Spring naar bijdragen

Christenen en het milieu


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Je zou kunnen proberen iets nauwkeuriger te zijn. Wat jij doet is niet inhoudelijk reageren, en dan vervolgens tegen iemand anders nog wat over mij beweren, mij woorden in de mond leggend. Dat is onbeschoft disucssieren.

Je zit bewust te sarren, en met flauwekul van de soort "je kan niet ontkennen" gevolgd door iets wat je wederom gewoon projecteert, heb je een drogreden te pakken.

Niet even goede vrienden meer, geen vrolijke vrienden. Als je er niet tegen kan dat mensen het met je oneens zijn is dat jammer. Als je dat oplost met kinderachtigheden is dat heel jammer. Maar je doet maar hoor.
bye.gif

Tja, dat moet jij natuurlijk zelf weten. Wel jammer dat de discussie nu spaak loopt, net nu ik heb uitgelegd waaròm ik niet inhoudelijk kòn reageren. We argumenteerden namelijk langs elkaar heen (vind ik). Misschien moet je proberen dingen niet al te persoonlijk op te pakken, gewoon een advies. Je bent zelf volgens mij ook niet de meest tactische poster hier, probeer er dan ook begrip voor op te brengen als de ander een keer met de tact van een neushoorn de plank misslaat.

zvnna: ik ga op je reageren, ik moet het alleen weer helemaal opnieuw typen helaas. Gaat dus even duren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

* zucht

Nog eens; en dat zijn?

Ik heb op je profiel iets gezet dat hopelijk informatief is, teneinde hier on-topic te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik argumenteerde. Jij negeerde, en legde me woorden in de mond die alleen maar gericht waren op het kalt stellen van mijn bijdrage aan de discussie.

[...]Ik pak het niet persoonlijk op, behalve dat geleuter over vrienden. Voor mij is vriendschap iets persoonlijks. Voor de rest vergis je je als je denkt dat het mij raakt om te zien dat je niet in staat bent normaal in gesprek te gaan.

[...]Dat je inziet dat je in dit topic je met de tact van een neushoorn gedraagt getuigt van zelfkennis. Dat je denkt dat je met een jij-bak veel indruk maakt moet je zelf weten.

Zucht. Dit slaat toch nergens op? Een beetje beweren dat de ander "niet argumteert". Er viel m.i. niets te argumenteren omdat we van elkaar m.i. niet goed begrepen wat we bedoelden. Daarom heb ik verduidelijkt wat ik bedoelde. Ik ben blij te horen dat het je niet raakt, mij raakt het namelijk wel. Diep. Tot tranen toe.

En wat is een jij-bak?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet je wat jammer is, dat mensen hun energie verdoen met afgeven op elkaar en dat niemand een serieuse inhoudelijke reactie plaatst.

Ik doe mijn best maar ik kan nu even niet meer nadenken over het milieu. Sorry. Worddocumentje met mijn gedachten is echter in de maak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het zó graag weer gewoon over het onderwerp willen hebben. Namelijk, hoe denk je vanuit je geloof over het milieu, over dierenwelzijn, over de bio-industrie? Waar ligt je taak als christen? De rest, hierboven, negeer ik gewoon (behalve dat van zvnna dan, die houdt dat te goed van me).

Ik ga nu weer verder met mijn samenvatting. Grmbl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De rest, hierboven, negeer ik gewoon (behalve dat van zvnna dan.

Knap l*llig naar mij toe... noparty.gif

Maar ik zal je een stukje helpen, HW. De vegalogie leert ons, dat het onze taak is, ervoor te zorgen, dat alles en iedereen zo kan zijn als God het bedoeld heeft. Dat betekent onder meer, dat dieren op een zo natuurlijk mogelijke wijze moeten kunnen leven. Panda's die in de natuur niet kunnen overleven, omdat ze niet weten hoe ze zich moeten voortplanten, moeten gewoon uitsterven. Pech voor de liefhebbers, maar dat is óók natuur! Daarentegen doorgaan met het kappen van Indonesisch regenwoud, zodat de orang oetan geen leefruimte overhoudt, is vanuit vegalogisch oogpunt volkomen tegen Gods wil. We zijn rentmeester over de schepping. Dat betekent, dat we de schepping intact moeten laten, en zorg dragen, dat er geen onherstelbare gaten vallen in de schepping.

De vegaloog eet gewoon vlees, lekker gekruid; sudderlapjes, uitgebakken speklapjes mét zwoerd(!), schnitzel, shoarmaatje (maar alleen in een echte shoarmatent, en dan bij voorkeur bij ééntje met een afbeelding van Baba Shenouda of zo...), rund, varken, lam, kalf, fazant, duif, kip, krokodil, waterbuffel, bison, everzwijn... Ieder dier heeft het recht om gegeten te worden. Met het eten van schildpadden- en haaiensoep ben ik echter gestopt. Dat een schildpad bij levende lijve wordt geslacht, of dat een haai wordt gevangen, van zijn vinnen wordt beroofd en dan bloedend en (on)wel weer in het zoute water wordt gesmeten... die wetenschap zorgt ervoor, dat ik die soep niet kan eten. Toen ik het niet wist wel, maar ik kan bij het eindoordeel niet meer zeggen; "Wir haben es nicht gewusst..." Door deel te nemen aan die maaltijden, neem ik deel aan de slachtpartijen.

De meeste vegalogen zijn dus heel eenvoudig lieve vleeseters.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid