Spring naar bijdragen

Niet zonder muziek kunnen...


Aanbevolen berichten

Regelmatig struin ik de profielen van iedere user af(je moet toch wat als rond een uurtje of twee 's nachts de topics niet meer aangevuld worden met nieuwe reacties) en zie daar bij een overdonderende meerderheid van de users bij de interesse muziek staan. Nu vroeg ik mij af. Hoe lang kan de gemiddelde credible-user zonder muziek te luisteren?

Nog een andere vraag die misschien ook wel relevant is; welke rol speelt (christelijke) muziek in je geloof? Zou je kerkdiensten niet trekken als het alleen maar preek en mededelingen waren(of iedere andere vorm van kerkdienst waarin muziek wordt weggelaten)? Zou het veel uitmaken als muziek wegvalt in de dagelijkse christelijke manier van leven?

Nou? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet langer dan 1 dagje ofzo zonder muziek. Ik heb ontzéttend vaak liedjes in mijn hoofd, en als ik een tijdje geen muziek meer heb geluisterd en ik wil een bepaalde band horen die ik wel vaker luister ben ik soms zelfs in staat om de halve cd in mijn hoofd af te spelen.

Hoe erg wil je het hebbenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm als ik een hele dag werk (op basisschool, waar geen muziek is) is het eerste wat ik doe als ik thuiskom muziek aanzetten.

Meestal ga ik met de motor, en daarop heb je geen autoradio natuurlijk.

In de auto heb ik altijd eigen muziek op staan (in 99% van de gevallen U2).

Muziek in kerkdienst: het is wel lekker om te zingen (sinds 2 weken ritmisch, dus nog erg hard oefenen).

Maar ik ga niet voor het zingen alleen.

Ook zonder zingen zou ik de wekelijkse bijeenkomst niet verzuimen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan NIET zonder muziek! Ik sta er mee op en ik ga ermee slapen (letterlijk). Ik heb dan ook muziek op staan als ik in bed lig om toch nog even een muziekje erbij te hebben puh2.gif

Op t werk heb ik muziek, als ik in de bus/trein zit heb ik muziek.. overal heb ik muziek.

Muziek; i love it widegrin.gif

(Wat een raar woord als je t vaak zegt nosmile.gifclown.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een paar weken terug op vakantie geweest en, laks als ik ben, had er niet aan gedacht om de muziek op mijn laptop aan te passen. De vriendin, met wie ik op vakantie ging, heeft een heel andere smaak wat betreft muziek dan ik (Gerald troost voornamelijk) en vond mijn muziek ronduit lelijk. Bovendien kon ze niet lezen en muziek luisteren tegelijk, en omdat we heel erg veel gelezen hebben, heb ik voor mijn doen heel erg weinig muziek geluisterd. Dat vond ik vooral de eerste paar dagen echt lastig. Ik kan best tegen een paar uur stilte, maar als het langer dan een dag duurt ben ik niet vrolijk en kan ik zelfs heel erg genieten van de radio die in winkels aan staat nosmile.gif Na verloop van tijd ging het wel wennen maar ik was toch erg blij dat ik op de terugweg in de auto muziek aan kon doen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Regelmatig struin ik de profielen van iedere user af(je moet toch wat als rond een uurtje of twee 's nachts de topics niet meer aangevuld worden met nieuwe reacties) en zie daar bij een overdonderende meerderheid van de users bij de interesse muziek staan. Nu vroeg ik mij af. Hoe lang kan de gemiddelde credible-user zonder muziek te luisteren?

Muziek was mijn grootste passie voor ik gelovig werd, bijna een afgod en tegenwoordig bagatelliseer ik het wat meer, maar luister nog graag en schrijf en componeer/produceer van tijd tot tijd.

Quote:

Nog een andere vraag die misschien ook wel relevant is; welke rol speelt (christelijke) muziek in je geloof? Zou je kerkdiensten niet trekken als het alleen maar preek en mededelingen waren(of iedere andere vorm van kerkdienst waarin muziek wordt weggelaten)? Zou het veel uitmaken als muziek wegvalt in de dagelijkse christelijke manier van leven?

Nou?
smile.gif

Nee, heb er niks mee, de één wordt mij wat te ver opgerekt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik probeer zelf wat muziek te maken,heb daar progamma,s voor zoals , fruityloops,en Magix Musicmaker , heb ook een midikeyboard..

ik maak house,en lounge , piano is een passie , probeer dat ook op de computer te doen,maar dan is het toch niet echt '' levend ''

in het algemeen ga ik met muziek naar bed ,is het geen mp3 tje in m,n oren , dan wel een muziekje in m,n hoofd dat ik afspeel

muziek is overal en altijd denk ik....

en een passie is geen zonde, of afgod denk ik........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het mooie aan muziek is dat het in je hoofd zit, zonder muziek te horen kun je het alsnog luisteren, je kunt het zelf maken zonder instrumenten (zingen, trommelen op tafels), dat maakt het allemaal wat makkelijker om 'zonder muziek' te kunnen. Maar ondanks dat luister ik eigenlijk non stop muziekwidegrin.gif tenzij ik op school zit waar het niet mag. En zelfs dan krijg ik al afkickverschijnselen.

Over de christelijke muziek: speelt bijna geen rol, ik luister wel voornamelijk naar bands die wel christelijk zijn maar dat in de meeste liedjes niet direct naar voren laat komen, en daar voel ik me ook wel goed bij. Als de muziek uit de kerk zou verdwijnen, verdween ik er ooksmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OK, wie van jullie luistert wel eens muziek als enige activiteit het moment? Dus niet met je mp3speler of cdspeler huiswerkmaken/fietsen/krantenlopen/joggen/tussenuren slijten?

Heel zelde, soms als ik iets nieuws heb wat mijn aandacht waard is.

Verder wel vaak in de trein als ik te loom ben iets te lezen en geen reisgenoten heb, maar dat telt denk ik niet. Voor mij zij dat ook oa. momenten om muziek te luisteren die ik niet goed ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vroeg me af , of je hier wat kunt plaatsen , qua muziek???

We hebben een creatopic voor je eigen muzikale expressies, youtube muziek topic voor filmpjes van muziek en een topic van muzikale ontdekkingen waarin je muziek kan tippen voor andere users. Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar dit zijn de belangrijkste. Ik verwijs naar het subforum muziek of de search functie...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik kon vroeger nooit zonder muziek, toen ik wat serieuzer werd merkte ik dat ik tijdens het bidden heel vaak muziek in m'n hoofd had.. dat vond ik irritant, vooral omdat het vaak van die belachelijke teksten zijn.. dus toen heb ik alle muziek van mn computer gegooid en maanden geen muziek geluisterd .. ook geen mtv/tmf meer .. nu luister ik wel weer, vooral thuis om ff lekker gek te doen en te dansen.. maar ik kan er wel zonder nu.. ik vind het echt niet goed om zo afhankelijk te zijn van muziek hoor.. wat momo zegt.. het kan ook een afgod worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luister iets minder muziek dan ik vroeger deed, momenteel voornamelijk in de bus 's morgens vroeg naar de Uithof en 's middags soms weer terug naar Overvecht. Ook in de trein wil ik nog wel eens zitten luisteren, soms lees ik tussendoor een krantje en ben ik de tekst soms kwijt omdat ik 'luisterende luister met een gans zeer grote luister'.

Het liefst ga ik er gewoon lekker voor zitten om te genieten, te luisteren. Is wel per muziekstijl verschillend, soms is het ook gewoon fijn om wat muziek aan te hebben en met je huisgenoten te babbelen o.i.d.

Niet al mijn muziek is echt geschikt om lekker door heen te kletsen, of gezellig af te wassen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OK, wie van jullie luistert wel eens muziek als enige activiteit het moment? Dus niet met je mp3speler of cdspeler huiswerkmaken/fietsen/krantenlopen/joggen/tussenuren slijten?

Zeker, anders gaat het aan me voorbij, muziek naast andere activiteiten 'hoor' ik niet echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan geen moment zonder muziek.

Mijn vrouw vertelde me laatst nog dat ik altijd, maar dan ook altijd iets aan het doen bent wat met muziek te maken heeft. Of het nou ritmes kloppen op het stuur van de auto is, of liedjes zingen, neurien of fluiten, of wat dan ook.

Zelfs als ik zelf niet direct met mijn muziek bezig ben blijft het in mijn hoofd zitten.

Wat betreft het christelijke aspect erin:

Gospel is by far de grootste invloed op mijn muzikale ontwikkeling.

tuurlijk, ik doe ook wel eens wat anders, bruiloftje hier, jamsessie daar, maar in de basis blijf ik me richten op het feit dat ik het talent van God gekregen heb en er ook iets mee wil doen in Zijn koninkrijk.

Veruit de meeste projecten die ik doe zijn ook van christelijke aard. Gelukkig maar...

Sterker nog... Mijn "carriere" en ontwikkeling heb ik te danken aan de gospelmuziek in brede zin en aan mijn christelijke muziek vriendjes om mij heen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan geen moment zonder muziek.

Mijn vrouw vertelde me laatst nog dat ik altijd, maar dan ook altijd iets aan het doen bent wat met muziek te maken heeft. Of het nou ritmes kloppen op het stuur van de auto is, of liedjes zingen, neurien of fluiten, of wat dan ook.

Zelfs als ik zelf niet direct met mijn muziek bezig ben blijft het in mijn hoofd zitten.

Wat betreft het christelijke aspect erin:

Gospel is by far de grootste invloed op mijn muzikale ontwikkeling.

tuurlijk, ik doe ook wel eens wat anders, bruiloftje hier, jamsessie daar, maar in de basis blijf ik me richten op het feit dat ik het talent van God gekregen heb en er ook iets mee wil doen in Zijn koninkrijk.

Veruit de meeste projecten die ik doe zijn ook van christelijke aard. Gelukkig maar...

Sterker nog... Mijn "carriere" en ontwikkeling heb ik te danken aan de gospelmuziek in brede zin en aan mijn christelijke muziek vriendjes om mij heen..

Mensen plakken er stickers op en plaatsen muziek in hokjes, maar het is nog maar de vraag of God ook zo redeneert. Wil je eens iets laten horen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, we zijn met de band nu bezig met de eerste demo opnames, zodra er wat klaar is en de buma rechten zijn dichtgetimmerd, plaats ik wel ff iets op de site.

Zal zometeen ook ff wat posten van een van de koren.

Uhm... Ff om de crew wat werk te besparen:

Waar posten we de mp3's? puh2.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid