Spring naar bijdragen

RKK-leer mbt homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

@Cornelius, dat stuk bedoelde ik, maar volgens mij stond er ook nog ergens dat onder homoseksualiteit werd verstaan: 1. de praktisering van homoliefde in seks, maar ook 2. zich aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht. Dit was beide ongeordend als ik het goed had begrepen. Betekent dit dat homofiele mensen (die geen seks hebben) toch ongeordend zijn omdat ze gevoelens voor hetzelfde geslacht hebben, maar dit niet uiten in seks? Of is er niets aan de hand als deze mensen celibatair leven? Alvast bedankt Cornelius!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mackie wil altijd alleen maar het katholieke antwoord horen en staat zeer zelden open voor de rest. Dat is op zich niet zo heel erg, maar het past denk ik niet zo goed bij credible
smile.gif
.

Ook de Rooms-Katholieke vragen en antwoorden horen bij Credible. Credible is denominatie onafhankelijk en daarom kan en mag een ieder zijn vragen stellen hier, al dan niet specifiek over een denominatie. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ook de Rooms-Katholieke vragen en antwoorden horen bij Credible. Credible is denominatie onafhankelijk en daarom kan en mag een ieder zijn vragen stellen hier, al dan niet specifiek over een denominatie.
smile.gif

Dit is daar waarschijnlijk niet het topic voor, maar ehm... hoe zeg ik dit. Ik dacht dat credible ook veel interactie was. En Mackie heeft al regelmatig gevraagd of alle andere denominaties hun mond willen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Cursivering door mij: NERGENS zegt Mackie dat alleen katholieken zouden mogen reageren.

Quote:

"En waarom wil je eigenlijk zo graag van weten wat de RKK denkt"

Omdat ik Rooms-Katholiek ben en dat op mij van toepassing is. Wat heb ik aan visies van Jehova's Getuigen (met alle respect van dien)?

gr. mackie

Lijkt me duidelijk...? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoekfunctie of gewoon je ogen openhouden in de topics over de onderwerpen waar jij over wilt weten wat de RKK vind, en dan kijk je naar posts van CvW, WEG2, Taq etc.

Beter van niet.

Met alle respect voor de bovenstaande posters die ik alledrie erg hoog acht maar als je wil weten wat de Kerk leert dan behoor je de documenten en m.n. de Catechismus te bestuderen en niet de posts van individuele katholieken.

Hoe hoog de kwaliteit van die posts soms ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Beter van niet.

Met alle respect voor de bovenstaande posters die ik alledrie erg hoog acht maar als je wil weten wat de Kerk leert dan behoor je de documenten en m.n. de Catechismus te bestuderen en niet de posts van individuele katholieken.

Hoe hoog de kwaliteit van die posts soms ook is.

Gelukkig heeft CvW dan ook de neiging die in zijn posts te verwerken/direct te plaatsen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid