mackie 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen wat het officiele standpunt van de RKK is ten aanzien van homoseksuelen? Ik dacht dat ik laatste in de katechismus las dat ze dit als een ziekte beschouwen? Ik kan het ook verkeerd hebben... gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Zoekfunctie of gewoon je ogen openhouden in de topics over de onderwerpen waar jij over wilt weten wat de RKK vind, en dan kijk je naar posts van CvW, WEG2, Taq etc. En waarom wil je eigenlijk zo graag van weten wat de RKK denkt? Doe je toevallig een spreekbeurt ofzo? Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 "En waarom wil je eigenlijk zo graag van weten wat de RKK denkt" Omdat ik Rooms-Katholiek ben en dat op mij van toepassing is. Wat heb ik aan visies van Jehova's Getuigen (met alle respect van dien)? gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Kan jij niet beter een katholiek forum zoeken? En je topics in geloof algemeen plaatsen? Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Misschien is dat idd een goed idee... gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Mackie is het niet een idee om je vragen centraal te stellem m.b.t. de RKK-leer? Daar is namelijk dit topic voor. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Admod note: Topic ontdaan van dingen die er niet thuis horen, het topic staat in Theologie en daar hoorden deze bewuste postings niet thuis. Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 @Cornelius, dat stuk bedoelde ik, maar volgens mij stond er ook nog ergens dat onder homoseksualiteit werd verstaan: 1. de praktisering van homoliefde in seks, maar ook 2. zich aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht. Dit was beide ongeordend als ik het goed had begrepen. Betekent dit dat homofiele mensen (die geen seks hebben) toch ongeordend zijn omdat ze gevoelens voor hetzelfde geslacht hebben, maar dit niet uiten in seks? Of is er niets aan de hand als deze mensen celibatair leven? Alvast bedankt Cornelius! gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 15 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 Is dat ongeordend trouwens als je echt op hetzelfde geslacht valt of ook al als je iemand van je zelfde geslacht gewoonweg mooi vindt? gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2008 [- Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op woensdag 15 oktober 2008 15:24:45 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Want? Mackie wil altijd alleen maar het katholieke antwoord horen en staat zeer zelden open voor de rest. Dat is op zich niet zo heel erg, maar het past denk ik niet zo goed bij credible . Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op donderdag 16 oktober 2008 08:21:51 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Mackie wil altijd alleen maar het katholieke antwoord horen en staat zeer zelden open voor de rest. Dat is op zich niet zo heel erg, maar het past denk ik niet zo goed bij credible . Ook de Rooms-Katholieke vragen en antwoorden horen bij Credible. Credible is denominatie onafhankelijk en daarom kan en mag een ieder zijn vragen stellen hier, al dan niet specifiek over een denominatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op donderdag 16 oktober 2008 08:24:38 schreef Michiel het volgende: [...]Ook de Rooms-Katholieke vragen en antwoorden horen bij Credible. Credible is denominatie onafhankelijk en daarom kan en mag een ieder zijn vragen stellen hier, al dan niet specifiek over een denominatie. Dit is daar waarschijnlijk niet het topic voor, maar ehm... hoe zeg ik dit. Ik dacht dat credible ook veel interactie was. En Mackie heeft al regelmatig gevraagd of alle andere denominaties hun mond willen houden. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op donderdag 16 oktober 2008 09:45:53 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Cursivering door mij: NERGENS zegt Mackie dat alleen katholieken zouden mogen reageren. Quote: Op woensdag 15 oktober 2008 13:34:42 schreef mackie het volgende: "En waarom wil je eigenlijk zo graag van weten wat de RKK denkt" Omdat ik Rooms-Katholiek ben en dat op mij van toepassing is. Wat heb ik aan visies van Jehova's Getuigen (met alle respect van dien)? gr. mackie Lijkt me duidelijk...? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Ik doe hem in ieder geval wel even naar GA. Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 En nu weer... BOT? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op woensdag 15 oktober 2008 13:31:24 schreef Ol Moth het volgende: Zoekfunctie of gewoon je ogen openhouden in de topics over de onderwerpen waar jij over wilt weten wat de RKK vind, en dan kijk je naar posts van CvW, WEG2, Taq etc. Beter van niet. Met alle respect voor de bovenstaande posters die ik alledrie erg hoog acht maar als je wil weten wat de Kerk leert dan behoor je de documenten en m.n. de Catechismus te bestuderen en niet de posts van individuele katholieken. Hoe hoog de kwaliteit van die posts soms ook is. Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Als in dit geval Jehova's Getuigen mij zouden vertellen wat de officiele standpunt van de RKK is, heb ik daar niet veel moeite mee alleen denk ik dat katholieken hier meer over weten dan Jehova's Getuigen. gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Ik tweede dat! Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 16 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2008 Quote: Op donderdag 16 oktober 2008 15:08:19 schreef Bonaventura het volgende: [...]Beter van niet. Met alle respect voor de bovenstaande posters die ik alledrie erg hoog acht maar als je wil weten wat de Kerk leert dan behoor je de documenten en m.n. de Catechismus te bestuderen en niet de posts van individuele katholieken. Hoe hoog de kwaliteit van die posts soms ook is. Gelukkig heeft CvW dan ook de neiging die in zijn posts te verwerken/direct te plaatsen. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten