Spring naar bijdragen

Wat zegt Jezus over de hemel?


Aanbevolen berichten

En dan bedoel ik niet alles wat Jezus uitlegt over hoe je in de hemel komt. Wie er in de hemel komt. Maar meer hoe de hemel er dan concreet uit ziet. Het lijkt alsof er meer wordt gesproken over de hel. Ook in een meer gedetaileerde beschrijving

groetjes Brieze

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dan bedoel ik niet alles wat Jezus uitlegt over hoe je in de hemel komt. Wie er in de hemel komt. Maar meer hoe de hemel er dan concreet uit ziet. Het lijkt alsof er meer wordt gesproken over de hel. Ook in een meer gedetaileerde beschrijving

groetjes Brieze

De aarde wórdt hemel! Het is het bereiken van een volmaakte toestand van hen die nog onvolmaakt zijn. Daarom zei Jezus tegen zijn hoorders:

Gij dan zult volmaakt zijn gelijk uw hemelse Vader volmaakt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

En dan bedoel ik niet alles wat Jezus uitlegt over hoe je in de hemel komt. Wie er in de hemel komt. Maar meer hoe de hemel er dan concreet uit ziet. Het lijkt alsof er meer wordt gesproken over de hel. Ook in een meer gedetaileerde beschrijving

groetjes Brieze

Zowel Ezechiël en Johannes krijgen in een visioen een kijkje in de hemel en gebruiken aardse termen. Ze zien een troon, een electrum licht, veel edelstenen, een soort zee en hemelse schepselen die zingen.

Volgens de inleiding van Openbaring (mits je gelooft dat die van Jezus is) zijn dit ook Jezus woorden.

Kijk maar in Openbaring 4.

Onmiddellijk was ik in de geest en zie, een in de hemel geplaatste troon en Hij zat op de troon.

3 En hij die er zat, had het voorkomen van stenen van jaspis rode kwarts, witte en rode sardonyx en een regenboog van de wolken die het omringden en van wie zijn troon het voorkomen van smaragd had.

4 Rond de troon [waren] vierentwintig tronen en op deze tronen zaten vierentwintig ouden, die witte mantels droegen en op hun hoofden gouden kronen.

Mooie inspiratie voor een goede game smile.gif

5 Vanuit de troon kwamen donder en bliksem voort en stemmen en zeven lampen brandden voor de troon, die van de zeven geesten van God waren.

6 Voor de troon een zee die van kristal leek. En in het midden van de troon en daar omheen waren vier beesten vol ogen, voor en achter hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hemel:

Troon met groene regenboog

Iemand op die troon

Donder en bliksem

Glazen zee

Vier rare beesten

Twaalf oudsten

Zeven fakkels

Een hele zwik engelen

Een ontelbare schare

Altaar met martelaren

Wierook

Lofzangen

Hel:

Nimmer dovende vuurzee

Knagende wormen

Buitenste duisternis

Geween en geknarsetand

Zoiets dus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

De hemel is de woonplaats van God en de engelen, die geesten zijn. Er is dus geen materie in de hemel.

De beschrijving is dan ook voor menselijke begrippen aangepast en dus niet lettelijk.

kun je aantonen met een citaat uit de bijbel dat Jezus dit over de hemel heeft gezegd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat robert zegt klopt helemaal als je de openbaringen leest. Alleen zegt jezus dat dus niet. Maar Johannes die een visioen krijgt. Op zich zitten er genoeg visioenen en profesieen in de bijbel. maar is het niet een beetje vreemd dat deze na Jezus komt. Na de zoon die zelf dit had kunnen vertellen en daardoor eigenlijk veel meer gezag en de gave tot dieper begrip hier van had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat robert zegt klopt helemaal als je de openbaringen leest. Alleen zegt jezus dat dus niet. Maar Johannes die een visioen krijgt. Op zich zitten er genoeg visioenen en profesieen in de bijbel. maar is het niet een beetje vreemd dat deze na Jezus komt. Na de zoon die zelf dit had kunnen vertellen en daardoor eigenlijk veel meer gezag en de gave tot dieper begrip hier van had.

De eerste regel van het boek openbaring:

Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wil je dit onderbouwen
smile.gif

Ex 33:20 God is onzichtbaar voor mensen.

Handelingen 17:24 woont niet in mensengemaakte tempels

1 Kor. 15:50 Er zijn geen fysieke dingen zijn in de hemel.

Dan 7:13 e.v.a. hemelse beelden zijn in dromen. Een weergave voor mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat Daniël droom zegt niets verder. Alleen dat Daniël een droom kreeg waarin hij de hemel zag terwijl hij nog leefde.

Ik heb Korinthe even een stukje verder gelezen en volgens mij staat daar vooral dat het vleselijke afgelegd wordt en alles verandert wordt. Niet dat de beschrijving is aangepast en eigenlijk ook niet dat er geen materie is.

De tekst in handelingen beschrijft vooral dat God geen mensen nodig heeft.

In Exodus staat dat wij zijn gezicht niet mogen zien. Hoe onderbouwt dat je stellingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ex 33:20 God is onzichtbaar voor mensen.

Handelingen 17:24 woont niet in mensengemaakte tempels

1 Kor. 15:50 Er zijn geen fysieke dingen zijn in de hemel.

Dan 7:13 e.v.a. hemelse beelden zijn in dromen. Een weergave voor mensen.

Korinthe 15.50 gaat niet over waar jij zegt dat het over gaat.. Het gaat over het beërven van het koninkrijk en dat in het koninkrijk niets zal vergaan.

Zegt niets over fysiekheid van het koninkrijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat Daniël droom zegt niets verder. Alleen dat Daniël een droom kreeg waarin hij de hemel zag terwijl hij nog leefde.

Ik heb Korinthe even een stukje verder gelezen en volgens mij staat daar vooral dat het vleselijke afgelegd wordt en alles verandert wordt. Niet dat de beschrijving is aangepast en eigenlijk ook niet dat er geen materie is.

De tekst in handelingen beschrijft vooral dat God geen mensen nodig heeft.

In Exodus staat dat wij zijn gezicht niet mogen zien. Hoe onderbouwt dat je stellingen?

Het is niet mogelijk om alle teksten die daar betrekking op hebben te laten zien, dus heb ik een keuze gemaakt.

Dat het vleselijke wordt afgelegd heeft betrekking op de "kleine kudde" die met Jezus vanuit de hemel gaat regeren. Zij worden dus veranderd van fysieke personen in geestelijke personen. Vlees en bloed, materie dus, kunnen niet in de hemel komen. Het is m.i. logisch dat hemelse materieloze dingen in menselijke fysieke zaken wordt beschreven. Hoe kunnen anders mensen dat begrijpen, zich een voorstelling maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid