Spring naar bijdragen

Lijden omwille van Christus?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Niet alleen.

Ja, Hitler had een programma dat leidde tot hel, dood, ziekte, oorlog, gevangenschap, slavernij enz.

Jezus Christus heeft een Programma dat leidt tot redding, voorspoed, gezondheid, vrede, rust, blijdschap, bescherming, vrijheid.

Zie je het verschil tussen het werk van de duivel en het werk van Jezus Christus?

Quote:

[...]

Ze kregen niet echt de kans om rustig aan ziekte dood te gaan he?
biggrin.gif

Het is voor elke christen de bedoeling dat je niet de kans krijg om rustig aan ziekte dood te gaan.

Quote:

en niet in zulke geweldige gezonde toestand.

Waarom denk je dat?

Quote:

[...]

Dat maakt niet uit. Het is ten diepste een zelfgerichte, materialistische Godslastering die hij verkondigt.

Het is een Godsgerichte geestelijke verheerlijking van God die ik verkondig.

Quote:

Kritische vragen en kantekeningen zijn dus niet echt welkom.

Waarom zijn die niet welkom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit is natuurlijk wel geweldig, we kunnen precies zien wie goede christenen zijn en wie niet. Iedereen die in een arbeidersbuurt woont en hard moet werken om het hoofd boven water te houden of een WIA-uitkering heeft kan per definitie geen goede christen zijn.

Waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is een Godsgerichte geestelijke verheerlijking van God die ik verkondig.

Dat mag je denken. Ik weet dat het Godslasterlijk is. Een onbarmhartige keiharde verkondiging die mensen teleurstelt en op eigen kracht terugwerpt. Al noem je het honderd keer Godsgerichte geestelijke verheerlijking, het blijft een Godslasterlijke ketterij die mij doet walgen en woede oproept.

Quote:
[...]

Waarom zijn die niet welkom?

Waarschijnlijk omdat het te lastig voor je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kweenie, dat is het beeld wat ik van executies heb

Lees dan even dit topic vanaf het begin.

Quote:

[...]

Nee, jij zegt dat die mensen minder zijn, niet ik.

Dat heb ik nog nooit gezegd en zal ik ook nooit doen.

Quote:

[...]

Dat mag je denken. Ik weet dat het Godslasterlijk is. Een onbarmhartige keiharde verkondiging die mensen teleurstelt en op eigen kracht terugwerpt. Al noem je het honderd keer Godsgerichte geestelijke verheerlijking, het blijft een Godslasterlijke ketterij die mij doet walgen en woede oproept.

Het gaat juist niet om eigen kracht. Het gaat om de kracht van God. Het is een barmhartige, liefdevolle verkondiging die mensen blij maakt.

Luc. 7

22 En Hij antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij gezien en gehoord hebt: Blinden worden ziende, lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen, doden worden opgewekt, armen ontvangen het evangelie; 23 en zalig is wie aan Mij geen aanstoot neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom niet?

Omdat God immers ons rijkdom en gezondheid wil geven.

Oh wacht, jouw god is een onbarmhartige eikel die iedereen die twijfelt aan jouw prediking laat stikken in armoede en ellende. Dat is waar, het enige wat die misbruikte kinderen hoefden te doen om met rust gelaten te worden, die mensen die een rotbaantje hebben in een fabriek en worstelen om hun drie kinderen te onderhouden was het op de juiste manier lezen van hun Bijbel. Maar dat deden ze niet, ze geloofden slechts in verzoening, verlossing, vergeving van zonden en een hemel waar alle tranen gedroogd zouden worden. Dan zijn ze die verlossing uit die aardse ellende natuurlijk niet waard.

Kots!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh wacht, jouw god is een onbarmhartige eikel die iedereen die twijfelt aan jouw prediking laat stikken in armoede en ellende. Dat is waar, het enige wat die misbruikte kinderen hoefden te doen om met rust gelaten te worden, die mensen die een rotbaantje hebben in een fabriek en worstelen om hun drie kinderen te onderhouden was het op de juiste manier lezen van hun Bijbel. Maar dat deden ze niet, ze geloofden slechts in verzoening, verlossing, vergeving van zonden en een hemel waar alle tranen gedroogd zouden worden. Dan zijn ze die verlossing uit die aardse ellende natuurlijk niet waard.

Mijn God is een liefdevolle Vader Die iedereen rust, vrede, blijdschap, gezondheid, rijkdom, vrijheid, bescherming enz. wil geven.

Voor Hem is iedereen het waard om die verlossing uit wereldse ellende te ontvangen. Hij geeft het uit genade.

Mat 19,22

Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mijn God is een liefdevolle Vader Die iedereen rust, vrede, blijdschap, gezondheid, rijkdom, vrijheid, bescherming enz. wil geven.

Voor Hem is iedereen het waard om die verlossing uit wereldse ellende te ontvangen. Hij geeft het uit genade.

Maar toch doet hij dat niet. Toch laat hij kinderen die oprecht in hem geloven lijden. Toch laat hij vrome mensen keihard werken voor een klein loon waar ze nauwelijks van kunnen rondkomen.

Geloven die mensen niet? Of geeft jouw god alleen rijkdom, blijdschap, vrijheid en gezondheid aan een paar uitverkorenen? Leg mij dit eens uit.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mat 19,22

Toen de jongeling [dit] woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.

Ah, dus die kinderen die misbruikt worden houden teveel vast aan hun aardse goederen? Verrek! Dan is het natuurlijk hun eigen schuld. Domme kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God laat geen mensen lijden. God heeft iedereen uitverkoren voor Zijn zegeningen. Ze zijn voor iedereen bedoeld.

Redding is ook voor iedereen, maar nog niet alle mensen op aarde hebben zijn redding aangenomen.

Al zijn zegeningen zijn ook voor iedereen, maar nog niet alle mensen op aarde hebben al zijn zegeningen aangenomen.

Het is een ongeveer even groot mysterie. Christenen verbazen zich erover dat ongelovigen geen redding, verlossing en eeuwig leven aannemen.

Sommige christenen verbazen zich erover dat hun broeders en zusters zo weinig de zegeningen aannemen van genezing, voorspoed enz.

Er zijn atheïsten die de Bijbel hebben gelezen en toch (nog) niet de keuze voor Jezus hebben gemaakt.

Er zijn gelovigen die de Bijbel hebben gelezen, maar toch (nog) niet de allesovertreffende rijkdom van Christus in volheid hebben aangenomen.

Het is een testament. Lees nauwkeurig wat de erflater je allemaal heeft nagelaten in Zijn testament.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God laat geen mensen lijden. God heeft iedereen uitverkoren voor Zijn zegeningen. Ze zijn voor iedereen bedoeld.

Dat is fijn.

Quote:

Redding is ook voor iedereen, maar nog niet alle mensen op aarde hebben zijn redding aangenomen.

Ah, dat maakt het duidelijk.

Die kleine jochies die door priesters werden misbruikt waren gewoon ongelovige honden.

De reden dat mijn moeder een poos in de AOW heeft gelopen kwam door haar gebrek aan geloof.

Die kinderen die elk jaar naar Nederland voor vakantie komen vanwege de situatie in hun thuisland en in kindertehuizen zitten waar het behoorlijk zwaar kan zijn hebben geen geloof.

Dan hebben ze die ellende inderdaad allemaal zelf verdient.

Maar ik ben blij dat ik een ander evangelie ken, want van het jouwe zou ik atheist worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is fijn.

[...]Ah, dat maakt het duidelijk.

Die kleine jochies die door priesters werden misbruikt waren gewoon ongelovige honden.

De reden dat mijn moeder een poos in de AOW heeft gelopen kwam door haar gebrek aan geloof.

Die kinderen die elk jaar naar Nederland voor vakantie komen vanwege de situatie in hun thuisland en in kindertehuizen zitten waar het behoorlijk zwaar kan zijn hebben geen geloof.

Dan hebben ze die ellende inderdaad allemaal zelf verdient.

Maar ik ben blij dat ik een ander evangelie ken, want van het jouwe zou ik atheist worden.

Al die ellende is er gekomen als gevolg van de oerzonde / erfzonde enz.

De gevolgen van de oerzonde / erfzonde kunnen worden opgeheven door het offer van Jezus Christus.

Luc. 19

37 Toen Hij reeds dichterbij kwam, aan de glooiing van de Olijfberg, begon de gehele menigte der discipelen vol blijdschap God te prijzen, met luider stem, om al de krachten, die zij gezien hadden, 38 en zij zeiden:

Gezegend Hij, die komt,

de Koning, in de naam des Heren;

in de hemel vrede en ere in de hoogste hemelen.

39 En enige der Farizeeën uit de schare zeiden tot Hem: Meester, bestraf uw discipelen.

Mensen kunnen de heerlijkheid van Jezus Christus in blijdschap aannemen of er aanstoot aan nemen. Mijn wens is het dat de lezers van dit topic deze goede boodschap in blijdschap aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Al die ellende is er gekomen als gevolg van de oerzonde / erfzonde enz.

De gevolgen van de oerzonde / erfzonde kunnen worden opgeheven door het offer van Jezus Christus.

Weet je waar jij onderscheid in moet maken? Tussen de verlossing na het aardse leven en dit aardse leven. Sorry hoor, maar misschien zijn het wel juist kinderen van God die het hardste lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weet je waar jij onderscheid in moet maken? Tussen de verlossing na het aardse leven en dit aardse leven. Sorry hoor, maar misschien zijn het wel juist kinderen van God die het hardste lijden.

Heb je ook mijn twee eerste posts van dit topic gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

O.k. smile.gif

Ja, ik maak altijd onderscheid tussen het lijden om Christus' wil dat er inderdaad nu is. Dat lijden houdt pas op na dit leven.

Maar er staan beloften in de Bijbel dat de gelovigen gezond mogen zijn enz. . Maar in de hemel ís iedereen al gezond, dus dan heb je niets meer aan die beloften. In de hemel lees je waarschijnlijk ook niet meer de Bijbel. De Bijbel en de beloften zijn er voor nu, dus dat betekent dat de Vader ons nu voor nu genezing beloofd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O.k.
smile.gif

Ja, ik maak altijd onderscheid tussen het lijden om Christus' wil dat er inderdaad nu is. Dat lijden houdt pas op na dit leven.

Maar er staan beloften in de Bijbel dat de gelovigen gezond mogen zijn enz. . Maar in de hemel ís iedereen al gezond, dus dan heb je niets meer aan die beloften. In de hemel lees je waarschijnlijk ook niet meer de Bijbel. De Bijbel en de beloften zijn er voor nu, dus dat betekent dat de Vader ons nu voor nu genezing beloofd heeft.

En hoe verklaar je dan al die zieken?

Al die mensen die op ongelofelijke pijnlijke manieren sterven?

Mensen die hun kniën kapot bidden, maar waarbij de ms niet overgaat?

Mensen die er alles voor zouden geven als de kanker bij hun man/vrouw weggaat, maar dat niet gebeurd?

Geloven die niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb jij cijfers?

Ik houd hier thuis geen cijfers bij smile.gif Ik zelf ben overtuigd, dus voor mijzelf hoef ik geen cijfers bij te houden. En ik zie het ook niet als mijn roeping om cijfers bij te houden om mensen te overtuigen. Jezus hield waarschijnlijk ook geen cijfers bij. Zover ik kan herinneren staan er alleen cijfers over de wonderbare spijzigingen in de Bijbel wat betreft de wonderen.

Maar mijn vraag om cijfers was een wedervraag als antwoord op iemand die mij om cijfers vroeg.

Quote:

[...]En hoe verklaar je dan al die zieken?

Al die mensen die op ongelofelijke pijnlijke manieren sterven?

Mensen die hun kniën kapot bidden, maar waarbij de ms niet overgaat?

Mensen die er alles voor zouden geven als de kanker bij hun man/vrouw weggaat, maar dat niet gebeurd?

Geloven die niet?

De ziekten verklaar ik als gevolg van de zondeval. Die mensen geloven wel, maar weten waarschijnlijk veel van de redding van God en van veel andere kennis uit de Bijbel, maar weten misschien minder over genezing en gezondheid en over Gods wil daarover en dat Zijn beloften echt waar zijn voor hen. Ik kan het niet even allemaal even snel vertellen, want ik kan niet ineens alles vertellen wat er in de Bijbel over staat. Ik wil het wel vertellen, maar dan ben ik even bezig.

Hier wordt het trouwens heel uitgebreid uitgelegd.

(Ik heb alleen nu even geen tijd meer om te reageren. Ik moet even andere dingen doen. Als het gewenst is, zal ik later weer reageren.)

Admod note: overbodig linkje verwijderd. Barbapapa, argumenting by linking mag nog steeds niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid