Spring naar bijdragen

testje; hoe krijg je iets gedaan?


kieskieskies!  

  1. 1. kieskieskies!

    • A
      4
    • B
      9
    • C
      5


Aanbevolen berichten

Hoi lieve Crediblers. bye.gif

Misschien willen jullie me helpen met een testje? Ik wil wat dingen voor mezelf helder krijgen/onderzoeken. Ik stel het even heel zwartwit met een poll en in je post zelf kun je het nuanceren. Als het even kan, heb ik liever niet dat je antwoord C kiest, maar als je, naar eer en geweten niet anders kan, omdat je vind dat de vraagstelling niet goed is o.i.d. dan moet het maar. puh2.gif

De vraag is eigenlijk vrij simpel; hoe krijg jij over het algemeen iets gedaan bij een ander als je moest kiezen?

A. Door het te behalen door hard te werken, ergens voor te strijden als dat nodig is. Desnoods m'n 'kont tegen de krib te gooien' als het moet.

B. Door samenwerking, m'n charmes danwel overredingskracht te gebruiken, door het te vragen.

C. Anders. nl

Zou je bij je antwoord je leeftijd willen vermelden? smile.gif En optioneel, maar zou ik wel fijn vinden, als je móest kiezen, bij welk Godsbeeld voel je je het meest thuis?

Christus \'pantocrator\'

pantocrator_sophia.jpg

De 'strijdende God' zogezegd, de overwinnaar, de koning van het heelal?

of

Christus aan het Kruis

christ-on-the-cross.jpg

De 'lijdende God', de liefhebbende God, de nabije God?

Als gezegd, het is wat zwartwit, maar wil toch eens kijken wat er 'gebeurt'. Atheisten/anders-isten zijn niet uitgesloten, maar enig inlevingsvermogen wordt wel verwacht. smile.gif

Voor éénieder die meedoet, dankjewel. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Antwoord B, door samenwerken creëer je win-win situaties, heb je echter te maken met een notoire dwarsligger dan ga over op plan A en bestrijd je diegene.

Ik kies ook allebei, zonder zijn almacht kon hij ons niet verlossen van de zonde en zonder zijn lijden is er geen sprake van verzoening van onze schulden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(als niets-ist toch proberen antwoord te geven)

ik kan bij de poll niet kiezen. het ligt er namelijk puur aan bij wie ik het voor elkaar moet krijgen. als ik iets voor elkaar moet krijgen bij iemand in mijn naaste omgeving die erg belangrijk voor me is zal ik voorzichtiger zijn dan bij iemand waarvan het me niet zo boeit wat diegene van me denkt (instanties, ggz etc). bij die laatste ben ik soms erg geneigd om m'n kont tegen de krib te gooien en gewoon te doen wat ik wil. al is het soms een combinatie (zoals bij B staat, charmes. nu gebruik ik geen charmes maar wel een hoop toneel. en niet het charme toneel.)

en over god, beiden. een 'liefhebbende' god zou mij aansprekebn als ik zou geloven. maar een 'strijdende' god ook. (als in: dat hij niet een beetje in de hemel op een wolk zit toe te kijken wat er allemaal gebeurt maar dat hij ook 'meehelpt'. (oh crap wat kan ik op dit moment slecht zeggen wat ik bedoel))

-edit- leeftijd! 22.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou ik iets bij iemand anders gedaan willen krijgen? Als het geen kind van mij is is het geen verantwoordelijkheid van mij. Dan kan ik alleen duidelijk en helder uitleggen, maar ik draag niet de verantwoordelijkheid dat iemand anders iets doet wat ik wil.

Mocht het wel iemand zijn waar ik de verantwoordelijkheid voor draag, laten we zeggen een leerling uit een van mijn stageklassen ga ik voor c; een combinatie van gezag waar je op kan staan en charmes waardoor de persoon meer gemotiveerd raakt.

Sowieso is de context waarin de, laten we het corrigering noemen,, plaatsvindt bepalend. Ik kan een leerling corrigeren omdat ik redeneer vanuit de les met de hele klas, en die lijdt eronder als ik een lastige leerling heb. Eigenlijk is het standpunt dan ook niet dat ik iets gedaan wil hebben bij een leerling, maar dat ik de les wil vervolgen met de hele klas en iemand de les verstoord, dus ik die persoon moet corrigeren. In feite verwijs ik alleen naar iets wat boven mij als leraar en de leerling hangt, namelijk, de context van een les, in plaats van dat ik mijn verlangen uitdruk over het gedrag van een leerling.

Maar meestal is iets gedaan krijgen bij iemand anders door allebei de opties zo letterlijk en zwart wit gesteld nooit van toepassing op mijn handelen; ik vind dat ik in het gros van de situaties ook niet de verantwoordelijkheid heb om iets gedaan te krijgen bij andere mensen. Ik kan inlichten over voor- en nadelen en mijn aanbevelingen, maar ik kan niet andere mensen dwingen.

En ik heb het gemengde godsbeeld van allebei, immers, Christus is de overwinnaar door Zijn lijden omwille van ons.

Ik ben 22 jaar en mijn lievelingskleur is groen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Antwoord B, dat past echt goed bij mij.

Als ik iets echt wil, dan ga ik meestal net zo lang door totdat ik het krijg. Door redeneren, andere mensen te overtuigen en de situatie zo te schetsen dat het een win-win situatie is. Na 1 keer geef ik het ook niet op, ik blijf vaak net zolang door gaan als nodig is. Ik weet ook precies hoe ik mijn charmes in de strijd moet gooien.

Dat klinkt allemaal vrij akelig, maar daar tegenover staat dat ik (vrijwel) nooit iets onredelijks vraag, en open sta voor ander mans visie ergens op. Als iemand mij laat zien waarom ik iets niet zou krijgen, en hij/zij heeft een goede motivatie, een sterkere motivatie dan ik, dan draai ik bij.

Ik ben meestal goed doordacht, en ga net zolang door totdat mensen mijn motivatie begrijpen, maar wanneer zij sterkere argumenten hebben draai ik me bij.

Als ik kijk naar de twee Godsbeelden vind ik het lastig om te kiezen. Ik wil ook eigenlijk niet kiezen, maar omdat dit een test is en ik wil slagen, antwoord ik toch maar.puh2.gif Niet gekozen is altijd fout. puh2.gif

Ik kies dan voor Christus 'pantocrator'

Ik vind het lijden heel belangrijk, en de hele clou van het evangelie, maar het belangrijkste voor mij is dat het niet bij het lijden is gebleven. Jezus heeft geleden, en is opgestaan, en is nu overwinnaar en koning voor altijd. Hij is nu met en in ons aan het werk, om iedereen te bereiken, het evangelie te verspreiden, en ons leven veel beter te maken dan het was. De talenten en gaven die wij hebben te activeren en ons een doel te geven in ons leven.

Ik geloof dat hij aan de rechterhand van God zit, naast zijn troon, en niet zit te niksen, hij is bezig, liefdevol en dichtbij dat wel.

Het liefdevol en dichtbij zou mij lui maken. Als God dat alleen zou zijn, dan zou ik niets meer hoeven doen, alleen maar te genieten van elk moment, intens gelukkig van het feit dat ik geliefd ben en dat alles zo goed is. Er zou een soort gesetteldheid komen, waarin de meeste groei en actie aan vooraf is gegaan.

En zeker in tijden waarin we nu leven, waar mensen aan de grond zitten, emotioneel, financieel of op andere vlakken is het goed om verder te kijken, en naar andere mensen toe te treden.

Het houdt niet op alleen bij de redding, het gaat verder. God heeft veel meer plannen met ons, en veel meer doelen voor ogen. Het leven met God begint pas echt wanneer je ja zegt tegen hem. We kunnen zoveel groeien, en zoveel betekenen.

Verder heb ik geen lievelingskleur, wil ik later moeder worden, vind ik spruitjes vies en ben ik 20.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kies A: hoewel B ook wel voorkomt is het voornamelijk A. (Goh verrassing) Ik doe het liever zelf dan dat ik samenwerk.

De enige omschrijving die enigzins in mijn godsbeeld past is:

"de koning van het heelal"

mijn hypothetische god is erg trancedent en bemoeit zich niet direct met de mensheid. In wezen is het bestaan van God irrelevant voor de mensheid.

ik ben 31

Link naar bericht
Deel via andere websites

B, hoewel A ook wel eens gebeurt als de omstandigheden er echt naar zijn. Nuja, ik ben ook wel graag iemand die op m'n eentje werkt, dus als het gewoon kan zonder dingen van anderen gedaan te moeten krijgen, des te beter. knipoog_dicht.gif

Ik heb nooit zo vreselijk veel kunnen aanvangen met Christus Pantocrater eigenlijk, terwijl het beeld van de Gekruisigde iets is dat mij in al zijn vreselijke schoonheid echt kan raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry kon het niet laten heb toch andwoordt c gekozen widegrin.gif

Het hangt namelijk helemaal van de situatie af.

In sommige situaties moet je hard werken om te bereiken wat je wilt en kunnen charmes alleen maar tegen werken.

Soms kun je beter je charmes gebruiken omdat je dan met hard werken en pushen alleen maar het tegenovergestelde bereikt smile.gif

En wat dat Godsbeeld betreft kun je God idd niet in één beeld omschrijvensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid