Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Ik zou voor een paper die ik moet schrijven willen weten welk bijbels tafereel hier wordt afgebeeld. Kan iemand me hier mee helpen? Dank bij voorbaat Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Wat is hier? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Ik had er een afbeelding bijgevoegd maar die is blijkbaar niet doorgekomen Samengevoegd: link Hier is de afbeelding te bekijken. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 oh dit is een lastige. Het zou heel goed de beproefing van Jezus op de olijfberg kunnen zijn, En dat is dan de avond/nacht voor de kruiziging. maar pin me daar niet op vast. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 ik zou zeggen, Jezus onderwijst..... weet je zeker dat dit de hele afbeelding is? Deze afbeelding kan op verschillende verhalen duiden aangezien Jezus de enige figuur is op de afbeelding. De persoon op de afbeelding voldoet aan de conventies die wij hebben bij het afbeelden van Jezus. Voor de rest doen de bomen nogal Europees aan en de huizen, ja die lijken weggehaald te zijn uit een expressionistisch schilderij. Poeh, ik weet niet of er over deze afbeelding een hele lange paper te schrijven valt. Ik denk dat je verder komt met een andere afbeelding waar meer figuren op te vinden zijn, zodat je iets meer "aanwijzingen" hebt welk verhaal er op de afbeelding wordt geduid. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Quote: Op zaterdag 04 april 2009 19:11:21 schreef Lawrence.Be het volgende: Ik zou voor een paper die ik moet schrijven willen weten welk bijbels tafereel hier wordt afgebeeld. Kan iemand me hier mee helpen? Dank bij voorbaat Is het niet de bedoeling van papers dat je zelf onderzoek gaat doen? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 En mag je bij je onderzoek dan geen deskundigen raadplegen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Quote: Op zaterdag 04 april 2009 20:28:36 schreef RobertF het volgende: En mag je bij je onderzoek dan geen deskundigen raadplegen? Credible als kunst kenners collectief . Iets zegt me dat The credible review geen gangbare literatuur is voor een paper. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Marlies heeft er een master in toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Volgens mij wordt er geen specifiek bijbels tafereel uitgebeeld, maar een algemene plaat van Jezus die eenzaam op een berg aan het bidden is, uitkijkend over de stad, over de wereld. Want Jezus zocht toch ook regelmatig vooral 's nachts de eenzaamheid op voor gebed. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Dit is niet het enige werk waar m'n paper over gaat hoor. Ik dacht zelf ook aan Jezus op de olijfberg maar het zou inderdaad kunnen dat het 'gewoon' een afbeelding van Jezus is. Ik zal het daar maar op houden denk ik. Alvast erg bedankt allemaal. Groetjes Lawrence Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Gezien de ligging van de stad is Jezus op de olijfberg heel aannemelijk. Bij welke gelegenheid is niet duidelijk, maar geziende focus vanhet christendom op zijnoverlijden is de nachtvoor zijnkruisiging de meest waarschijnlijke Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Het zou net zogoed de dag voor Palmpasen kunnen zijn, de intocht in Jeruzalem. Nu nog vroeg, bij Bettanië (dat lag ook hoger), en rustig. Jezus nadenken en toch ook verdrietig omdat hij weet dat hij daar zal gaan sterven, en de rest van de mensen die denkt dat hij als koning binnen zal gaan en hun koning zal worden. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Ik vind het antwoord van Feebs tot nu toe nog het beste Op deze schildering kijkt Jezus aardig rustig en nog niet heel angstig zoals vlak voor Zijn lijden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 (Lukas 19:41-44) . . . En toen hij naderbij kwam, liet hij zijn blik over de stad gaan en weende over haar, 42 terwijl hij zei: „Indien gij, ja gij, op deze dag de dingen hadt onderscheiden die met vrede te maken hebben — maar nu zijn ze voor uw ogen verborgen. 43 Want er zullen dagen over u komen waarin uw vijanden een versterking rondom u zullen bouwen met puntige palen en u zullen omsingelen en u van alle kanten zullen benauwen, 44 en zij zullen u en uw kinderen in u tegen de grond verpletteren, en zij zullen in u geen steen op de andere laten, omdat gij de tijd waarin gij werdt geïnspecteerd, niet hebt onderscheiden.†Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 @Aimé, ja die tekst vind ik ook wel toepasselijk. Maar ik ben nog niet echt een tekstgedeelte tegengekomen waarbij het ook donker was, zoals op het schilderij. Ik zocht al naar teksten met een combinatie van Jezus Die alleen was - op een berg- terwijl het donker was en terwijl Hij ernstig was. Maar zo'n situatie ben ik nog niet tegengekomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Quote: Op zondag 05 april 2009 18:18:36 schreef Barbapapa het volgende: @Aimé, ja die tekst vind ik ook wel toepasselijk. Maar ik ben nog niet echt een tekstgedeelte tegengekomen waarbij het ook donker was, zoals op het schilderij. Ik zocht al naar teksten met een combinatie van Jezus Die alleen was - op een berg- terwijl het donker was en terwijl Hij ernstig was. Maar zo'n situatie ben ik nog niet tegengekomen. Doe ne keer uwen zonnenbril af! Zo donker is het nu ook weer niet hé,alle huizen zijn nog heel goed te zien,zelfs heel ver! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Quote: Op zondag 05 april 2009 18:50:44 schreef Aimé het volgende: [...] Doe ne keer uwen zonnenbril af! Ja, misschien heb ik mijn beeldscherm van de computer wel te donker staan Quote: Zo donker is het nu ook weer niet hé,alle huizen zijn nog heel goed te zien,zelfs heel ver! Het lijkt toch wel schemerig en volgens Luc. 19 moet Hij daarna nog diezelfde dag een tempel reinigen. Ik heb daar nooit een idee van gehad dat Hij daarbij een zaklantaarn gebruikte Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten