Spring naar bijdragen

Lijden omwille van Christus?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik houd hier thuis geen cijfers bij
smile.gif
Ik zelf ben overtuigd, dus voor mijzelf hoef ik geen cijfers bij te houden. En ik zie het ook niet als mijn roeping om cijfers bij te houden om mensen te overtuigen. Jezus hield waarschijnlijk ook geen cijfers bij. Zover ik kan herinneren staan er alleen cijfers over de wonderbare spijzigingen in de Bijbel wat betreft de wonderen.

Maar mijn vraag om cijfers was een wedervraag als antwoord op iemand die mij om cijfers vroeg.

[...]

De ziekten verklaar ik als gevolg van de zondeval. Die mensen geloven wel, maar weten waarschijnlijk veel van de redding van God en van veel andere kennis uit de Bijbel, maar weten misschien minder over genezing en gezondheid en over Gods wil daarover en dat Zijn beloften echt waar zijn voor hen. Ik kan het niet even allemaal even snel vertellen, want ik kan niet ineens alles vertellen wat er in de Bijbel over staat. Ik wil het wel vertellen, maar dan ben ik even bezig.

wordt het trouwens heel uitgebreid uitgelegd.

(Ik heb alleen nu even geen tijd meer om te reageren. Ik moet even andere dingen doen. Als het gewenst is, zal ik later weer reageren.)

Nee laat maar zitten, ik geloof dat ik mij aansluit bij Machiavelli, oa in het atheist zijn of dit evangelie en in het grootste gedeelte van zijn laatste post.

Echt, ik walg hiervan. Sorry

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De ziekten verklaar ik als gevolg van de zondeval.

Waar baseer je dat op? Want bij mijn weten wordt daar in Genesis met het zetten uit de hof van Eden niks over gezegd, aangezien het God zelf is die daar aan het woord is, moet je van hele goeie huize komen wil je daar iets bij mogen verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn atheïsten die de Bijbel hebben gelezen en toch (nog) niet de keuze voor Jezus hebben gemaakt.

Er zijn christenen die de bijbel hebben doorgelezen en daardoor atheist zijn geworden.


Samengevoegd:

Oh, en Barba: ergens ligt nu een baby dood te gaan aan kanker... Te weinig geloof of meer een gevalletje van: shit happens?

[edit]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar er staan beloften in de Bijbel dat de gelovigen gezond mogen zijn enz.

En wat is nu eigenlijk gezond? Volgens mij was de vader van Liset lichamelijk gezien wel ziek, maar qua geestesstaat behoorlijk gezond, want verzoend met God toen hij overleed.

Dát is de gezondheid die bedoeld wordt. Wat jij doet is een westerse visie projecteren op de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar baseer je dat op? Want bij mijn weten wordt daar in Genesis met het zetten uit de hof van Eden niks over gezegd, aangezien het God zelf is die daar aan het woord is, moet je van hele goeie huize komen wil je daar iets bij mogen verzinnen.

Heel strikt gezien heb je misschien gelijk.

Volgens de zondeval zou de mens sterven. Vanaf dat de dood macht had, begon de dood in de mens te werken met ziekte.

Gen 2,17

maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.

In Deut. 28 is te lezen dat ziekte onder de vloek valt.

Quote:

Oh, en Barba: ergens ligt nu een baby dood te gaan aan kanker... Te weinig geloof of meer een gevalletje van: shit happens?

[edit]

Ik geloof dat dat als gevolg van de zondeval is. Maar ik geloof ook dat een baby met kanker ervan kan genezen.

Quote:

Maar waarom kon die baby niet gelijk door naar het paradijs? Het is onwaarschijnlijk dat betreffende baby iets heeft geleerd van kanker.....

Het is niet Gods wil als iemand kanker heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En wat is nu eigenlijk gezond? Volgens mij was de vader van Liset lichamelijk gezien wel ziek, maar qua geestesstaat behoorlijk gezond, want verzoend met God toen hij overleed.

Dát is de gezondheid die bedoeld wordt. Wat jij doet is een westerse visie projecteren op de Bijbel.

In het NT kun je lezen wat Jezus bedoelt met gezondheid als Hij mensen geneest.

Ik projecteer niet de westerse visie op de Bijbel, maar de oosterse visie. Zoals je weet ligt Jeruzalem in het oosten en is het christendom afkomstig uit Jeruzalem en de wijde omgeving daarvan.

De oosterse visie is dat iemand naar lichaam, ziel en geest volkomen gezond is naar de wil van Jahweh.

Quote:

gevolg van de zondeval is dat ziekte als ziekte wordt ervaren, net als de dood als dood wordt ervaren. Best wel een groot nuanceverschil.

Gevolg van het volbrachte werk van Jezus Christus is dat ziekte en de dood geen macht meer hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat blijkt niet uit je citaat.

Uit een citaat kan niet alles blijken.

Quote:
Wel mooi trouwens hoe je het verhaal over Lazarus en de rijke negeert
thumbsup.gif

Ja, ik weet niet wat je ermee wil zeggen, dus laat ik het (even) voor wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het bestaat nog wel, maar het heeft maar zeggingskracht voor zover de christen dat toelaat.

1 Kor 15,55

Dood, waar is uw overwinning? Dood, waar is uw prikkel?

Mijn ouders stierven toen ik 9 was. En weet je? de dood heeft welzeker een angel. En die angel doet verschrikkelijk veel pijn. Heeft geen ruk met wat dan ook te maken, behalve dan dat de dood wel degelijk een angel heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel ontkent de dood ook niet.

1 Kor. 15

26 De laatste vijand, die onttroond wordt, is de dood, 27 want alles heeft Hij aan zijn voeten onderworpen. Maar wanneer Hij zegt, dat alles onderworpen is, is blijkbaar Hij uitgezonderd, die Hem alles onderworpen heeft.

Maar er is een leven in Christus mogelijk waarbij kan worden geheerst over de dood, ziekte, zonde, verdriet, ellende, armoede enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het bestaat nog wel, maar het heeft maar zeggingskracht voor zover de christen dat toelaat.

1 Kor 15,55

Dood, waar is uw overwinning? Dood, waar is uw prikkel?

54 En wanneer dit verderfelijke zal onverderfelijkheid aangedaan hebben, en dit sterfelijke zal onsterfelijkheid aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden, dat geschreven is: De dood is verslonden tot overwinning.

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?

Opvallend dat je vers 54 weg laat, waardoor de context heel anders wordt dan jij suggereerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De duivel zal alles op het pad van een mens willen brengen en nog meer bij christenen dan ongelovigen, omdat de duivel de gelovigen des te meer haat.

1 Petr 5,8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.

In het Engels staat het er nog duidelijker. Er staat dat de duivel rondgaat, zoekende wie hij *mag* verslinden.

Be sober, be vigilant; because your adversary the devil, as a roaring lion, walketh about, seeking whom he may devour:

Het is de christen die in verbond staat met de Vader die de duivel moet duidelijk maken dat deze hem/haar niet mag verslinden.

Het is belangrijk de duivel te leren wederstaan.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Anders dan wat CvW zegt, zal de duivel mij niets kunnen doen, omdat ik de duivel alle hoeken van de kamer laat zien, in de kracht van mijn Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid