Spring naar bijdragen

Boeken: inleiding bijbel/geloof


Aanbevolen berichten

Een goede vriendin van mij is de laatste tijd bezig met het geloof. Ze is niet gelovig opgevoed, zelfs met een zekere afkeer ten opzichte van het Christendom. Na wat dingen die ze de laatste tijd heeft meegemaakt, wil ze graag meer weten over het geloof en vooral ook de bijbel.

Ik help haar hier graag bij, maar nu zou ik haar ook graag een toegankelijk, inspirerend en mooi boek geven wat kan helpen in de zoektocht naar geloof.

Hebben jullie tips voor vrij luchtige en toegankelijke boeken?

(Ik hoop dat deze post in de goede subforum heb geplaatst.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, ik ga even naar jullie tips kijken. Bedankt! Wel handig inderdaad om te achterhalen welke boeken bij Alpha cursussen worden gebruikt.

@Olorin: Lewis is geweldig, maar misschien iets te diepgaand. Ik heb het boek wat je noemt nog niet gelezen, maar mijn ervaring met C.S. Lewis zijn vrij veel lange zinnen, lastige zinsconstructies en vooral ook veel (interessante) diepgang. Of is dat in dit boek minder dan in enkele van zijn andere boeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Olorin: Lewis is geweldig, maar misschien iets te diepgaand. Ik heb het boek wat je noemt nog niet gelezen, maar mijn ervaring met C.S. Lewis zijn vrij veel lange zinnen, lastige zinsconstructies en vooral ook veel (interessante) diepgang. Of is dat in dit boek minder dan in enkele van zijn andere boeken?

Mja, zou kunnen. Maar brieven uit de hel zijn zoals de titel zegt brieven, van een mentor aan zijn leerling demontje. Vind het zelf best een mooi boek, maar ik dacht er aan omdat de setting van het boek wel grappig is waardoor het minder droog is dan bijv. 'onversneden christendom' of 'het probleem van het lijden'.

Maar de zinsconstructies kunnen misschien nog steeds wel lastig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iets van Adrian Plass?

Daar zat ik ook aan te denken, want dat vind ik zelf ook leuk om te lezen. Behalve dat ik dus iets meer op zoek ben naar een soort van geloofsinleiding, meer informatie, vergelijkbaar met een alpha cursus. Ik denk dat de boeken van Adrian Plass daar niet zo geschikt voor zijn. Maar ik kan natuurlijk een van mijn boeken geven van hem, dus dat doe ik zeker een keer.

Anyhow, iedereen tot nu toe bedankt voor het meedenken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Adrian Plass is heel leuk, maar ik denk idd vooral van mensen die al een beetje into christendom zijn.

Zijn er geen boekjes van de alpha cursus die gemaakt zijn zonder het doel om die cursus te volgen? (Zou het niet weten)

Jé, eerst lewis, dan Plass, nu Alpha cursus. We zijn wel erg into Anglicanen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar, waarom laat je haar niet gewoon een Alpha-cursus volgen dan? Of, als dat een stapje te ver is: www.waaromjezus.nl of - mocht ze een katholieke achtergrond hebben (ja, ook die kunnen tamelijk anti-christelijk opgevoed worden widegrin.gif) - www.waaromjezus-rk.nl. Nog 'n site, gericht op jongeren: www.geloofskwesties.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar, waarom laat je haar niet gewoon een Alpha-cursus volgen dan?

Ik denk dat dat een stap te ver is inderdaad, maar ik geef haar eerst wel een mooi boek, heb het er wat meer over en als ik merk dat ze nog steeds (ehhh) geïnteresseerd is (ik kan me niet anders voorstellen knipoog_dicht.gif) dan geef ik de alphacursustip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid