Spring naar bijdragen

Geloof...


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

Tsja, of het klopt of niet, daar gaat alleen God over.
Persoonlijk
geloof ik in een vrij volle hel.

>33% van alle mensen ooit geleeft?

(jaja, ik weet, vast überfout om met iets concreets te komen, maar ik ben nu eenmaal nieuwsgierig, nee heb ik... puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik wel. Onder andere op dit forum. Maar ik zei al dat ik die 1/3 wellicht te ruim inschat. Als in jullie kerk wordt geleerd dat je géén heilszekerheid hebt, en dat je geoordeeld zal worden naar je daden, dan zullen Luther en Calvijn zich in hun graf omdraaien, maar zeg ik in alle oprechtheid: welkom thuis!

[...]Dat zeg ik he. Behoor je dus toch tot die 1/3 die de letterlijke woorden van Christus niet op zichzelf van toepassing acht. Materieel dondert het niks, want je gelooft misschien niet dat de werken je redden, je doet die werken toch, dus per saldo zit je redelijk safe.

[...]

Nee.
widegrin.gif

Hmm, ik denk er nog eens over na. Er klopt in mijn ogen iets niet helemaal, maar ik weet niet precies wat. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nog even door gedacht, als je uitgaat van "alle mensen die ooit geleefd hebben", dan denk ik dat je hard richting de 75% hel gaat. Ik ben geen optimist wat dit betreft.

Hoezo denk je dat? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid