Spring naar bijdragen

EO: Atheïstische bus bashen


Aanbevolen berichten

nog maar een keer dan

AMSTERDAM - De Evangelische Omroep vraagt zijn achterban om slogans te bedenken als reactie op atheïstische leuzen die lange tijd op bussen in Londen te zien waren.

Op de bekende dubbeldekkers in Londen was lange tijd te lezen: "Waarschijnlijk bestaat God niet. Maakt u dus zich geen zorgen meer en geniet van het leven."

Hierop volgde al een tegengeluid, maar de EO vraagt nu aan jonge lezers om ook creatief te zijn. Op de jongerenafdeling van de website vraagt de omroep aan leden mee te doen aan het 'bashen', het mondeling aanvallen, van de atheïstische bussen. Hoeveel reacties er al zijn binnengekomen is niet bekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk door hun leuzen ook op openbare plekken neer te zetten.

Ik heb niets tegen creatieve christelijke leuzen, ook niet tegen creatieve atheïstische leuzen, maar wanneer je het bij voorbaat al 'bashen' noemt zit er iets verkeerd lijkt me.

Dan is het inderdaad triest. En niet zo'n beetje ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoiets. Misschien komt het wel omdat ik gewoon een te verloederd moraalloos persoon ben. widegrin.gif Maar bashen, of voor mijn part 'schoppen' hoeft niet persé iets verwerpelijks te zijn.

Dat hangt vooral van de context af. Of je iemand een stomp geeft op staat, of dat die persoon die je een stomp geeft in de boksring staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Iedereen weet dat bussen altijd agnostisch zijn idd.

Bussen zijn toch Intelligently Designed? Tenminste, dat mag je hopen big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Dat hangt vooral van de context af. Of je iemand een stomp geeft op staat, of dat die persoon die je een stomp geeft in de boksring staat.

Of je iemand een stomp geeft die er op staat, bedoel je?

Zoals in: ik sta erop dat je me stompt? widegrin.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid