Étoile 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 @olorin: Idd, maar dan nog Overigens ga ik meestal op woensdag (faculteitsfeesten/verenigingsborrel) of donderdag (stapavond ) uit dus dat is dan wel weer voordelig ivm de kerkdienst Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:41:40 schreef MartineV het volgende: [...] Oh sorry, ik wist niet dat dingen die je even NIET opbouwen meteen niet goed zijn? Het is je zielsheil, dan past onverschilligheid een christen niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:50:50 schreef AndreasJ het volgende: [...] Het is je zielsheil, dan past onverschilligheid een christen niet. Was jij niet die man van 'ik ben slechts een eenvoudige drummer'? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:41:40 schreef MartineV het volgende: Oh sorry, ik wist niet dat dingen die je even NIET opbouwen meteen niet goed zijn? Zijn er 'neutrale' dingen dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Heb jij ook geblowed dan CvW? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:52:04 schreef Olorin het volgende: [...] Was jij niet die man van 'ik ben slechts een eenvoudige drummer'? Ik geef ook alleen maar tegengas, van het alleen maar van harte met elkaar eens zijn schiet niemand wat op. Je kan pas goeie conclusies trekken als je overal geweest bent, wat zelfbewuster met de eindconclusies zeg maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:57:04 schreef Cornelius van Wijck het volgende: I never inhaled Ja zo heb ik ook wel eens een sigaar -knip- -ADMOD note: Pius, gedraag je! - Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:56:24 schreef AndreasJ het volgende: Ik geef ook alleen maar tegengas, van het alleen maar van harte met elkaar eens zijn schiet niemand wat op. Je kan pas goeie conclusies trekken als je overal geweest bent, wat zelfbewuster met de eindconclusies zeg maar. Ik vond de vraag i.i.g. zinnig. Ik bedoel, zijn er 'neutrale daden'? Ik denk het niet. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:48:34 schreef AndreasJ het volgende: Mits je hiermee bedoelt dat je een getuige kan zijn van Christus neem ik aan? Nee, gewoon wat ik zeg: dat als je geloof 24-7 een rol speelt, dat ook zo is in de ontspanning met je vrienden en sterker nog: dat de ontspanning met je vrienden geloofsopbouwend kan zijn. Quote: Bekend met Augustinus? Wel eens van gehoord Ik neem aan dat jij doelt op dat Augustinus heeft gezegd dat je maar beter niet kunt dansen (waar ik niets van weet, maar ik neem het gelijk van je aan ) Dat hij heilig is, betekent niet dat hij zijn hele (christelijke) leven ex cathedra heeft gesproken en geschreven. Dat zou tevens betekenen dat seks alleen mag om kinderen te maken en dat we in dubbele predestinatie moeten geloven en die dingen gaan toch echt tegen de katholieke leer in, hoe katholiek Augustinus ook was. Alleen het feit dat hij zoiets over dansen heeft gezegd, is voor mij geen reden om niet te dansen. Samengevoegd: Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:57:04 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] I never inhaled Oh, and I bet you never had sex with that woman either? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Neuh, meer over de kunst. Da's een reactie op de drager van een boodschap en dus afleiding/ruis in een boodschap. En die boodschap is al niet veel soeps. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 23:03:25 schreef AndreasJ het volgende: Neuh, meer over de kunst. Da's een reactie op de drager van een boodschap en dus afleiding/ruis in een boodschap. En die boodschap is al niet veel soeps. Wat Augustinus heeft gezegd, bedoel je? Mmm, verbazingwekkend ... Er is toch door de eeuwen heen veel kunst geproduceerd die mensen juist dichterbij het Evangelie heeft gebracht ipv er verder vanaf. Enfin, dit is offtopic, naar de disco maar weer (en ik - als ouwe taart die dat helemaal niet meer aankan met een week werken in verschiet - naar bed ) Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 22:44:14 schreef Barbapapa het volgende: [...] Inderdaad. 1 Kor 10,23 Alles is geoorloofd, Nou, zijn we er gelijk uit: Ja, je mag als christen naar een discotheek en dat is zélfs bijbels te onderbouwen Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 23:28:16 schreef JoostG het volgende: [...] Nou, zijn we er gelijk uit: Ja, je mag als christen naar een discotheek en dat is zélfs bijbels te onderbouwen En je mag er zélfs werken Wat zou het immers ook uitmaken? Want we weten toch, er staat geschreven: Er is geen God. (Ps 14:1) Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 23:28:16 schreef JoostG het volgende: [...] Nou, zijn we er gelijk uit: Ja, je mag als christen naar een discotheek en dat is zélfs bijbels te onderbouwen Het is goed om de context te lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op zondag 25 januari 2009 23:28:57 schreef wateengedoe2 het volgende: [...] En je mag er zélfs werken Quote: Wat zou het immers ook uitmaken? Want we weten toch, er staat geschreven: Er is geen God. (Ps 14:1) Dat moet haast wel, ik werk namelijk voor de satan, aldus mijn voormalige gemeente... Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Ik heb net mn tanden gepoetst, laat ik dat in het vervolg maar niet meer doen want.... ik werd er niet echt door opgebouwd, en dat kan natuurlijk niet he!!! seriously... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 [- Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op maandag 26 januari 2009 00:29:41 schreef MartineV het volgende: Ik heb net mn tanden gepoetst, laat ik dat in het vervolg maar niet meer doen want.... ik werd er niet echt door opgebouwd, en dat kan natuurlijk niet he!!! Juist wel toch? Ik bedoel, je hebt je lichaam, je tempel, toch bijgehouden? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 En of het van nut is, is ook van belang. 1 Kor 10,23 Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op. En om nog completer te zijn: het is goed als je er niet door wordt gebonden. 1 Kor 6,12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd, maar ik zal mij door niets laten knechten. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 BP, heel fijn dat je met bijbelteksten strooit en daarna tegen mij zegt dat ik dingen in de context moet lezen, maar zou je die context dan ook uit willen leggen en, als het niet te veel gevraagd is, ook je eigen mening willen geven? Misschien ligt het aan mijn geloof of aan mijn niveau van al-dan-niet-christelijk zijn maar ik volg je niet zo en de teksten die je plaatst laten momenteel geen belletje rinkelen. Maar goed, misschien ben ik gewoon disco-doof. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op maandag 26 januari 2009 00:42:57 schreef JoostG het volgende: BP, heel fijn dat je met bijbelteksten strooit en daarna tegen mij zegt dat ik dingen in de context moet lezen, maar zou je die context dan ook uit willen leggen en, als het niet te veel gevraagd is, ook je eigen mening willen geven? Misschien ligt het aan mijn geloof of aan mijn niveau van al-dan-niet-christelijk zijn maar ik volg je niet zo en de teksten die je plaatst laten momenteel geen belletje rinkelen. Maar goed, misschien ben ik gewoon disco-doof. Ik leg het je liever niet uit, want het zijn de Heilige Geest en het Woord Die je het moeten vertellen. Ik kan je niet vertellen hoe je moet leven, want dan zou ik je een dode wet vertellen, terwijl je juist moet leven vanuit je nieuwe hart dat van vlees is. Vanuit dat hart zul je de waarheid weten. Ez 36,26-27 een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven. Mijn Geest zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt. Samengevoegd: Quote: Op maandag 26 januari 2009 00:40:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Kijk dus uit met flossen! Ja, want voor je het weet heb je een floskundige nodig. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 25 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Quote: Op maandag 26 januari 2009 00:47:50 schreef Barbapapa het volgende: [...] Ik leg het je liever niet uit, want het zijn de Heilige Geest en het Woord Die je het moeten vertellen. Ah, het ligt dus toch aan mijn christelijkheid en bij gebrek daaraan begrijp ik je niet! Bedankt voor deze verlichting! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten