de vegaloog 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 20:30:03 schreef RobertF het volgende: Zoals een moeder eens tegen haar motorrijdende zoon zei: denk er wel aan; als je harder dan 120 rijdt, dan valt je beschermengeltje eraf. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Ik geloof erin, en ik heb echt geen idee hoe die van mij heet Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:23:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: één engeltje???? Je hebt misschien één engelbewaarder, maar: 's Avonds als ik slapen ga Volgen mij veertien engeltjes na. Twee aan mijn hoofdeind, twee aan mijn voeteneind, twee aan mijn linkerzij, twee aan mijn rechterzij, twee die mij dekken, twee die mij strekken, twee die mij wijzen, Naar 's hemels paradijzen. Mooi Ik vind het een fijn idee dat ik een 'eigen' beschermengel zou hebben, maar ik heb geen flauw idee of dat zo is. Anyway, ik geloof in ieder geval dat God over mij waakt En da's nog veel beter dan een engel Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:26:11 schreef Sacerdos het volgende: [...] Een betere beveiliging kan je niet hebben . Je vergeet wel Satans Wäffen SS, de Demonische Bruinhemden, Lucifers Schutzstaffeln en het Warschau Pact der Demonische Strijdkrachten.. Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Geef mij maar Ivanovic maar als zogenaamde beschermengel. Altijd leuk dat er mensen zijn die er in geloven. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Ghe, ghe, ik geloof ook in beschermengelen (en niet van die zoetsappige figuurtjes, ze kunnen je ook een trap onder je ...geven als het nodig is) maar i.h.a. beschermen ze alleen als het erg mis dreigt te gaan, je gewone foutjes mag je maken. Als ik aan de mijne denk, dan krijg ik altijd een beeld van twee wat oudere figuren, wachtend in een schommelstoel tot ik ze om hulp vraag en eerder komen ze niet overeind Link naar bericht Deel via andere websites
Kluivertnr1 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 04 oktober 2008 00:12:31 schreef anastasia het volgende: Ghe, ghe, ik geloof ook in beschermengelen (en niet van die zoetsappige figuurtjes, ze kunnen je ook een trap onder je ...geven als het nodig is) maar i.h.a. beschermen ze alleen als het erg mis dreigt te gaan, je gewone foutjes mag je maken. Als ik aan de mijne denk, dan krijg ik altijd een beeld van twee wat oudere figuren, wachtend in een schommelstoel tot ik ze om hulp vraag en eerder komen ze niet overeind Ik zat al te denken wat de echte beschermengelen zijn, maar dit is het natuurlijk. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Maar zoetsappige figuurtjes als beschermengelen ( Ivanovic ) kunnen waarschijnlijk een harde trap verkopen dan ouwe bengels. ( met alle respect trouwens voor de oudjes ) Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Ja ik geloof zeker wel in beschermengelen. Vragen naar de naam is alleen een beetje zinloos. Engelen hebben van zichzelf geen namen behalve als ze hun rol als angelos vervullen. Dan hebben ze die naam omwille van de mensen, niet omdat die intrinsiek bij hen hoort. Dat is althans hetgeen St. Gregorius de Grote ons heeft geleerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Ik heb er drie: Hugolinus de bescheidene, Jozef de eenvoudige en Stephonopholus de vurige. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 04 oktober 2008 15:32:10 schreef Ignatius Maria het volgende: Ik heb er drie: Hugolinus de bescheidene, Jozef de eenvoudige en Stephonopholus de vurige. En nog komt er niets van terecht. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Mijn beschermengel heet Panzer-Helga.... En ze drinkt als een dokwerker.... Link naar bericht Deel via andere websites
xxlisetxx 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 ik denk dat mijn geweten mijn grootste beschermengel is! Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 04 oktober 2008 16:56:22 schreef xxlisetxx het volgende: ik denk dat mijn geweten mijn grootste beschermengel is! Goeie... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 4 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 04 oktober 2008 16:56:22 schreef xxlisetxx het volgende: ik denk dat mijn geweten mijn grootste beschermengel is! Je kunt je geweten en je beschermengel ook niet los van elkaar zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 04 oktober 2008 17:37:59 schreef Bonaventura het volgende: [...]Je kunt je geweten en je beschermengel ook niet los van elkaar zien. waarom niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 09:00:25 schreef Machiavelli het volgende: [...]waarom niet? Omdat het geweten bij uitstek het medium is waardoor de beschermengel met je communiceert. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 13:56:01 schreef Bonaventura het volgende: [...]Omdat het geweten bij uitstek het medium is waardoor de beschermengel met je communiceert. Ah, en als je geweten zwijgt is je engeltje even een biertje doen? En is het niet enigzins een schending van je rechten als een engel zich bij je geweten naar binnen werkt? Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 20:54:47 schreef Machiavelli het volgende: [...] Ah, en als je geweten zwijgt is je engeltje even een biertje doen? En is het niet enigzins een schending van je rechten als een engel zich bij je geweten naar binnen werkt? Hoe zou hij anders met je moeten communiceren? Ineens op de stoep staan? Smsen? Berichtjes op je bierviltje schrijven? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Luc. 1 26 In de zesde maand nu werd de engel Gabriël van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazaret, 27 tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, genaamd Jozef, uit het huis van David, en de naam der maagd was Maria. 28 En toen hij bij haar binnengekomen was, zeide hij: Wees gegroet, gij begenadigde, de Here is met u. 29 Zij ontroerde bij dat woord en overlegde, welke de betekenis van die groet mocht zijn. 30 En de engel zeide tot haar: Wees niet bevreesd, Maria; want gij hebt genade gevonden bij God. Sprak deze engel ook via het geweten? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Quote: Op zondag 05 oktober 2008 23:40:17 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Was dat een beschermengel? Ik denk het niet inderdaad. Ik verwachtte al wel een onderscheid tussen soorten engelen. Maar ik vroeg me af waar dat idee van dat geweten vandaan komt, omdat ik niet weet waar ik dat in de Bijbel zou kunnen terugvinden. Ik wil het ook niet ontkennen, maar als het in de Bijbel zou staan, zou het voor mij meer betekenis hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Het gaat mij om het idee dat engelen via het geweten met een mens zouden communiceren. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2008 Het is voor mij ook de vraag of een beschermengel met je communiceert. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten