Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Wat vinden jullie daar nu van? Las het artikel in de krant. Als christen zijnde vind ik dat te ver gaan van de EO. Ik zie het dan als mijn eigen mening en kijkend naar Jezus. Jezus zei bid voor je naasten maar bid ook voor je vijanden. Vergeef ze zijn onwetend. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Definieer 'het artikel' want ik heb geen idee waar je het over hebt... Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 ging over dat de EO: 'Atheïstische bus bashen' stond een artikel in de krant waarschijnlijk mocht dat niet als titel? Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Misschien is het handiger als je het stukje hier plaatst Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 nog maar een keer dan AMSTERDAM - De Evangelische Omroep vraagt zijn achterban om slogans te bedenken als reactie op atheïstische leuzen die lange tijd op bussen in Londen te zien waren. Op de bekende dubbeldekkers in Londen was lange tijd te lezen: "Waarschijnlijk bestaat God niet. Maakt u dus zich geen zorgen meer en geniet van het leven." Hierop volgde al een tegengeluid, maar de EO vraagt nu aan jonge lezers om ook creatief te zijn. Op de jongerenafdeling van de website vraagt de omroep aan leden mee te doen aan het 'bashen', het mondeling aanvallen, van de atheïstische bussen. Hoeveel reacties er al zijn binnengekomen is niet bekend. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Oh, dit artikel had ik niet gelezen... Dank je. Maar ik vind het vrij triest. Het is dé ultieme manier om aan atheistisch Nederland te laten zien dat christenen inderdaad erg bekrompen zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op vrijdag 03 april 2009 15:07:20 schreef JoostG het volgende: Maar ik vind het vrij triest. X2 ze kunnen hun aandacht beter aan iets nuttigs besteden... Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ja he maar goed de kranten kunnen het ook verdraaien. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ja, dat kan ook Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 hoe zat het ook al weer met andere wang toekeren? Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Denk dat het bij de EO niet meer bestaat. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op vrijdag 03 april 2009 14:59:27 schreef Godfriend het volgende: Jezus zei bid voor je naasten maar bid ook voor je vijanden. Vergeef ze zijn onwetend. Je gaat er nu al zo'n beetje van uit dat een ongelovige automatische vijandig tegenover het christendom staaat, begrijp ik? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Admod note: Moved GA >> MNM + titel gewijzigd. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Die atheïstische bus en die eo actie laten me volledig koud. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ik snap niet precies hoe de EO zich dat voorstelt, maar net zoals Olorin laat dit zowel de bus als deze actie mij volledig koud. Samengevoegd: Al denk ik wel dat een bus in het geheel niet als atheistisch kan worden beschreven. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op vrijdag 03 april 2009 15:34:38 schreef Machiavelli het volgende: Al denk ik wel dat een bus in het geheel niet als atheistisch kan worden beschreven. Iedereen weet dat bussen altijd agnostisch zijn idd. Link naar bericht Deel via andere websites
_Tijn 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op vrijdag 03 april 2009 15:05:26 schreef Godfriend het volgende: ..... mee te doen aan het 'bashen', het mondeling aanvallen, van de atheïstische bussen. En hoe hadden ze dat willen doen? Even praktisch gezien, zeg maar? Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Waarschijnlijk door hun leuzen ook op openbare plekken neer te zetten. Ik heb niets tegen creatieve christelijke leuzen, ook niet tegen creatieve atheïstische leuzen, maar wanneer je het bij voorbaat al 'bashen' noemt zit er iets verkeerd lijkt me. Dan is het inderdaad triest. En niet zo'n beetje ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Quote: Op zaterdag 04 april 2009 14:00:16 schreef Dagmar het volgende: maar wanneer je het bij voorbaat al 'bashen' noemt zit er iets verkeerd lijkt me. Wat bedoelen ze volgens jou met 'bashen'? Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 'Schoppen tegen x', da's de lading die 'bashen' meestal heeft toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Zoiets. Misschien komt het wel omdat ik gewoon een te verloederd moraalloos persoon ben. Maar bashen, of voor mijn part 'schoppen' hoeft niet persé iets verwerpelijks te zijn. Dat hangt vooral van de context af. Of je iemand een stomp geeft op staat, of dat die persoon die je een stomp geeft in de boksring staat. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Quote: Op vrijdag 03 april 2009 15:42:01 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Iedereen weet dat bussen altijd agnostisch zijn idd. Bussen zijn toch Intelligently Designed? Tenminste, dat mag je hopen Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 04 april 2009 20:44:24 schreef Olorin het volgende: Dat hangt vooral van de context af. Of je iemand een stomp geeft op staat, of dat die persoon die je een stomp geeft in de boksring staat. Of je iemand een stomp geeft die er op staat, bedoel je? Zoals in: ik sta erop dat je me stompt? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Nee, de fout zit 'm in dat ik 'staat' schreef, maar 'straat' bedoelde. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 04 april 2009 21:50:58 schreef Think het volgende: [...] Bussen zijn toch Intelligently Designed? Tenminste, dat mag je hopen Euh, nee. Bussen zijn door natuurlijke omstandigheden ontstaan, in de volksmond 'door toeval'. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Ik wil de EO wel helpen verzinnen met leuzen: "Er bestaat waarschijnlijk een God. Luister nu naar de dominee en verpieter je leven!" Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Ik zat meer te denken aan 'er bestaan waarschijnlijk geen christenen, dus maak je geen zorgen en geniet van je leven' Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten