Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Oh , ja ik overdreef wellicht een beetje. Maar érgens hoop ik nog altijd dat alle homoseksuele broeders en zusters die boos zijn op God en christenen leren dat ze geaccepteerd zijn zoals ze zijn. Misschien een product van een gebroken schepping, maar zeg nou zelf, wie is dat nou niet?

Nu ja, en dit soort relativatie maakt dat ik christenen meestal wel kan pruimen (is MC-aans voor totaal geen problemen mee hebbend). Ik ben niet boos op god, want geen geloof meer, maar de houding van veel, zo niet de meeste, christenen vind ik niet storend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Oh , ja ik overdreef wellicht een beetje. Maar érgens hoop ik nog altijd dat alle homoseksuele broeders en zusters die boos zijn op God en christenen leren dat ze geaccepteerd zijn zoals ze zijn. Misschien een product van een gebroken schepping, maar zeg nou zelf, wie is dat nou niet?

Héél erg mee eens, goed gezegd! yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik gun iedereen zijn roze kerstmis, maar wat willen ze er in godsnaam mee bereiken? De parodie op het smurfenlied komt mij voor de geest bij het lezen van dit bericht.

Als een blauw kerststal smurf is, waarom een roze dan niet.

Ik had een kennis met een kerstsmurf, dat was zo ontzettendesmurf. Smurfin met babysmurf en timmersmurf als de heilige familie. Brilsmurf als een wijze uit het oosten, lolsmurf natuurlijk ook vanwege zijn eeuwige cadeautjes, en grote smurf vanwege zijn alchemistische kennis widegrin.gif Boeresmurf, moppersmurf en potige als herders.

Nee een rozestal moet kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een roze kersstal vind ik niettemin bijzonder onsmakelijk. Lelijke kitsch gecombineerd met relschoppen van wat homo's. Brrr.

Akkoord, ik vind het ook een beetje zinloos. Nog niemand heeft me kunnen uitleggen wat precies het doel is van die roze kerststal, behalve dan dat het "leuk" is. Natuurlijk krijgen ze er wel veel publiciteit door. Persoonlijk ben ik er niet tegen, maar ik ben er wel tegen om mensen tegen de schenen te trappen, zonder goede reden.

Trouwens:

Quote:

"Het Parool" schreef het volgende:

Of de roze kerstmarkt in de Reguliersdwarsstraat zal zijn, is nog niet zeker. Stadsdeel Centrum heeft het Thorbeckeplein geopperd. Van Dalen: ''We zijn erover in gesprek. Van onze achterban hebben we begrepen dat men zich daar minder thuisvoelt, omdat het er volstrekt heterogericht is en sommigen er ook incidenten hebben meegemaakt.''

Dat woordje heterogericht doet mijn nekharen overeind staan. Dit slag volk - heterohaters noem ik ze weleens - heeft volgens mij geen idee wat emancipatie daadwerkelijk betekent. Smoesjes, m.i.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Emancipatie gaat gepaard met wat auw bij de groepen die de emanciperende groep het meest discrimineerde. Over het algemeen is dat auw een stuk minder als het oorspronkelijke auw wat de emanciperende groep heeft ondervonden. Ik zie het nut van een roze kerststal niet echt, maar ik weet wel dat zoiets peanuts is vergeleken met uit de kast komen in een christelijke omgeving. Ik kan het wel relativeren: de zeikende christenen in deze zijn de echte mietjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie het nut van een roze kerststal niet echt, maar ik weet wel dat zoiets peanuts is vergeleken met uit de kast komen in een christelijke omgeving.

Breek me de bek niet open. Ik zie alleen niet echt in hoe het één het ander rechtvaardigt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En als je mensen maar voldoende reduceert tot een eigenschap, maak je objecten van ze, waar je ongeremd tegen mag schoppen, want objecten zijn toch zonder gevoel en kunnen niet gekwetst worden.

En dat vind ik dus geen goed idee. Interessante gedachte, trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Breek me de bek niet open. Ik zie alleen niet echt in hoe het één het ander rechtvaardigt.

Doet het ook niet, maar ik denk dat het nog een paar generaties duurt voor de beschadigde holebi's zeldzaam worden. En dat die groep zijn woede uit tegen een ideologie die dat eigenlijk wel enigzins over zich heeft uitgeroepen, (gelukkig vooral in het verleden) kan ik wel begrijpen. Ik snap alleen niet waarom zich dat op de kerststal moet richten. Er zijn nog zat andere, meer actuele zaken waar je ook tegen kan trappen. Homogenezingen bijvoorbeeld


Samengevoegd:

Quote:

Oog om oog, tand om tand, dat idee.

Probeer het lijden van christenen door wat hen door holebi's is aangedaan aub zelfs niet een beetje te vergelijken met wat christenen holebi's hebben aangedaan. Voor oog om oog tand om tand is wel wat meer nodig dan een roze kerststal. (waaronder gelukkig vooral ook een tijdmachine als je Yvette Lont en dat soort randverschijnselen wegdenkt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doet het ook niet, maar ik denk dat het nog een paar generaties duurt voor de beschadigde holebi's zeldzaam worden. En dat die groep zijn woede uit tegen een ideologie die dat eigenlijk wel enigzins over zich heeft uitgeroepen, (gelukkig vooral in het verleden) kan ik wel begrijpen. Ik snap alleen niet waarom zich dat op de kerststal moet richten. Er zijn nog zat andere, meer actuele zaken waar je ook tegen kan trappen. Homogenezingen bijvoorbeeld

Ja dat is ook een fenomeen apart, dat genezingsgedoe. Ik probeer er persoonlijk niet tegenaan te trappen, want dat ligt niet in mijn aard, maar wel mijn stem te laten horen door met voorstanders in discussie te gaan.

Over beschadigde mensen. Ik vraag me af in hoeverre de bedenkers van de roze kerststal echt beschadigd zijn door hun achtergrond, zoals jij en ik. Ik merk om me heen zelfs dat de meeste homoseksuele christenbashers juist niet afkomstig zijn uit de kerk, maar een min of meer neutrale achtergrond hebben. Ik begrijp zelf ook nog niet echt hoe dit kan. Misschien ligt het antwoord wel in onbegrip; ik kan zelf verklaren hoe sommige christenen op grond van hun geloof homoseksualiteit fel kunnen afwijzen. Ik weet uit ervaring hoe dominant de kerk, de gemeente, en een bepaalde exegese kan zijn. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om dan een ander standpunt in te nemen. Ik denk dat je in veel gevallen dan niet eens op het idee komt. Ik weet dit omdat ik het van dichtbij heb meegemaakt. Ik begrijp deze blinde vlek dus, maar accepteer het niet. Mijn persoonlijke methode bestaat uit het mensen bezien als mensen in plaats van een losse eigenschap, of het nu christenfundamentalisten zijn of niet. En van daaruit de dialoog aangaan.

Ik kan me voorstellen dat dit begrip voor mensen zonder orthodoxe achtergrond, zonder aan den lijve ondervonden te hebben hoe het daar werkt, moeilijk op te brengen is (en dat is het voor mij ook), en dat dat provocerende gedrag daar misschien uit voortkomt. Ik denk dat de oplossing wederom ligt in dialoog. Met elkaar kennis maken en praten. Dat is moeilijk, maar ik heb de afgelopen jaren al meerdere keren meegemaakt dat een christenfundi op deze manier milder ging denk over homo's, en vice versa.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grote griebels, het gebeurt op een kerstmarkt, waarbij duidelijk is wat voor soort kerstmarkt het is. Als christen hoef je er dus helemaal niet mee geconfronteerd te worden. Je hoeft er niet heen te gaan.

Als niet christen loop je overigens in deze tijd wel overal op openbare plaatsen, tijdens de gewone wekelijkse markt, op de kinderboerderij en weet ik waar, wel tegen kerststallen op.

Het is een rozekerstmarkt. Je weet waar het is, je weet hoe je er omheen kunt komen. Iig beter dan die brievenbusfoetus actie. Daar is geen ontkomen aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Grote griebels, het gebeurt op een kerstmarkt, waarbij duidelijk is wat voor soort kerstmarkt het is. Als christen hoef je er dus helemaal niet mee geconfronteerd te worden. Je hoeft er niet heen te gaan.

Als niet christen loop je overigens in deze tijd wel overal op openbare plaatsen, tijdens de gewone wekelijkse markt, op de kinderboerderij en weet ik waar, wel tegen kerststallen op.

Het is een rozekerstmarkt. Je weet waar het is, je weet hoe je er omheen kunt komen. Iig beter dan die brievenbusfoetus actie. Daar is geen ontkomen aan.

Dat is wel een goede relativering. In dit licht kan ik wel een duivels genoegen scheppen in het volgende. Ik heb chronische rugpijn en bij lange autoritten stop ik geregeld op parkeerplaatsen om de benen te strekken. En daar word mij niet zelden de ontkende homoseksualiteit van kastchristenen opgedrongen. Laat dat anaalgefixeerde anti-kerststalclubske zich eens daarop richten. Als in: er zijn ook reele problemen in deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het spijt me, maar zowel het collectieve slachtofferschap als het claimen van het grootste lijden maken weinig indruk op me. Zeker sinds 1945 is dat trucje gewoon te vaak uitgehaald om nog veel indruk te maken.

Als jij niet kan invoelen hoe kwetsend die 'roze kerststal' voor een aantal mensen is, prima, dan niet. Het betekent niet dat die mensen minder gekwetst zijn.

Zo zijn er ook mensen die niet kunnen invoelen hoe kwetsend het voor anderen is om te lezen dat ze enorm van homo's houden, zolang ze maar niet sexueel actief zijn. Ook dat verandert niets aan het lijden van anderen.

Ieder individu dat lijdt, is er een te veel. Maar iedere groep die een collectief lijden als excuus gebruikt om een andere groep collectief lijden toe te brengen, houdt het lijden in stand en vergroot het. Daar hoef je echt geen christen voor te zijn om dat te begrijpen.

Lees je mijn posts wel?

Even kort samenvattend:

Ik doel met lijden niet eens op vervolgingen, maar meer op de innerlijke strijd van uit de kast komende christenen

Ik vind de huidige visie van de gemiddelde christen op het onderwerp niet echt de moeite van een kerststal waard

Maar dat er christenen zijn die zich hierdoor beledigt voelen laat me koud. Dat is heel bot hun probleem denk ik dan. Zoals anastasia terecht stelt: het word ze niet opgedrongen of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ CvW

En ik heb overwogen om het niet neer te zetten, maar ik denk dat je heel zwak staat met je poging om moraal te preken aan de kersstalhomo's (en aan mij). Ik ben zoals je weet in een christelijk nest opgegroeid, met 7 wist ik het en met 14 kwam ik uit de kast. Dankzij het christendom is mijn jeugd redelijk verziekt eenzaamheid, angst je kent het riedeltje wel. En ik ben een standaard verhaal. Mijn verhaal gebeurd in iedere generatie een paar miljoen keer. Dat vergelijken met de gekwetstheid van een stel tight-ass christenen met en pathalogische bemoeizucht is hilarisch denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als jij denkt dat ik daar mee bezig ben, heb je er vrij weinig van begrepen.

Niets, eigenlijk.

Man je was de holocaust er al bij aan het sleuren. En gek genoeg heb ik helemaal geen zin in een discussie over homovervolging vandaag, maar je vergelijking is hopeloos scheef. Het leed dat christenen veroorzaken tegenover het leed wat holebi's veroorzaken is zelf verhoudingsgewijs in het hier en nu in NL een lachertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zou gelijk kunnen hebben, ik vind de roze kerststal zijn doel (welk doel dat ook is) compleet voorbij schiet. Ik bedoel,

Dat kan komen doordat de bedenkers geen idee hebben waar ze het over hebben.

ik denk t idd ook.. yes.gif

ps: ik vind dat Marinus gewoon zijn standpunt geeft en zeker niet bezig is met schoppen.. dat terwijl ik t echt niet eens ben met alles wat ie zegt.. (moest ik ff kwijt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid