Benedictus17 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Ik praat snel, veel, onderbreek mensen nogal vaak en spring van de hak op de tak. Mar dat zijn allemaal familietrekjes... Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:28:14 schreef Benedictus17 het volgende: Ik praat snel, veel, onderbreek mensen nogal vaak en spring van de hak op de tak. Mar dat zijn allemaal familietrekjes... Of vrouwentrekjes? Immers, het zwakke geslacht ( nee, geen discussie please ) heeft zo goed als al de dingen die jij opnoemt. Het 'ik weet het beter-gehalte of het ik-ben-zo-overtuigd-van-mezelf-gehalte'. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:34:27 schreef Kluivertnr1 het volgende: [...] Of vrouwentrekjes? Immers, het zwakke geslacht ( nee, geen discussie please ) heeft zo goed als al de dingen die jij opnoemt. Het 'ik weet het beter-gehalte of het ik-ben-zo-overtuigd-van-mezelf-gehalte'. Dat laatste heeft niet zoveel te maken met de gesprekskenmerken die Benedeictus17 noemde hoor. Goed lezen wat ze schrijft Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Oh en CvW praat humordebaterig. Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:16:22 schreef Machiavelli het volgende: zvnna praat snel en soms wat onverstaanbaar . En verhaspelend soms. Hardop denken. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 wat een vooroordelen zeg Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:35:50 schreef annzie het volgende: Dat laatste heeft niet zoveel te maken met de gesprekskenmerken die Benedeictus17 noemde hoor. Goed lezen wat ze schrijft Ben jij familie van B17 soms? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:36:08 schreef Mister_L het volgende: wat een vooroordelen zeg Vooroordelen? Ik denk dat je er best wel vanuit mag gaan dat Pius en Mach Zvnna redelijk goed kennen hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:15:48 schreef Dubito het volgende: Ik gooi steeds meer engelse woorden in normale nederlandse zinnen ook tijdens normale gesprekken. Ja ook wel herkenbaar, vooral als de gespreksstof van origine uit Engelse bron komt. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:36:46 schreef Pius_XII het volgende: [...] Ben jij familie van B17 soms? Nee, wel van hetzelfde geslacht Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:37:41 schreef annzie het volgende: [...] Vooroordelen? Ik denk dat je er best wel vanuit mag gaan dat Pius en Mach Zvnna redelijk goed kennen hoor. Doelde hierop (was alleen iets te laat met posten): Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:34:27 schreef Kluivertnr1 het volgende: [...] Of vrouwentrekjes? Immers, het zwakke geslacht ( nee, geen discussie please ) heeft zo goed als al de dingen die jij opnoemt. Het 'ik weet het beter-gehalte of het ik-ben-zo-overtuigd-van-mezelf-gehalte'. Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:36:08 schreef Mister_L het volgende: wat een vooroordelen zeg Tsja, bij veel vrouwen is dit wel het geval. Maar natuurlijk zijn er veel vrouwen waarbij dat ook niet het geval is. Mijn smilies zeiden ook wel wat. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:37:41 schreef annzie het volgende: [...] Vooroordelen? Ik denk dat je er best wel vanuit mag gaan dat Pius en Mach Zvnna redelijk goed kennen hoor. Ik heb er hierbij mijn twijfels over, al heeft Machiavelli wel een punt Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Zou ik ook zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 9 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 15:14:28 schreef Luxuria het volgende: grappig dit topic .. het viel me net op dat jij ,Nynthe, vaak 'blablabla de gekste' zegt hier.. mss heel normaal hoor, maar ik ken het niet. Volgens mij heb ik dat overgehouden aan mijn Brabant periode Maar dat jou dat opvalt zeg! Quote: Op dinsdag 09 december 2008 15:24:25 schreef Febe het volgende: Admod note: Topictitel verduidelijkt Hij was leuk hoor Nynthe, maar deze is iets duidelijker. Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:01:04 schreef Tamar het volgende: ik heb geen rare gespreksgewoontes Sure Ik heb toen een tijdje de irritante zin: Weet je wel? gehad. Heel vervelend, zeker toen een klasgenoot 'Weet je niet?' kreeg. Hele irritante gesprekken waren dat Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Jongens/meiden, zullen we de sfeer er een beetje inhouden? Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:34:27 schreef Kluivertnr1 het volgende: [...] Of vrouwentrekjes? Immers, het zwakke geslacht ( nee, geen discussie please ) heeft zo goed als al de dingen die jij opnoemt. Het 'ik weet het beter-gehalte of het ik-ben-zo-overtuigd-van-mezelf-gehalte'. Ik heb ook altijd gelijk, meestal weet ik het beter, en daar ben ik ook zeker van! Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Ik zeg altijd heel vaak: - gewoon - ik weet het niet, maar (en dan stroomt er een verhaal uit waaruit blijkt dat ik het wel weet. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 17:48:20 schreef Benedictus17 het volgende: Ik zeg altijd heel vaak: - gewoon - ik weet het niet, maar (en dan stroomt er een verhaal uit waaruit blijkt dat ik het wel weet. ) Ik ken dat wel ja. Dan wil je als het ware je eigen 'versie' over de situatie geven. De woorden van jezelf zijn natuurlijk heilig. Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 'Weet je' is al m'n hele leven een onderdeel van mijn scala aan rare gespreksgewoontes.. Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 18:00:55 schreef Febe het volgende: 'Weet je' is al m'n hele leven een onderdeel van mijn scala aan rare gespreksgewoontes.. Dat past wel bij jou vind ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 16:09:23 schreef Pius_XII het volgende: En Franse poses & franconismen (is dat een woord? ) Eh, lieverd, dat heet Vlaams. Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Quote: Op dinsdag 09 december 2008 17:48:20 schreef Benedictus17 het volgende: Ik zeg altijd heel vaak: - gewoon - ik weet het niet, maar (en dan stroomt er een verhaal uit waaruit blijkt dat ik het wel weet. ) herkenbaar! Ik zeg ook vaak: -maarja -nou -vervelend zeg Verder heb ik een bepaalde 'r' overgehouden aan mijn middelbare schooltijd, en dat overschakelen naar dialecten van Nynthe herken ik ook héél erg... Vooral bij brabants & gronings. Af en toe gooi ik ook brabantse, friese of groningse woorden door mn nederlands heen, héérlijk! -tof topic trouwens!- Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Brabants, Amsterdams en soort Marokaans taaltje.. Geweldig Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Jij hebt een te dikke r. Een hele hete aardappel in je giechel. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Ik heb wel veel rare dingen afgeleerd volgens mij. Eerder zei ik ook heel vaak 'nee, echt?' als iemand wat zei, dat doe ik nu wel minder (ik kreeg zovaak de reactie : 'Nee, nep waarom denk je anders dat ik het zeg'). Oioioi komt wel veel voor bij mij. Op de basisschool had ik de nare gewoonte om bij alles wat een ander zei wat mij niet interresseerde heul kattig: Nou én? te zeggen . Maar dat heeft m'n mams me indertijd redelijk hardhandig afgeleerd. Ik deed het met m'n domme hoofd ook tegen haar namelijk En ik doe heb en heeft enzo nog wel eens verkeerd, maar zelfs daarin blijkt oefening kunst voort te brengen Nee, éigenlijk, praat ik heel keurig Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 9 december 2008 Rapport Share Geplaatst 9 december 2008 Ik kan soms óntzettend plat (meestal Leids, soms Haags/Westlands) klinken, vooral als ik boos ben. Dat vind ik echt verschrikkelijk Verder praat ik wel redelijk netjes volgens mij, al heb ik wel wat met de woorden 'enzo' 'ofzo' en 'maargoed'. Al vinden mensen in het oosten dat ik érg Leids (en bij vlagen bekakt, dacht ik) klinkt, maar ik vind hen meestal ook erg Twents (want dat bedoel ik met 'het oosten') en bekakt klinken. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten