Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, is er iets op tegen om een alias te gebruiken op internet? In de zin dat je een fictief persoon creëert met een hele andere achtergrond? Waarbij je dus achter die fictieve, zelfgemaakte persoon op internet zit? Is daar iets op tegen of niet? Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in een grijs verleden ooit een ICT achtergrond gehad. Sinds dien ben ik, in combinatie met mijn realistische wereldbeschouwing, nog wantrouwend naar persoonlijke NAW gegevens op het internet te plaatsen.

Dat is voor mij de reden. Er hoeft maar één persoon te zijn die er misbruik van wilt maken. Dus zeker als ik meer persoonlijke info op een plaats plaats wat door iedere onbekende te zien is, heb ik liever geen link met mijn NAW gegevens en die persoonlijke info.

Ook met NAW gegevens zelf ben ik erg voorzichtig.

Wat niet zegt dat ik bijv. crediblers niet vertrouw (een aantal hier weten wel wie ik ben), maar het probleem is, is dat dit geen gesloten netwerk is maar een publiek forum, wat toegankelijk is voor elke BOT of geen stijler of guest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoezo mag je geen alias meer gebruiken dan? Dan zijn we in principe bijna allemaal strafbaar dus inclusief jezelf
smile.gif

gr. amckie

Nee waar het om gaat is dat je jezelf echt voordoet als iemand anders. Dus ander gezicht (foto's van een ander gebruiken), een ander "leven" bedenken, enz. Ik zal het eens uitzoeken als je dat wilt. Ik hoorde het laatst hier in huis (vriendinlief zijnde criminoloog) voorbij komen maar 't gaat bij mij vaak het ene oor in en het andere uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je bent strafbaar als je je als 30 jarige pedo voordoet als meisje van 14, via internet afspreekt met een "even" oud internetvriendinnetje en vervolgens dingen doet die niet door de beugel kunnen.

Maar het aannemen van een alias is niet meer dan gebruikelijk op internet. Het lijkt me niet dat het strafbaar is om een nieuwe persoonlijkheid te verzinnen, maar daarmee kan je het wel lastig maken voor jezelf.

Over die persoongegevens kan ik meepraten, ik ben een poos lastig gevallen via internet en dat was geen pretje. Aan de andere kant, de kans is klein dat je gepakt word. Bovendien is het voor mij nu kansloos om alsnog mn gegevens te willen beschermen. Ik vertrouw in 't goede van de mens.. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid