'n speelbal van de duivel zijn als andere mensen, maar dit is een verkeerde voorstelling van zaken. De kinderen van God mogen vertrouwen op Zijn bescherming.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Euh, Barbapapa, je weet toch dat Paulus net als bijna alle apostelen vermoord zijn?

God heeft voor iedereen een roeping, dat zeker. Maar die roeping zal je niet behoeden voor narigheden, zelfs niet de dood. Ook dat blijkt wel uit het leven van de apostelen. Toen stephanus werd gestenigd was zijn tijd kennelijk gekomen. Toen Paulus schipbreuk leed was het zijn tijd kennelijk nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat was hem verteld in een profetie. Zoals het hem dus verteld was, zo gebeurde het ook. Er gebeurde niets wat hem verhinderde van de roeping. Toen het werk erop zat, was er vrijheid voor hem om het aardse leven in te ruilen voor het hemelse leven.

Fil. 1

21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 22 Indien ik in het vlees blijf leven, betekent dat voor mij werken met vrucht, en wat ik moet kiezen, weet ik niet. 23 Van beide zijden word ik gedrongen: ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste; 24 maar nog in het vlees te blijven is nodiger om uwentwil. 25 En in deze overtuiging weet ik, dat ik zal blijven en voortdurend bij u allen zijn, opdat gij verder moogt komen en u in het geloof verblijden.

Eerst was Paulus nog niet van plan heen te gaan, maar toen hij zijn werk voleindigd had, was het de juiste tijd.

Ook Jezus zou al eerder bijna vermoord zijn, maar ook Hij ging pas toen het de juiste tijd was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Jezus Christus is een christen in elke situatie beschermd en een christen hoeft het aardse leven pas in te ruilen voor het hemelse leven als het werk op aarde klaar is. Een christen hoeft niet door stom toeval of een stomme natuurramp de aarde te verlaten.

Als je weinig bijzondere dingen doet, zullen je ook weinig bijzondere dingen overkomen. Als je alleen het evangelie zonder compromis vertelt, zul je tegenstand krijgen van mensen en de duivel.

Maar je zal niet door toeval of ongeluk hoeven te sterven.

Luc. 4

29 Zij stonden op en wierpen Hem de stad uit en voerden Hem tot aan de rand van de berg, waarop hun stad gebouwd was, om Hem van de steilte te storten. 30 Maar Hij ging midden tussen hen door en vertrok.

Hand. 21

10 En toen wij daar verscheidene dagen bleven, kwam uit Judea een zeker profeet, genaamd Agabus. 11 Toen deze bij ons gekomen was, nam hij de gordel van Paulus, en zich voeten en handen bindende, zeide hij: Dit zegt de heilige Geest: De man, van wie deze gordel is, zullen de Joden te Jeruzalem zo binden en uitleveren in de handen der heidenen. 12 Toen wij dit hoorden, verzochten zowel wij als de broeders daar ter plaatse hem, niet op te gaan naar Jeruzalem. 13 Toen antwoordde Paulus: Wat doet gij, dat gij weent en mijn hart week maakt? Want ik voor mij ben bereid, niet alleen gebonden te worden, maar ook te sterven te Jeruzalem voor de naam van de Here Jezus. 14 En toen hij niet te overreden was, hielden wij ons stil en zeiden: De wil des Heren geschiede.

Jes 43,2

Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden.

Dan 3,26

Toen trad Nebukadnessar op de deur van de brandende vuuroven toe; hij nam het woord en zeide: Sadrak, Mesak en Abednego, gij dienaars van de allerhoogste God, treedt naar buiten en komt hier! Toen kwamen Sadrak, Mesak en Abednego uit het vuur.

Dan. 6

22 Toen sprak Daniël tot de koning: O, koning, leef in eeuwigheid! 23 Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muil der leeuwen toegesloten, en zij hebben mij geen kwaad gedaan, omdat ik voor Hem onschuldig ben bevonden; maar ook tegen u, o koning, heb ik geen misdaad begaan. 24 Toen werd de koning ten zeerste verheugd en hij gaf bevel, dat men Daniël uit de kuil zou optrekken; Daniël werd uit de kuil opgetrokken, en generlei letsel werd aan hem gevonden, omdat hij op zijn God had vertrouwd.

Hand. 28

3 En toen Paulus een bos dor hout bijeengehaald had en op het vuur legde, kwam er door de hitte een adder uit en beet zich vast aan zijn hand. 4 En toen de inlanders het dier aan zijn hand zagen hangen, zeiden zij tot elkaar: Deze man is zeker een moordenaar, die de wraakgodin niet wil laten leven, nu hij aan de zee ontkomen is. 5 Maar hij schudde het dier af in het vuur, zonder enig letsel te ondervinden; 6 zij echter verwachtten, dat hij zou opzwellen of plotseling dood neervallen. Doch toen zij na lang wachten zagen, dat zich niets ongewoons bij hem voordeed, sloeg hun mening om en zeiden zij, dat hij een god was.

Een christen kan best een aardbeving of een tornado ofzo meemaken, maar hoeft er niet door te sterven. Daarnaast worden gelovigen vaak bewaard voor een ramp.

Ex. 8

22 Maar op die dag zal Ik het land Gosen, waar mijn volk verblijf houdt, uitzonderen, dat daar geen steekvliegen voorkomen; opdat gij weet, dat Ik, de HERE, in het land ben.

Ex. 9

4 En de HERE zal het vee van Israël afzonderen van het vee der Egyptenaren, zodat er geen stuk van het vee dat de Israëlieten bezitten, zal sterven. 5 De HERE stelde voorts een bepaalde tijd vast en zeide: Morgen zal de HERE dit doen in het land. 6 En de HERE deed dit op de volgende dag; al het vee van de Egyptenaren stierf, maar niet één stuk van het vee der Israëlieten stierf.

[...]

26 Alleen in het land Gosen, waar de Israëlieten woonden, hagelde het niet.

Ex. 10

21 Daarna zeide de HERE tot Mozes: Strek uw hand uit naar de hemel, opdat er duisternis zij over het land Egypte, zodat men de duisternis kan tasten. 22 En Mozes strekte zijn hand uit naar de hemel, en er was gedurende drie dagen een dikke duisternis in het gehele land Egypte. 23 Gedurende drie dagen kon niemand een ander zien, noch van zijn plaats opstaan; maar alle Israëlieten hadden licht, waar zij woonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid