Spring naar bijdragen

Seks voor het huwelijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 462
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik zie ook niet in waarom je zou moeten wachten met seks totdat je getrouwd bent. Op een gegeven moment gebeurt het gewoon,

verbaasd.gif Als in: oops, slipped tripped and landed on his dick? Kom op, het gebeurt niet gewoon, het is een bewuste beslissing waar twee mensen bij betrokken zijn.

Quote:

en als je er allebei aan toe bent zie ik niet in waarom dat niet voor het huwelijk kan.

Het kan ook wel. Dat betwist niemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Maar wel dat het schade zou toebregen als je het zou doen voor het huwelijk, waarom dan ?

Tieners die zwanger zijn, alleen staande moeders omdat de man in kwestie er niks van wil weten. En laten we het niet over geslacht ziekten hebben. Natuurlijk kan dit ook in een huwelijk gebeuren, maar de kans daarop lijkt me toch een stuk kleiner omdat je elkaar al langer en een stuk beter kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tieners die zwanger zijn, alleen staande moeders omdat de man in kwestie er niks van wil weten. En laten we het niet over geslacht ziekten hebben. Natuurlijk kan dit ook in een huwelijk gebeuren, maar de kans daarop lijkt me toch een stuk kleiner omdat je elkaar al langer en een stuk beter kent.

Er zijn ook tieners die trouwen en zwanger worden. Zwanger worden komt door iets anders.

Alleenstaande moeders komt wel voor omdat de man in kwestie niets van wil weten, komt ook bij getrouwde stellen voor. Geslachtsziekten worden niet voorkomen door te trouwen. Of je houdt het bij 1 partner of gebruikt condooms. Heeft dus alweer niks met trouwen te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

klinkt mij in de oren als 'wat een onzin...'

maar dat zal wel aan mij liggen.

Er zullen ongetwijfeld meer mensen zo over denken als jij.

Maar ik denk er, door de Bijbel, verhalen van verschillende mensen, en mijn eigen ervaring anders over!

Ik veroordeel niemand als hij/zij seks heeft voor het huwelijk, zeker niet! Maar ik zou iedereen aanraden om 't niet te doen en te ontdekken wat voor zegen dat voor je relatie zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb je goed. En wat wou je daar precies mee zeggen?

Seks voor het huwelijk zou schadelijk zijn omdat tieners dan zwanger worden, de oorzaak zou zijn voor alleenstaande moeders en geslacht ziekten.

Ik ben het daar niet mee eens, omdat er voorbehoedsmiddelen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Seks voor het huwelijk zou schadelijk zijn omdat tieners dan zwanger worden, de oorzaak zou zijn voor alleenstaande moeders en geslacht ziekten.

Ik ben het daar niet mee eens, omdat er voorbehoedsmiddelen zijn.

En die werken natuurlijk voor de volle honderd procent en onder alle omstandigheden hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De pil meer dan 99%.

niet onder alle omstandigheden


Samengevoegd:

Quote:

Ik ben niet perse tegen seks voor het huwelijk, maar als je seks wilt hebben moet je wel het risico nemen dat je zwanger kan raken.

Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat JosM zegt:

Ofwel, je kan door voorbehoedsmiddelen te gebruiken wel proberen te voorkomen dat je zwanger raakt, maar mocht het tóch gebeuren, dan is het de bedoeling dat je ook bij elkaar blijft en kiest om het kind te houden. Als je nog niet een relatie hebt waarin je zo voor elkaar zou kiezen, ben je ook nog niet rijp voor seks in mijn ogen.

Daarom zei ik ook al dat seks mijns inziens op zich wel zou kunnen voor het huwelijk, maar dan alleen in een relatie waarin je een keuze voor elkaar hebt gemaakt voor het leven... Dus dat je ook voor elkaar kiest als ineens blijkt dat het niet zo is gegaan als je had geplanned...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

niet onder alle omstandigheden

Hoe bedoel je? Als je de pil neemt niet nee, maar anders toch echt meer dan 99%.

De pil

De pil is het populairste voorbehoedsmiddel. Daarom zijn er veel verschillende merken. Indien juist en langdurig gebruikt, heeft de pil een betrouwbaarheidsgraad van 99%. De pil voorkomt dat spermacellen zich samenvoegen met een eicel. De pil dient elke dag genomen te worden en verliest zijn effect wanneer er een dag wordt overgeslagen.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De pil kan niet in combinatie met sommige medicijnen en voglens mij was er nog niets.

Graag even aangeven welke combinaties niet kunnen, in hoeveel procent van de relaties dat is en het laatste van je zin snap ik niet.


Samengevoegd:

De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt overigens in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik kan je talloze bronnen geven, maar ik beperk me even tot een site die bepaald niet anti-pil is:

link

We kunnen natuurlijk de discussie aan gaan over de term "abortief". Voor het morele aspect is relevant aan abortus provocatus, dat een reeds bevruchte eicel, door menselijk ingrijpen, bewust, wordt vernietigd. Als je nu naar de derde werkzaamheid van de pil kijkt op genoemde site, zie je precies wat de abortieve werking van de pil is: de pil maakt dat een eventueel toch (als de eerste twee werkingen falen) bevruchte eicel niet kan innestelen. In morele zin dus exact hetzelfde als abortus provocatus.

Genoeg aan mijn bewijsplicht voldaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het gaat maar door en het is toch zo eenvoudig, het standpunt en de leer van de Kerk over sex voor het zogenaamde huwelijk is duidelijk zeer zeker bij de Katholieken OKK,RKK,Orthodoxen,en de mensen staande iin de Reformatie ter rechter zijde.Hoe het in werkelijkheid ten praktijke is is een andere vraag zoniet in eerste beginsel de verantwoording van de man/vrou zelf in vrijheid van geweten.

Wat wel weer opvallend is dat draden die over sex gaan heel lang lopen,een verheulende vorm van wat men niet zou mogen,een oude wijsgeer zei eens over sex moet je niet praten maar doen.Alleen verstandig handelen zou een kroonjuweel in deze moeten zijn.

Al met al de Kerk op grond van de Heilige Schrift heeft niet voor niets zijn regels in deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid