Spring naar bijdragen

Vraagje


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

ik zou zeggen, Jezus onderwijst.....

weet je zeker dat dit de hele afbeelding is? Deze afbeelding kan op verschillende verhalen duiden aangezien Jezus de enige figuur is op de afbeelding. De persoon op de afbeelding voldoet aan de conventies die wij hebben bij het afbeelden van Jezus. Voor de rest doen de bomen nogal Europees aan en de huizen, ja die lijken weggehaald te zijn uit een expressionistisch schilderij. Poeh, ik weet niet of er over deze afbeelding een hele lange paper te schrijven valt. Ik denk dat je verder komt met een andere afbeelding waar meer figuren op te vinden zijn, zodat je iets meer "aanwijzingen" hebt welk verhaal er op de afbeelding wordt geduid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dit is niet het enige werk waar m'n paper over gaat hoor. Ik dacht zelf ook aan Jezus op de olijfberg maar het zou inderdaad kunnen dat het 'gewoon' een afbeelding van Jezus is. Ik zal het daar maar op houden denk ik.

Alvast erg bedankt allemaal.

Groetjes Lawrence

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou net zogoed de dag voor Palmpasen kunnen zijn, de intocht in Jeruzalem. Nu nog vroeg, bij Bettanië (dat lag ook hoger), en rustig. Jezus nadenken en toch ook verdrietig omdat hij weet dat hij daar zal gaan sterven, en de rest van de mensen die denkt dat hij als koning binnen zal gaan en hun koning zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Lukas 19:41-44) . . . En toen hij naderbij kwam, liet hij zijn blik over de stad gaan en weende over haar, 42 terwijl hij zei: „Indien gij, ja gij, op deze dag de dingen hadt onderscheiden die met vrede te maken hebben — maar nu zijn ze voor uw ogen verborgen. 43 Want er zullen dagen over u komen waarin uw vijanden een versterking rondom u zullen bouwen met puntige palen en u zullen omsingelen en u van alle kanten zullen benauwen, 44 en zij zullen u en uw kinderen in u tegen de grond verpletteren, en zij zullen in u geen steen op de andere laten, omdat gij de tijd waarin gij werdt geïnspecteerd, niet hebt onderscheiden.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Aimé, ja die tekst vind ik ook wel toepasselijk. Maar ik ben nog niet echt een tekstgedeelte tegengekomen waarbij het ook donker was, zoals op het schilderij.

Ik zocht al naar teksten met een combinatie van Jezus Die alleen was - op een berg- terwijl het donker was en terwijl Hij ernstig was. Maar zo'n situatie ben ik nog niet tegengekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Aimé, ja die tekst vind ik ook wel toepasselijk. Maar ik ben nog niet echt een tekstgedeelte tegengekomen waarbij het ook donker was, zoals op het schilderij.

Ik zocht al naar teksten met een combinatie van Jezus Die alleen was - op een berg- terwijl het donker was en terwijl Hij ernstig was. Maar zo'n situatie ben ik nog niet tegengekomen.

Doe ne keer uwen zonnenbril af! smile.gif

Zo donker is het nu ook weer niet hé,alle huizen zijn nog heel goed te zien,zelfs heel ver!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doe ne keer uwen zonnenbril af!
smile.gif

Ja, misschien heb ik mijn beeldscherm van de computer wel te donker staan e_53.gif

Quote:
Zo donker is het nu ook weer niet hé,alle huizen zijn nog heel goed te zien,zelfs heel ver!

Het lijkt toch wel schemerig en volgens Luc. 19 moet Hij daarna nog diezelfde dag een tempel reinigen. Ik heb daar nooit een idee van gehad dat Hij daarbij een zaklantaarn gebruikte smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid