Spring naar bijdragen

De Bijbel, waar of niet? ARGUMENTEN


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hee iedereen!

Ik moet een opdracht maken voor school.

Dit is de opdracht:

Schrijf nu zelf (ongeveer 2 A4) een persoonlijke evaluatie over deze materie (schepping & evolutie) waarin je laat zien hoe je de argumenten vóór en tégen waardeert met betrekking tot het denken over schepping en evolutie. Betrek bij de conclusie ook je eigen geloofsovertuiging.

Ik ben zelf actief christen. Maar ik vind het moeilijk om echt argumenten te hebben over: waarom is de Bijbel waar etc. Echte feiten..

En ik weet al helemaal geen argumenten waarom de Bijbel niet waar zou zijn..

Ik mag in het verslag ook meningen & citaten van anderen gebruiken. Dus ik zou het heel erg fijn vinden als jullie je mening gaven!

Heel erg bedankt alvast!

Ik vind het trouwens zelf ook een interessant onderwerp!

Liefs,

Marieke

GBY!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Argumenten voor en tegen blijven zowel wb schepping als evolutie allemaal gebaseerd op geloofsaannames. Daarbij merkt Pascal al terecht op dat er geen directe tegenstelling in schepping en evolutie hoeft te zitten. Misschien een aardige wending voor het werkstuk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hee iedereen!

Ik moet een opdracht maken voor school.

Dit is de opdracht:

Schrijf nu zelf (ongeveer 2 A4) een persoonlijke evaluatie over deze materie (schepping & evolutie) waarin je laat zien hoe je de argumenten vóór en tégen waardeert met betrekking tot het denken over schepping en evolutie. Betrek bij de conclusie ook je eigen geloofsovertuiging.

Kijk eens in de topics op Credible die gaan over dat onderwerp. Daarin worden verschillende visies uiteen gezet door Christenen en niet-Christenen omtrent dit onderwerp. Zoek hier maar eens.

Quote:
Ik ben zelf actief christen.

Das mooi. smile.gif

Quote:
Maar ik vind het moeilijk om echt argumenten te hebben over: waarom is de Bijbel waar etc. Echte feiten..

Wat maakt iets een echt feit, is dat puur schriftuurlijk of vanuit de wetenschap bekeken. Wat maakt de Schrift nu voor je waar?

Quote:
En ik weet al helemaal geen argumenten waarom de Bijbel niet waar zou zijn..

Als je het argument weet waarom je nu uitgaat van de waarheid van de Schrift dan kan je die omdraaien en aanduiden waarom deze niet waar zou zijn. Echter, zoals aangedragen, wat is waar?

Ga je uit van een Schrift die van kaft tot kaft waar is of geloof je in Goddelijke inspiratie bij het opschrijven van de Schrift. Een antwoord hierop kan je al helpen over de vraag wat nu voor jou waar is. Wat geloof jezelf in deze kwestie?

Quote:
Ik mag in het verslag ook meningen & citaten van anderen gebruiken. Dus ik zou het heel erg fijn vinden als jullie je mening gaven!

Meningen te over hier op Credible, kijk eens rond in een van de vele topics, misschien kan je daar ook al uit putten, zonder dat wij het hier meteen voor zeggen. knipoog_dicht.gif

Quote:
Heel erg bedankt alvast!

Graag gedaan.

Quote:
Ik vind het trouwens zelf ook een interessant onderwerp!

Zeker weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Och, ze probeert iets complex zo zwart wit uit te drukken voor een verslag. Ik dacht ik geef haar alvast een conclusie, maakt het schrijven van het verslag misschien wat makkelijker.

Nee dan deze:

De Bijbel is waar, omdat de Kerk zegt dat ze waar is.

* Pius is blij dat 'ie katholiek is big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik was laatst mijn bijbel kwijt, toen was het meer 'Waar is mijn bijbel?'

Jij bent toch (nog) Evangelisch? Ik dacht dat die altijd pratende Bijbels hadden. Had je 'm niet even kunnen roepen? Of praat 'ie wel maar luistert 'ie niet? noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij bent toch (nog) Evangelisch? Ik dacht dat die altijd pratende Bijbels hadden. Had je 'm niet even kunnen roepen? Of praat 'ie wel maar luistert 'ie niet?
noparty.gif

Wat een totaal respectloze, denegrerende, arrogante, ondoordachte, laatdunkende en vervelende opmerking is dit zeg!!! Ik vraag mij af...jij noemt jezelf een Christen? En dan praat je zo over de bijbel en over je evangelische broeders en zusters? Je moest je diep schamen!

Shalom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een totaal respectloze, denegrerende, arrogante, ondoordachte, laatdunkende en vervelende opmerking is dit zeg!!! Ik vraag mij af...jij noemt jezelf een Christen? En dan praat je zo over de bijbel en over je evangelische broeders en zusters? Je moest je diep schamen!

Shalom!

Ik vond em wel grappig, hoor. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de forumcultuur voor je iemand een draai om de oren wilt geven. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een totaal respectloze, denegrerende, arrogante, ondoordachte, laatdunkende en vervelende opmerking is dit zeg!!! Ik vraag mij af...jij noemt jezelf een Christen? En dan praat je zo over de bijbel en over je evangelische broeders en zusters? Je moest je diep schamen!

Shalom!

Je bedoelt dit ongetwijfeld goed, maar vergeet niet dat er ook nog zoiets bestaat als 'humor' he. Ik denk niet dat Andreas dit denigrerend of vervelend opnam, het was gewoon een plaagstoot die ik niet eens onverdiend vond na zijn eigen flauwe woordgrapje.

(Kort gezegd: maak je niet druk. flower.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst welkom op Credible, waarschijnlijk moet je nog een beetje wennen aan de interchristelijke satire, soms geslaagd en soms wat minder geslaagd. Wij verstokte protestantjes mogen Pius graag een beetje (vriendschappelijk) opjutten door 'Nee, Pius is katholiek' te zeggen. Dit hoort er een beetje bij.

En tja, de opmerking van Pius moet je een beetje zien in de context van Pius gevoel voor humor. Dit gezegd hebbende verzoek ik de meute om weer lief te zijn en lekker ontopic te reageren.

* Harm-Jan kijkt ook boos naar AndreasJ en mompelt wat over 'voorbeeldfunctie' en 'moderatorschap'. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

rofl.gif

Blij dat in ieder geval iemand de lol ervan inziet.

Harm-Jan. Bedankt voor de uitleg.

Ik zal mij als Evangelisch Pro-Israël Christen open opstellen...(zal maar gelijk even uitleggen wat mijn eigen identiteit is. knipoog_dicht.gif )

Shalom voor ieder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid